دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

بهترین ترجمه کتاب سه شنبه ها با موری

دی 1402 . سمانه خوش انگشت

کتاب سه شنبه ها با موری، روایت ماجرای انس گرفتن استادی پیر با شاگردش است که در آخرین روزهای زندگی این استاد می گذرد.

کتاب سه شنبه ها با موری

نام این اثر از روی کاراکتر اصلی آن یعنی پروفسور شوارتز موری برداشته شده است که به بیماری ای ال اس دچار است. بیماری ای ال اس، با تخریب سلول ها و بافت ماهیچه ای، بدن را به طور تدریجی از کار می اندازد.
شاگرد داستان که میچ نام دارد، هر سه شنبه به دیدار استاد موری می رود تا از اون درس زندگی بیاموزد. این دیدار، یک کلاس فوق العاده است که هم استاد و هم دانشجو را رشد داده و در جهت کمال راهنمایی می کند. اگرچه شاید این کلاس درس بر خلاف سایر کلاس های معمول دانشگاه امتحان و درس پس دادنی نداشته باشد.

بهترین ترجمه کتاب سه شنبه ها با موری

از این کتاب ترجمه‌های زیادی صورت گرفته است که معروف‌ترین آن‌‌ها ترجمه‌ های زیر می باشد:

نشر شمشاد (شهرزاد ضیایی، 1395)

نشر پر (رضا زارع)

نشر قطره (ماندانا قهرمانلو، 1383)

نشر آلاچیق (الهام سادات یاسینی)

سه شنبه ها با موری

کتاب سه شنبه ها با موری، روایت ماجرای انس گرفتن استادی پیر با شاگردش است که در آخرین روزهای زندگی این استاد می گذرد. معرفی کتاب سه شنبه ها با موری نو...
میچ آلبوم
نویسنده
شهرزاد ضیایی
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

سه شنبه ها با موری

شاید جذابیت این کتاب و قرارگرفتن در صدر جدول پرفروش ترین کتاب های سال از اکتبر 1997 تاکنون، نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر دنیا، به خاطر مفاهیم عمیق...
میچ آلبوم
نویسنده
رضا زارع
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید
م‍ان‍دان‍ا ق‍ه‍رم‍ان‍ل‍و
مترجم
میچ آلبوم
نویسنده
خرید کتاب
خرید کتاب

نویسنده کتاب سه شنبه ها با موری

نویسنده کتاب میچ آلبوم است که نویسنده آثاری همچون پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید است. مترجم این کتاب هم شهرزاد ضیایی است.

خلاصه کتاب سه شنبه ها با موری

هر سه‌شنبه میچ درباره موضوعی با استاد خود صحبت می‌کند: دنیا، مرگ، زندگی، خانواده، فرهنگ، بخشش، دانایی، ازدواج و هر مفهومی که راجع به زیستن و چگونه زیستن است. میچ در این سه‌شنبه‌ها همراه استادش مراحل متفاوتی از کمال انسانی را می‌پیماید.
میچ آلبوم، نویسنده توانای آمریکایی رمان سه‌شنبه‌ها با موری را برای همه آن‌هایی نوشته‌ است که می‌خواهند طعم زندگی را آن‌گونه که باید بچشند.

کتاب سه شنبه ها با موری

سه شنبه ها با موری pdf

فایل pdf این کتاب در فراکتاب وجود ندارد اما نسخه الکترونیک آن تا این لحظه از دو ناشر در فراکتاب عرضه شده است.

بخشی از متن کتاب سه شنبه ها با موری

به نظر من نوارها، مانند عکس‌ها، و ویدیوها، تلاشی مذبوحانه برای به سرقت بردن چیزی از چمدان مرگ هستند. اما برایم روشن شد که موری با شجاعتش، با خلق و خوی‌اش، با صبر و شکیبایی‌اش و با آن گشادگی و صراحتش، نگاهی متفاوت از دیگران به زندگی داشت. نگاهی درست، منطقی و عقلانی. او تنها چند قدم با مرگ فاصله داشت.

اولین بار که موری را در برنامهٔ «راه شب» دیدم، از خودم پرسیدم که وقتی موری متوجه شد که مرگش نزدیک است، در مورد چه چیزهایی تاسف خورد. آیا از اینکه که دوستانش را از دست می‌دهد، حسرت می‌خورد؟ آیا عکس‌العملش با دیگران فرق زیادی داشت؟
من با خودخواهی به این فکر کردم که اگر جای او می‌بودم، آیا به خاطر تمام دلتنگی‌هایم تأسف می‌خوردم؟ آیا به دلیل رازهایی که نزد خود نگه داشته بودم، متأسف می‌شدم و حسرت می‌خوردم؟

دانلود کتاب سه شنبه ها با موری

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب سه شنبه ها با موری pdf و همچنین دانلود کتاب صوتی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 2 حالت تهیه کنید.

جملات ناب کتاب سه شنبه ها با موری

پذیرای امواج عشق باشیم. ما فکر میکنیم استحقاق یا طرفیت عشق را نداریم. فکر می‌کنیم اگر اجازه دهیم عشق در ما نفوذ کند، خیلی احساسی و مهربان خواهیم شد. اما خردمندی به نام لوین چه خوب این مطلب را گفته که: (( عشق تنها عمل عقلانی ( منطقی) است)).

مهم‌ترین چیز در زندگی این است که یاد بگیریم
۱. چگونه امواج عشق را بیرون بفرستیم
۲. چگونه امواج عشق را پذیرا باشیم

شاید مرگ بزرگترین متعادل کننده و برزگ‌ترین همسان کننده باشد، همان پدیده ای که در نهایت افراد غریبه و بیگانه از هم را وادار می‌کند قطره اشکی برای همدیگر بریزند.

نقد کتاب سه شنبه ها با موری

ترس از مرگ و اضطراب از آن در وجوه مختلف کتاب دیده می‌شود. ترس از پیری، بیماری، فرسوده شدن تن، مرگ احساسات و روابط و در یک کلام ترس از مرگ برای مردن.

این موضوع را در روان‌درمانی اگزیستانسیالیسم می‌بینیم. اروین یالون در کتاب روان‌درمانی اگزیستانسیالیسم می‌گوید برخی افرادی که با مرگ مواجه شدند مثلاً به صورت اتفاقی از خودکشی یا بیماری سختی نجات پیدا کرده‌اند، جور دیگری با زندگی مواجه شده‌‌‌اند و آن را بیشتر لمس کرده‌اند و به آن علاقه‌مندتر شده‌اند. کل روح این اثر نیز در پی این نکته است. شوارتز پیری که با مرگ مواجه شده و از زندگی لذت می‌برد، علی‌رغم درد و رنجی می‌کشد.

همه به مرگ اعتقاد دارند اما نوعی خوداستثناپنداری وجود دارد و مرگ را از خود دور می‌بینند.

فیلم سه شنبه ها با موری

 سه‌شنبه‌ها با موری (انگلیسی: Tuesdays with Morrie) فیلمی تلویزیونی محصول سال ۱۹۹۹ و اقتباسی از کتابی به همین نام است و داستان استاد دانشگاهی به نام موری شوارتز را بیان می‌کند که در آخرین روزهای عمر خود با دانشجوی سابق خود، میچ آلبوم در خصوص تفکرات، تجربیات و زندگی اش صحبت می‌کند.

دانلود کتاب سه شنبه ها با موری زبان اصلی

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب از دو ناشر و همچنین دانلود کتاب صوتی سه شنبه ها با موری فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 2 حالت تهیه کنید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *