دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

انواع کتاب دعا

فروردین 1403 . سمانه خوش انگشت

در اهمیت دعا همین بس که روح و مغز عبادت است و یکی از سودمندترین و با فضیلت‌ترین عبادت‌ها است. دعا، کلید رحمت الهی، مایه تقرب به خدا، موجب رسیدن به خواسته‌ها، سلامتی از گزند شیطان و مایه زندگی جان است. در این مقاله انواع کتاب دعا را معرفی می‌کنیم.
دعا یکی از برترین عبادت‌ها و وسیله‌ای برای مناجات و راهی برای راز گفتن با خدا است. همچنین برای درخواست و نیاز خواهی از ذات بی‌نیاز و اظهار کرنش و خواهش در برابر خدای تعالی است.
دعا، نه تنها در رهایی از گرفتاری‌ها و دردها و رنج‌های زندگی به انسان کمک می‌کند بلکه گاهی می‌تواند سرنوشت زندگی را تغییر دهد. از این رو، پیشوایان دین، پیش دستی در دعا و دعا در روزهای آسایش و آرامش را سفارش کرده، خود نیز پیش از همه و بیش از همه، اهل دعا و مناجات با خداوند بودند.

انواع کتاب دعا

هر چند همه دعاهای برای نزدیکی به خدا و بیان خاصه دل ندا کننده است، ولی در فضیلت دعاهای مختلف فرق هایی وجود دارد.
کامل ترین کتاب دعایی که در هرخانه ای پیدا می شود مفاتیح الجنان می باشد و اکثر دعاها را می توان در آن پیدا کرد. خواندن دعا در هر زمانی اشکالی ندارد مهم آن ارتباط خالص و نزدیک بودن به خدا است. ولی برای هر دعا زمان و مکان بهتر و مستحبی بیان کرده اند و در نیاز های مختلف تعریف شده است. بعضی را بیشتر در ماه های رمضان می خوانند مثل ابوحمزه ثمالی، بعضی را در روزهای خاص می خوانند مثل دعای ندبه که در صبح های جمعه خوانده می شود. بعضی دیگر برای هر روز خوانده می شود مثل دعای عهد… از این موارد بسیار است.
از لحاظ نوع چاپ و دسترسی نیز می توان دعا ها را به انواع مختلف دسته بندی کرد. یک نوع آن، کتاب های قدیمی که به صورت چاپی در بازار موجود می باشند و هنوز هم طرفداران و مخاطبین خود را دارد.  نوع دوم آن، کتاب های دیجیتال یا دارای نسخه پی دی اف است که برای افراد که می خواهند در هر زمان و مکانی امکان دسترسی به دعا را داشته باشند، مفید است و مورد استفاده قرار می گیرد و نوع سوم، کتاب های الکترونیک و صوتی که نیز مشتاقان خود را اغنا کرده است. همه این سه حالت کتاب دعا در فراکتاب موجود می باشد.

در این قسمت سعی می شود تعدادی از کتاب های دعا را به شما مخاطبان عزیز ارائه دهیم:

دعای جوشن کبیر 

در روایتی از امام سجاد (ع) آمده است که: دعای جوشن کبیر از دعاهای معروف و با فضیلت است. این دعا از طرف خدا، توسط جبرئیل امین به پیامبر اسلام (ص) آموخته شد. علت نامگذاری این دعا به جوشن کبیر این است که حضرت محمد (ص) در یکی از جنگ ها، زره (جوشن) سنگینی را پوشیده بودند، این باعث ناراحتی و به درد آمدن بدن مبارک حضرت شده بود. پیامبر به درگاه خدا، دعا و استغاثه نمود، در این هنگام جبرئیل نازل شد و عرض کرد: خداوند سلام می رساند و می گوید: جوشن (زره) را درآور و این دعا (جوشن کبیر) را بخوان.

در فراکتاب علاوه دعای جوشن کبیر صوتی همراه با متن، دعای جوشن کبیر pdf  هم برای دانلود رایگان در اختیار شماست.

دعای جوشن کبیر

کتاب دعای جوشن کبیر صوتی همگام با متن با گویندگی سید مهدی میرداماد، متن عربی به همراه ترجمه فارسی دعای جوشن کبیر است. علاوه بر آن امکان دانلود متن دعا...
سید مهدی میرداماد
گوینده
فراکتاب
فراهم آورنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

صحیفه سجادیه

کمتر مسلمانی خصوصا شیعه وجود دارد که صحیفه سجادیه را نشناسد. ولی متاسفانه مورد غفلت اکثر مسلمانان قرار گرفته است و از این گنجینه علم و معرفت کمتر بهره برده اند.
کتاب صحیفه سجادیه، مجموعه‌ای از دعاها و مناجات منسوب به امام چهارم شیعیان، زین العابدین علی بن الحسین است. صحیفه سجادیه، مجموعه‌ای از ۵۴ دعا و نیایش است که سجاد املا کرده و باقر و برادرش زید بن علی آن را در دو نسخه نوشته‌اند.

دانلود pdf صحیفه سجادیه

کتاب صحیفه سجادی در دو نسخه چاپی و دیجیتال در فراکتاب موجود است و برای تهیه آن ها می توانید به نرم افزار و سایت فراکتاب مراجعه کنید. با پرداخت هزینه ای می توانید پی دی اف صحیفه سجادیه را دانلود و در نرم افزار فراکتاب برای همیشه داشته باشید و آن را مطالعه کنید.
همچین با هزینه بسیار اندک هر کدام از دعاهای صحیفه سجادیه را می توانید جداگانه دانلود کرده و در نرم افزار فراکتاب مطالعه کنید.

صحیفه سجادیه

معرفی کتاب صحیفه سجادیهصحیفه سجادیه پر از معارف دینی است.با این کار بنیه ی دینی و انقلابی خودتان را محکم می کنید.جوان ما اگر بنیه دینی اش مستحکم باشد ...
محمد مهدی رضایی
مترجم
جمال
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

صحیفه سجادیه

کتاب دعای عرفه نیایش امام حسین در روز عرفه

کتاب دعای عرفه نیایش امام حسین در روز عرفه منسوب به امام حسین (ع) دارای مضمونی بسیار عمیق و کامل با نثری بسیار روان و زیبا. در این دعا علاوه ‌بر اشاره به جایگاه خدا و انسان در هستی، به جاآوردن حمد خدای بزرگ به خاطر نعمت‌های فراوانش و تلاش انسان برای کسب رحمت و آرامش از سوی خدا، پیچ‌وخم‌هایی که انسان در طول عمر طولانی خود از آفرینش تا به حال پشت سر گذاشته هم یادآوری شده است.

شما با هزینه بسیار اندک کتاب دعای عرفه را می توانید دانلود کرده و در نرم افزار فراکتاب مطالعه کنید.

کتاب دعای عرفه نیایش امام حسین در روز عرفه

کتاب دعای عهد

دعای عهد یکی از دعاهای شیعیان دوازده‌امامی است. در مفاتیح‌الجنان نقل شده‌است: «هر کس چهل صبح این دعا را را بخواند از یاران امام دوازدهم شیعیان خواهد بود و اگر پیش از ظهور بمیرد، خداوند او را از قبرش بیرون آورد (رجعت می‌کند) تا به خدمت وی درآید.» زمان فضیلت خواندن دعای عهد پس از نماز صبح و قبل از طلوع آفتاب می باشد.

همچنین طبق روایتی ازامام صادق علیه السلام، جبرئیل امین به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرموده است: یا محمد! کسی که در ماه رمضان بادعای”اللهم رب النور العظیم” قبل از افطار دعا کند، خداوند دعاهای او را مستجاب، نماز و روزه ی او را قبول و ده دعای او را بر آورده می نماید،گناهان او را می بخشد غم و غصه ی او را از بین می برد و گرفتاریهایش را برطرف می کند، حاجت او را برآورده می نماید، او را به مقصودش می رساند، عمل او را با عمل صدیقین و پیامبران بالا می برد و در روز قیامت چهره ی او درخشان تراز ماه شب چهارده خواهد بود((.المراقبات به نقل از سید بن طاووس))

شما می توانید بصورت رایگان کتاب دعای عهد را (صوت و متن) دانلود کرده و در نرم افزار فراکتاب مطالعه کنید.

دعای عهد

دعای عهد یکی از دعاهای شیعیان دوازده‌امامی است. در مفاتیح‌الجنان نقل شده‌است: «هر کس چهل صبح این دعا را را بخواند از یاران امام دوازدهم شیعیان خواهد ب...
فراکتاب
فراهم آورنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب دعای کمیل

یکی از سرمایه های گران قدر و بی مانند در فرهنگ شیعه، برای راه یابی انسانها به کمال واقعی، دعا و راز و نیاز است که از زبان پیامبر اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ و ائمه اطهار ـ علیهم السّلام ـ نقل شده است. دعای کمیل از شور انگیزترین و پر محتواترین معارف اسلامی و یکی از انواع کتاب دعا است که حضرت خضر آن دعا را به امیر المومنین ـ علیه السّلام ـ داده و آن حضرت به کمیل بن زیاد نخعی تعلیم نمودند. در این دعا بهترین روش برای تربیت فرد و جامعه بیان شده است. و در عظمت سند این دعا همین بس که علمای رجال وقتی به کمیل می رسند می گویند:
کمیل کسی است که دعای پرمحتوای معارف اسلامی از او مشهور است و از زبان حضرت علی ـ علیه السّلام ـ نقل شده است.

