نظر شما چیست؟
کتاب روش های جذب و متقاعد کردن دیگران اثر دیوید جی. لیبرمن و ترجمه امیرحسن مکی شما را وارد به دنیایی می کند که در آن اصول روانشناسی تبدیل به یک فرمول ساده گردیده که به راحتی می توان آن را دنبال کرد و به واسطه آن هر موقعیتی را تحت کنترل درآورد، یا به افکار درونی افراد پی برد و در صورت تمایل عقاید آنان را تغییر داد.

به عبارت دیگر کتاب روش های جذب و متقاعد کردن دیگران (Get any one to do any thing never feel powerless)، مجموعه ای از تکنیک ها و تاکتیک های ساده ولی با اهمیت روانشناسی است. شما قادر خواهید بود با بهره گیری از کامل ترین و پیشرفته ترین روش های روانشناسی، عقل خود را به بهترین سلاح خود مبدل سازید.

نکته جالب توجه این است که ما به هیچ وجه از «حقه» که بعضی وقت ها درباره برخی اشخاص مؤثر واقع می شود، سخن به میان نمی آوریم، بلکه این کتاب تنها شامل تدابیر مخصوص روانشناسی در زمینه کنترل رفتار بشر است که به شما کمک می کند تا از هر فرد در هر کجا و در هر زمانی هوشمندانه تر و عاقلانه تر عمل کنید.

آیا از این که دیگران شما را فریب دهند یا مورد سوء استفاده آنان قرار گیرید ناراحتید؟ آیا بعضی وقت ها احساس می کنید آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته اید یا از احترامی که شایسته شماست برخوردار نمی باشید؟ اگر تاکنون در این آرزو به سر می برده اید که بتوانید از عهده هر کار یا مشکلی به خوبی برآیید، اینک به آرزوی خود دست خواهید یافت! چرا زمانی که می توانید با استفاده از مهم ترین رموز و تاکتیک های روانشناسی کارها را آن گونه که می خواهید ترتیب دهید و دیگران را بر آن دارید که هر آن چه را که می خواهید انجام دهند. باید به دیگران اجازه دهید که زندگی شما را رقم بزنند؟!

تصور نمایید چنان چه بتوانید نتیجه هر واقعه ای را پیش بینی و کنترل کنید زندگی چقدر مطبوع و دلپذیر خواهد بود و به جای نگرانی درباره نتیجه وقایع با استفاده از روش های روانشناسی مؤثر و ثابت شده می توانید مساعدت همه مردم را تحت هر شرایطی به دست آورید.

آیا تا کنون برای شما اتفاق افتاده که از شخصی تقاضای کمک کنید و او با کمال خوشحالی موافقت نماید؟ یا این که خواسته باشید نظر مثبت کسی را به خود جلب کنید و آن فرد شیفته شما شده باشد؟

ممکن است در این قبیل موارد تصور نمایید که بخت با شما یار بوده یا دست تقدیر چنین موقعیتی را برایتان فراهم آورده است در حالی که حقیقت امر این است که احتمالا بدون آن که حتی خود بدانید از اصول کنترل رفتار بشر استفاده کرده اید. باید به شما بشارت دهیم که می توانید چنین مواردی را به طور حساب شده، در هر زمان که بخواهید و درباره هر کس امکان پذیر سازید.

جهت آن که بتوانید این رموز روانشناسی را به سهولت فرا گیرید، این کتاب را به سی و نه بخش کوچک تقسیم بندی کرده ایم که هر بخش در ارتباط با کنترل مسائل مختلف زندگی است. مهم تر این که، زمانی که شما با اصول روانشناسی کتاب روش های جذب و متقاعد کردن دیگران آشنا شوید مشاهده خواهید نمود که می توانید این اصول را در هر زمان و هر موقعیتی با موفقیت به کار گیرید. از هم اکنون زندگی تان را مطابق با سلیقه خود ساخته و هر کس را به هر آن چه که می خواهید وادار سازید!

دکتر دیوید جی. لیبرمن (David J. Liberman)، یکی از پرآوازه ترین روانشناسان و متخصصین در زمینه شناخت رفتار بشر است که دارای شهرت جهانی بوده و کتاب های ایشان به دوازده زبان دنیا ترجمه گردیده است. او به طور مستمر در برنامه های رادیو و تلویزیون ملی ایالات متحده آمریکا حضور یافته و نظرات کارشناسی وی، مورد توجه عموم قرار دارد.

دکتر لیبرمن، فوق تخصص در رشته روانشناسی و بنیان گذار تجزیه و تحلیل پویایی اعصاب است که انقلابی در درمان کوتاه مدت به شمار می رود. تکنیک های خارق العاده و شگفت انگیز وی سبب پیشرفت در حوزه های مختلف گردیده است و از سوی دولت ها، سازمان های اداری و شرکت های تجاری معتبر در بیش از بیست و پنج کشور جهان، مورد استفاده قرار می گیرد. او در حال حاضر ساکن نیویورک است.

در بخشی از کتاب روش های جذب و متقاعد کردن دیگران می خوانید:
تقریبا همه چیز در زندگی ساخته ذهن و تصور است به این معنی که هیچ حقیقت محضی در زندگی وجود ندارد و در اکثر موارد تصورات تبدیل به حقایق می گردند. بنابراین اگر می خواهید برای خود یا کارتان ارزش تعیین نمایید باید تصویری صحیح از آن ایجاد کنید. در معاملات برای کار یا کالای خود قیمتی بالا اعلام کنید حتی اگر این قیمت قدری غیرمنطقی به نظر رسد (اما در عین حال توجه داشته باشید که این قیمت به طور مضحکی بالا نباشد زیرا در این صورت جدی تصور نخواهد شد).

در هنگام معامله بر روی جنس یا کاری که ارزش آن مشخص نیست، اولین کسی که قیمت را پیشنهاد می کند ارزش آن را پایه ریزی کرده است. بنابراین ارزش، یک کمیت ناشناخته است و با به کارگیری دو اصل روانشناسی مخصوص (قیمت و میزان دستیابی) می تواند تغییر یابد.
صفحات کتاب :
302
کنگره :
‏‫BF۶۳۶‭‮‬‏‫‬‭/ل۹۴ ر۹ ۱۳۸۵
دیویی :
‏‫‬‭‭۱۵۸/۲
کتابشناسی ملی :
م84-28898
شابک :
‭978-964-412-107-4
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه روش های جذب و متقاعد کردن دیگران