امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عشق و رویا

الکساندر دوما (۱۸۷۰- ۱۸۰۲)، نویسنده فرانسوی کتاب عشق و رویا است. دوما به خاطر رمان های ماجراجویانه فراوانش یکی از مشهورترین نویسندگان فرانسه به شمار می رود.

بسیاری از رمان های او از قبیل «کنت مونت کریستو»، «سه تفنگدار»، «بیست سال بعد» و «ویکنت دوبراژلون» رمان هایی دنباله دار و سریالی هستند. او علاوه بر رمان نویسی، مقاله نویس، نمایش نامه نویس و خبرنگار پرتوانی بود.

گزیده داستان عشق و رویا

«قبلاً باید اظهار داشت چطور تاریخی که مصمم به نوشتنش هستیم، به دست ما رسید. روزی در دربند که مشهور به شهر آهنین در است، در منزل حکمران نظامی آنجا به ناهار دعوت داشتیم و از هر در سخن می راندیم تا اینکه گفتگوی مارلیسکی داستان نویس به میان آمد. اسم اصلی مشارالیه بستوچف و درسال ۱۸۲۵ به اتهام یاغیگری گرفتار و به سیبری اعزام شد که در معادن آنجا کار کند. برادرش هم به اتفاق پتسل ، موراویف ، کالکوسکی ، و ریلیف درپطروگراد، در سال ۱۸۳۷ به دار آویخته شد.

از آنجا که بستوچف بسیار کار می کرد، دولت گناهانش را بخشیده او را در سلک نظام پذیرفت و مأمور قفقاز کرد. و چون خیلی شجاع و بی باک بود به زودی به نشانِ درجه ی نظامی خود نائل گشته به دربند آمد و مدت یک سال در آنجا مقیم گردید. اگر کتاب «سفر قفقاز» را که تألیف کردیم ببینید، ملاحظه می کنید که بلیه ی عظیمی او را ازجان خود سیر کرده و در جنگ با لزگی ها به گونه ای خود را به کشتن داد که گویی با دست خود مرتکب قتل نفس خویش گشت».

صفحات کتاب :
246
کنگره :
PQ2254‭‬ ‭/ع52‏‫‬‮‭1392
دیویی :
843/8
کتابشناسی ملی :
3063137
شابک :
978-600-176-076-1‬‬‬‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه عشق و رویا