شما می توانید بصورت رایگان کتاب دعای کمیل را (صوت و متن) دانلود کرده و در نرم افزار فراکتاب مطالعه کنید.

دعای کمیل

یکی از سرمایه های گران قدر و بی مانند در فرهنگ شیعه، برای راه یابی انسانها به کمال واقعی، دعا و راز و نیاز است که از زبان پیامبر اسلام ـ صلّی الله علی...
فراکتاب
فراهم آورنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب ارتباط با خدا – ادعیه حضرت زهرا سلام الله علیها

یکی از راههای ارتباط با خدا، استفاده از نماز و دعاست و اگر این نمازها و دعاها از معصومین علیهم السلام به ما رسیده باشد بسیار نیکوتر است زیرا ادعیه وارده از معصومین علیهم السلام دارای فضیلت های بی شماری است که بـر هـر مسلمانی پوشـیده نیست . این کتاب شامل دو بخش می باشد که بخش اول در خصوص معرفت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و معرفت حضرت زهرا سلام الله علیها بوده و بخش دوم منتخبی از نمازها و ادعیه و تعقیبات و… در سیره و گفتار گهربار این بانوی دو سرا را به ما ارائه می نماید.

شما با هزینه بسیار اندک کتاب ارتباط با خدا را می توانید دانلود کرده و در نرم افزار فراکتاب مطالعه کنید.

ارتباط با خدا - ادعیه حضرت زهرا سلام الله علیها

معرفی کتاب کلیدهای ارتباط با خدا - ادعیه حضرت زهرا سلام الله علیها یکی از راههای ارتباط با خدا، استفاده از نماز و دعاست و اگر این نمازها و دعاها از مع...
فاطمه فدائی ایام
پرهیزکار
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب ارتباط با خدا - ادعیه حضرت زهرا سلام الله علیها

کتاب مناجات شعبانیه

مناجات شعبانیه یکی از مناجات‌های شیعیان در ماه شعبان است که از علی بن ابیطالب (امام اول شیعیان) نقل شده‌است. این دعا به داشتن مضامین عرفانی و بلند مشهور و خواندن آن توسط شیخ عباس قمی در غیر شعبان نیز توصیه شده‌است.
سید بن طاووس در کتاب اقبال، مولی محمدباقر مجلسی در بحار الانوار، سماهیجی در الصحیفه العلویه و شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان به طور ارسال این مناجات را نقل کرده‌اند.

شما می توانید بصورت رایگان کتاب مناجات شعبانیه را (صوت و متن) دانلود کرده و در نرم افزار فراکتاب مطالعه کنید.

مناجات شعبانیه

مناجات شعبانیه یکی از مناجات‌های شیعیان در ماه شعبان است که از علی بن ابیطالب (امام اول شیعیان) نقل شده‌است. این دعا به داشتن مضامین عرفانی و بلند مشه...
فراکتاب
فراهم آورنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

 

کتاب زیارت عاشورا

صوت و متن همگام با نوای 6 مداح اهل بیت علیه السلام

از آیت الله بهجت پرسیدند: داستان ها و قضایایی از کسانی که پیوسته زیارت عاشورا می خواندند و به این صورت، متوسل می‌شدند، گردآوری و چاپ شده است نظر حضرت عالی در این باره چیست؟ ایشان پاسخ داده اند که: متن زیارت عاشورا، بر عظمت آن گواه است؛ خصوصا با ملاحظه آنچه در سند زیارت رسیده است که حضرت صادق علیه السلام به صفوان می فرماید: این زیارت و دعا را بخوان و بر آن مواظبت کن. به درستی که من چند چیز را بر خواننده آن تضمین می کنم: ۱. زیارتش قبول شود. ۲. سعی و کوشش وی مشکور باشد ۳. حاجات او هرچه باشد، برآورده شود و ناامید از درگاه خدا برنگردد.

در این محصول متن عربی زیارت عاشورا با صوت همگام شده است و ترجمه زیارت نیز در دسترس قرار گرفته است.همچنین زیارت عاشورا را می توانید با نوای شش مداح اهل بیت علیه السلام بشنوید.

شما می توانید بصورت رایگان کتاب زیارت عاشورا را (صوت و متن) دانلود کرده و در نرم افزار فراکتاب مطالعه کنید.

