امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,150
نظر شما چیست؟
نویسنده این کتاب که برای نوجوانان نوشته شده، درباره اثرش می گوید: "برای نگارش کتاب با منابع متعددی روبه رو بودم و وقتی تحقیق داستان را شروع کردم گمان نمی کردم با حجم انبوهی از اطلاعات مواجه شوم.

حجم منابع باعث شد تا در ابتدا اثر را بر اساس همه اطلاعات آن روز بنویسم، اما پس از بازخوانی نظرم تغییر کرد، زیرا روایت فقط مستند و تاریخی باعث خسته شدن مخاطب نوجوان می شود به همین دلیل برخی حوادث [نظیر پیوستن ارتش به مردم و شکسته شدن اعلام حکومت نظامی با اعلامیه امام خمینی (ره)] را که به نظرم جذابیت بیشتری برای مخاطب نوجوان داشتند در ماجرا های کتاب پررنگ کردم.

این رمان ماجرای چند روز از زندگی دختری نوجوان به نام سپیده در روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب است. مادر سپیده از فعالان انقلابی و پدرش جزو نیروهای ساواک است، پیروزی انقلاب در این داستان بهانه ای می شود تا سپیده مادرش را در میان کسانی که علیه رژیم پهلوی به خیابان ها آمده اند، جست و جو کند. تصاویر کتاب بر جذابیت و میزان انتقال حس و حال فضای داستانی کتاب به مخاطب افزوده است.

قشمی درباره انتخاب عنوان «وقتی همه بیدار بودند» برای اثرش گفت: این عنوان به دیالوگی در متن باز می گردد. زمانی که یکی از شخصیت های داستان به نام امیر به سپیده می گوید «وقتی آدم ها به دنبال گمشده خود هستند نمی خوابند ما هم به دنبال یافتن حقیقت بیدار ماندیم و قیام کردیم».
صفحات کتاب :
125
کنگره :
‏‫PIR8356‭‬ ‭/ش8‏‫‭و7 1394
دیویی :
‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
3707022
شابک :
978-600-175-854-6
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه وقتی همه بیدار بودند!