کتاب پرچم های برافراشته pdf

معرفی اجمالی برخی از موثرترین جنبش ها و جریان های فکری معاصر

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟
جهان اسلام طی دهه­ های اخیر آبستن تحولات و انقلاب­ های بزرگ فکری، فرهنگی و اجتماعی بوده است که جنبش ها و جریان های فکری معاصر در جهان اسلام، نقش به سزایی را در این تحولات ایفا کرده ­اند.

جنبش­ هایی که تاثیرات فراوانی را در کشورها و حتی فراتر از مرزهای جغرافیایی در جهان اسلام و در سطح بین المللی به­ همراه داشته­ اند.

از این ­ رو تحلیل صحیح از وقایع و تحولات جهان اسلام در عصر حاضر و پیش­ بینی مسیر حرکت توده­ ها، ملل و جریان های موثر در آینده در گرو شناخت صحیح از ریشه­ ها، تفکرات، شخصیت­ ها و اهداف این جنبش­ ها و جریان های فکری است.

یکی از راه­ های شناخت عمیق­ تر این تفکرات و شخصیت ­ ها، مراکز مطالعاتی و فرهنگی جهان اسلام است. این مراکز که تنها چند دهه از زمان فعالیت­ آن­ها می­ گذرد ولی توانسته­ اند تاثیر فراوانی در فضای فکری و فرهنگی جهان اسلام بگذراند.

در بخش اول کتاب کوشیده شده است که علاوه بر ارائه شناخت نسبت به مهم­ ترین عوامل، ریشه­ ها و عقاید موثرترین جنبش­ ها و جریان­ های فکری معاصر در جهان اسلام، شخصیت­ های عمده در این جریان­ ها نیز معرفی شده و مهم­ترین اقدامات و اهداف هر جنبش ارائه گردد که هر بخش شامل مقدمه­ ای جهت معرفی کلی جنبش، بررسی زمینه­ های تاسیس جنبش و ارائه اطلاعاتی کلی از مهم­ترین اهداف، اقدامات و رهبران هر جنبش است. شایان ذکر است که در برخی از این جنبش­ ها مانند جنبش انصار بیت المقدس در مصر به دلیل تازه تاسیس بودن این جنبش­ ها، از برخی سایت­ های اینترنتی جهت استناد استفاده شده است که این امر به دلیل نبود مدرک مکتوب در این زمینه در زمان نگارش این کتاب بوده است.

در بخش دوم کتاب به معرفی مهمترین مراکز فکری و فرهنگی جهان عرب پرداخته شده است. ملاک انتخاب این مراکز میزان تاثیرگذاری این مراکز در سطح منطقه است. در این بخش تلاش شده علاوه بر معرفی، گرایش­ های سیاسی و زمینه­ های فعالیت این مراکز نیز نشان داده شود. ضرورت شناخت این مراکز از آنجاست که تحقیقات و پژوهش­ های انجام شده در این مراکز بصورت مستقیم بر اصحاب رسانه و حتی سیاستمداران تاثیرگذار است.
دیویی :
‏‫‬‭297/482
کتابشناسی ملی :
4237883
شابک :
978-600-8200-20-8
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
160
کنگره :
BP233‏‫‬‭/ر2پ4 1395

کتاب های مشابه پرچم های برافراشته