زیارت عاشورا

از آیت الله بهجت پرسیدند: داستان ها و قضایایی از کسانی که پیوسته زیارت عاشورا می خواندند و به این صورت، متوسل می شدند، گردآوری و چاپ شده است نظر حضرت ...
فراکتاب
فراهم آورنده
محمود کریمی
گوینده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب دعای ندبه

دعای شریف ندبه مشتمل بر بخش مهم و عمده‌ای از اعتقادات حقّه مانند توحید، نبوّت عامّه و خاصّه و فضایل بی‌شمار اهل بیت عصمت و طهارت«علیه‌السلام» و نیز جریان غیبت حضرت بقیة الله مهدی موعود، ارواحنا فداه است و حاوی اظهار غم، اندوه، آه و حسرت درغم جدایی آن سرور ابرار می‌باشد.

شما می توانید بصورت رایگان کتاب دعای ندبه را (صوت و متن) دانلود کرده و در نرم افزار فراکتاب مطالعه کنید.

دعای ندبه

دعای شریف ندبه مشتمل بر بخش مهم و عمده‌ای از اعتقادات حقّه مانند توحید، نبوّت عامّه و خاصّه و فضایل بی‌شمار اهل بیت عصمت و طهارت«علیه‌السلام» و نیز جر...
فراکتاب
فراهم آورنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

 

قدیمی ترین کتاب دعا

صفحهٔ نخست از قدیمی‌ترین نسخهٔ صحیفهٔ سجادیه که متعلّق به آستان قدس رضوی است و در سال ۴۱۶ قمری کتابت شده‌است. صحیفه سجادیه کامله، مجموعه‌ای از ۷۵ دعا و نیایش بوده‌است که امام سجاد علیه السلام املا کرده و امام باقر علیه السلام باقر و برادرشان زید بن علی آن را در دو نسخه نوشته‌اند و یک از انواع کتاب دعا است.

دانلود کتاب دعا

سیری در نهج البلاغه شهید مطهری

کتاب سیری در نهج البلاغه مجموعه مقالات بهم پیوسته‌ای است که در سال‌های 51-52 شمسی در مجله «مکتب اسلام» توسط استاد شهید مطهری(ره) به رشته تحریر درآمد تا به گنجینه‌ای گران‌بها مبدل گردد. سیری در نهج البلاغه به نویسندگی شهید مرتضی مطهری می‌باشد که انتشارات صدرا آن را منتشر کرده است.

نسخه الکترونیک این کتاب با استفاده از فایل کتاب سیری در نهج البلاغه pdf تولید و عرضه شده است و در کنار نسخه چاپی در فراکتاب در دسترس شماست.

10 تخفیف

سیری در نهج البلاغه

کتاب سیری در نهج البلاغه مجموعه مقالات بهم پیوسته ای است که در سال های 51-52 شمسی در مجله «مکتب اسلام» توسط استاد شهید مطهری(ره) به رشته ت...
مرتضی مطهری
نویسنده
صدرا
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

سیری در نهج البلاغه شهید مطهری

کتاب حدیث عشق

«حدیث عشق» تفسیر کامل زیارت عاشورا به قلم پری السادات آسیایی صحنه (امامی) یکی از انواع کتاب دعا است.

گاهی، زیارت عاشورا را برای تقرب به سوی خدا و گاهی برای آرامش روحی خودمان می خوانیم. گاهی هم زیارت عاشورا، فقط به صرف زیارت وجود مقدس امام حسین (ع) تلاوت می شود.

شما می توانید کتاب حدیث عشق را دانلود کرده و در نرم افزار فراکتاب مطالعه کنید.

حدیث عشق

«حدیث عشق» تفسیر کامل زیارت عاشورا به قلم پری السادات آسیایی صحنه (امامی) است.گاهی، زیارت عاشورا را برای تقرب به سوی خدا و گاهی برای آرامش روحی خودمان...
نظری
ناشر
پری‌السادات آسیایی‌صحنه
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب حدیث عشق

کتاب راز اذکار و اسرار قرآن 

انسان در هر حال محتاج است و چشم امید به درگاه خداوند متعال دارد زیرا ذات اقدس حق فرموده: اُدعونی، اَستَجِب لَکُم بخوانید مرا، شما را اجابت می کنم.
پیامبر اکرم (ص) فرمودند: ضعیف ترین مردم کسی است که از دعا نمودن ناتوان باشد.
حدیث شریف از معصوم: بهترین عبادت دعاست.
دعا سلاح مومن و ستون دین است.
سپاس و ستایش فراوان سزاوار کسی است که کلید همه امور بدست اوست و با توکل بر او هر سختی آسان شود.

شما می توانید کتاب راز اذکار و اسرار قرآن  را دانلود کرده و در نرم افزار فراکتاب مطالعه کنید.

راز اذکار و اسرار قرآن

انسان در هر حال محتاج است و چشم امید به درگاه خداوند متعال دارد زیرا ذات اقدس حق فرموده: اُدعونی، اَستَجِب لَکُم بخوانید مرا، شما را اجابت می کنم.پیام...
پژوهش اخوت
ناشر
زهرا سادات اخوت
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید
برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *