امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,950
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اسرار انیمیشن خمیری

کتاب اسرار انیمیشن خمیری اثر مارک اسپس توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. ساختن فیلم، فیلم انیمیشن و به ویژه فیلم انیمیشن عروسکی، بسیار مشکل به نظر می رسد؛ اگرچه به رویاهای ما شباهت دارد و ما را به دنیای تصویرها و تصورها رهنمون می سازد.

لذت به تماشا نشستن یک فیلم آ ن قدر زیاد است که سختی ها و مشکلات ساخت آن در نظر نمی گنجد. فیلم انیمیشن عروسکی، گونه ی بسیار پرهزینه ای است؛ اما آن چه هنرمند این کار به آن نیاز دارد، صبر، حوصله و علاقه ی فراوان است.

با این که انیمیشن عروسکی، دنیای وسیعی دارد، منابع چندانی برای اطلاع رسانی به علاقه مندان آن وجود ندارد. در بازار کتاب کشورمان شاید تنها یکی دو کتاب موجود باشد و در بازار بین المللی نیز به نسبت دیگر منابع سینمایی و انیمیشن، منابع زیادی موجود نیست.

کتاب اسرار انیمیشن خمیری به نحوی نوشته شده تا علاقه مندان و دوست داران و حتی حرفه ای های انیمیشن عروسکی بتوانند با کم ترین هزینه و با دقت و صرف وقت، عروسک مورد نیاز خود را تهیه کرده و شروع به ساخت فیلم کنند.

گزیده کتاب اسرار انیمیشن خمیری

ابزاری به نام ماشین پاستا

عروسک سازان و انیماتورهای انیمیشن خمیری از ماشین پاستا به عنوان یک ابزار سودمند استفاده می کنند. این دستگاه در مغازه های مخصوص لوازم آشپزخانه یافت می شود. این ماشین از دو رُل و یک دستگیره ساخته شده است. خمیر پاستا با گذشتن از میان این دو رول، به یک ورقه نازک تبدیل می شود. عروسک سازان دریافته اند که این دستگاه به نازک تر و نرم تر شدن خمیرشان بسیار کمک می کند.

این دستگاه برای درست کردن یک لایه نازک خمیر و ساختن لباس عروسک های خمیری بسیار عالی است. می توانید به راحتی خمیر را صاف کنید، قطعاتی را که لازم دارید، ببرید و روی پا یا دست عروسک با فشار قرار دهید. این کار در استودیوهای ویل وینتون بسیار رایج است. آن ها خمیرهای کثیف و استفاده شده را برای ساختن بدن عروسک به کار می برند و سپس لایه ای نازک از خمیر تمیز را روی بیرونی ترین لایه ی عروسک می کشند. به این ترتیب از خمیری که به حالت معمول دور انداخته می شود، به بهترین شکل استفاده می کنند.

صفحات کتاب :
154
کنگره :
NC1765‏‫‭/‮الف‬5‮الف‬5 1388
دیویی :
791/4334
کتابشناسی ملی :
1686750
شابک :
978-964-506-682-4‬
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه اسرار انیمیشن خمیری