دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

حمید داودآبادی

فروردین 1403 . سمانه خوش انگشت

حمید داودآبادی، رزمنده، جانباز، عکاس، خبرنگار، محقق و نویسنده دفاع مقدس می باشد که بسیاری از آثار او مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

زندگی نامه حمید داودآبادی

حمید داود آبادی متولد 25 مهر 1344 در شهر تهران، اصالت ایشان به شهر داودآباد اراک استان مرکزی برمی‌گردد. او پس از پایان جنگ تحمیلی در سال 1367 ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر شد. در بهمن 1357 برای مقابله با اعتراضات سیاسی و فرهنگی سازمان‌ها و گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی به همراه گروهی از جوانان با عنوان حزب الله در مکانی به نام چادر وحدت فعالیت می‌کردند. داودآبادی در سال 1360 در سن 16 سالگی به منطقه سومارکرمانشاه اعزام شد و تا پایان چنگ تحمیلی در عملیات‌هایی چون بیت‌المقدس، رمضان، والفجر8 ، کربلای 1، کربلای 5 ، کربلای 8 حضور داشت. داودآبادی با حضور پنجاه ماهه اش در دوران جنگ تحمیلی بارها مجروح شد، 14 تیر و ترکش بر بدنش اصابت کرد که همچنان به دلیل آن مصدومیت‌ها هر از چندگاه در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار می‌گیرد.
از سال 1366 اقدام به نوشتن و انتشار مطالب سیاسی در روزنامه کیهان و ثبت خاطرات جنگ در روزنامه جمهوری اسلامی کرد. سال 1370 اولین کتاب خود را با نام یاد یاران منتشر کرد. 3 کتاب او به نام‌های یاد یاران، یاد ایام، سید عزیز توسط مقام معظم رهبری مورد توجه و تقریظ قرار گرفته است. داودآبادی در سال 1369 یک سال دوره کارگردانی و فیلمنامه نویسی را در انجمن سینمای جوان تهران گذراند. مشاور اصلی محتوایی فیلم سینمایی اخراجی‌ها 1 پیرامون دفاع مقدس ساخته مسعود ده نمکی، بازی در فیلم قلاده‌های طلا ساخته ابوالقاسم طالبی از جمله فعالیت‌های هنری حمید داود آبادی می‌باشد.

جوایز داودآبادی

رتبه اول در نخستین دوره جشنواره مطبوعات در سال 1373 از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مدیریت صفحه از معراج برگشتگان رتبه سوم در جشنواره کتاب دفاع مقدس بهمن 1380 در کتاب تفحص رتبه دوم در پانزدهمین جشنواره کتاب دفاع مقدس آذر 1390 در رشته خاطره خودنگاشته برای کتاب از معراج برگشتگان در هشتمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج در مهر 1393، از داودآبادی به عنوان نویسنده دفاع مقدس تجلیل شد.

سن حمید داودآبادی

حمید داود آبادی متولد ۲۵ مهر ۱۳۴۴ در شهر تهران، می باشد.  داود آبادی در سال ۱۳۶۰ در سن ۱۶ سالگی به منطقه سومار کرمانشاه اعزام شد و تا پایان چنگ تحمیلی در عملیات‌هایی چون بیت المقدس، رمضان، والفجر ۸، کربلای ۱، کربلای ۵، کربلای ۸ حضور داشت

خاطرات حمید داودآبادی

حمید داودآبادی با پایان جنگ در سال ۱۳۶۷ جذب سیستم اداری شد و سعی کرد به زندگی عادی خود ادامه دهد اما خاطرات و آن چه در روزهای عشق و حماسه شاهدشان بود، باعث شد تا به تفکر بیفتد و جایگاه اصلی خویش را بجوید. تغییر ۱۴ شغل دولتی طی ۱۰ سال از ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۷ به او فهماند که جای او نه در ادارات سیستماتیک، که در عرصه‌ی فرهنگی آن هم دفاع مقدس است.

عکس حمید داودآبادی

 حمید داودآبادی

کتاب های حمید داودآبادی

برخی از آثار حمید داودآبادی در زیر بیان شده است:

جاسوس بازی

عباس برادرم

نامزد خوشگل من!

شهادت طلبان

ناگفته ها

سه شهید

تبسم های جبهه

تفحص

أخی عباس

دیدم که جانم میرود

سی و هفت سال

کتاب تفحص حمید داودآبادی

«تفحص» نوشته حمید داودآبادی(-۱۳۴۴) نویسنده حوزه دفاع مقدس است. در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: تانک‌های پولادین وحشت‌ناک، که از بدو پیروزی انقلاب‌اسلامی، با احساس خطر رهبران “حزب بعث عراق” استارت خورده و روشن شده‌اند، بر سرعت خود می‌افزایند؛ سیم‌های خاردار و میله‌های مرزی را زیر شنی خود له کرده، به‌طرف روستاها و شهرها هجوم می‌آورند. هواپیماها که از ماه‌ها پیش حریم هوایی حکومت نوپای جمهوری اسلامی ایران را آلوده کرده‌اند، این‌بار درحالی که بمب‌ها و راکت‌های مرگ با خود حمل می‌کنند، به تهران و دیگر شهرها حمله می‌کنند. مردم که باور جنگ را ندارند، هراسان می‌گریزند.

در ذهن عشایر عرب‌زبان جنوب نمی‌گنجد که حکومت عراق، به بهانه‌ی الحاق خوزستان به خاک عراق، دست به چنین حمله‌ای جنایت‌کارانه زده باشد. گلوله‌های تانک، خمپاره و “خمسه خمسه” عرب و عجم نمی‌شناسند؛ سقف خانه‌ها را بر سر ساکنان ویران می‌کنند. سربازان جنایت‌پیشه می‌آیند تا بر روی تلی از کشتگان، “سوسنگرد” را “خفّاجیه”، “اهواز” را “الاحواز”، “آبادان” را “عَبّادان”، “خرمشهر” را “مُحَمّره” و “خوزستان” را “عربستان” بنامند. دشمن که نیروی آن‌چنانی دربرابر خود نمی‌بیند، برخلاف رویای تصرّف سه روزه‌ی تهران، بیش از چهل روز پشت دیوار شهرها می‌ماند. سرانجام تصاویر نحس صدام عفلقی، بر دیوارهای سرخ از خون خرمشهر، سوسنگرد، بستان، هویزه، قصرشیرین، سومار، نفت‌شهر و مهران نقش می‌بندد. سردار قادسیه شادمان می‌خندد.

برای دانلود کتاب تفحص در فراکتاب بصورت الکترونیکی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

تفحص

«تفحص» نوشته حمید داودآبادی(-۱۳۴۴) نویسنده حوزه دفاع مقدس است.در بخشی از مقدمه کتاب می خوانیم:تانک های پولادین وحشتناک، که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی...
انتشارات شهید کاظمی
ناشر
حمید داودآبادی
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

"</p

کتاب عباس برادرم

کتاب عباس برادرم، دربردارنده خاطرات و یادداشت ها و همچنین مصاحبه هایی از شهید مدافع حرم عباس کردانی است. که در سال 1394 در عملیات آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا به شهادت رسید. جنگ 33 روزه ی لبنان، عرصه مهمی از حضور عباس در جبهه نبرد با دشمن صهیونیستی بود که نقش مهمی در پیشرفت روحیه نظامی او داشت.

حضور در جبهه های نبرد با بعثیان و داعشیان در عراق و به دنبال آن حضور فعال در جبهه های سوریه و نبرد رویارو با تروریست های جنایتکار، از جمله فعالیت های اخیر او بود. مزار این شهید والا مقام در قطعه شهدای مدافع حرم اهواز قرار دارد.

برای دانلود کتاب عباس برادرم در فراکتاب بصورت الکترونیکی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

عباس برادرم

معرفی کتاب عباس برادرمکتاب عباس برادرم، دربردارنده خاطرات و یادداشت ها و همچنین مصاحبه هایی از شهید مدافع حرم عباس کردانی است. که در سال 1394 در عملیا...
حمید داودآبادی
نویسنده
انتشارات شهید کاظمی
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

"</p

کتاب نامزد خوشگل من

کتاب نامزد خوشگل من! مجموعه خاطراتی از رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس است که با قلم طنز حمید داودآبادی نوشته شده اند. حمید داودآبادی در کتاب نامزد خوشگل من! مجموعه خاطراتی متفاوت از دفاع مقدس را نوشته است. ماجراها و داستان های کتاب، خاطرات و حوادث بعد از جنگ نویسنده، است. کتاب نامزد خوشگل من! دربردارنده خاطراتی است که مؤلف آن ها را در ذهنش مرور کرده و هر کدام در قالب داستانی مجزا بیان شده است.

در کتاب نامزد خوشگل من، ۲۸ داستان برگرفته از خاطرات نویسنده را می خوانیم. او با مرور وقایعی که برایش اتفاق افتاده است با روایتی طنز و به شکلی هنرمندانه داستان هایی متفاوت آفریده است.

برای خرید کتاب نامزد خوشگل من در فراکتاب بصورت الکترونیکی و چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

نامزد خوشگل من!

معرفی کتاب نامزد خوشگل من! کتاب نامزد خوشگل من! مجموعه خاطراتی از رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس است که با قلم طنز حمید داودآبادی نوشته شده ا...
حمید داودآبادی
نویسنده
انتشارات شهید کاظمی
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

"</p

کتاب شهادت طلبان

کتاب شهادت طلبان (جلد اول) نوشته حمید داودآبادی جلد اول از مجموعه شهادت طلبان است و به بررسی تاریخچه عملیات شهادت طلبانه در لبنان در خلال سال های جنگ داخلی آن می گوید. مجموعه شهادت طلبان نگاهی همه جانبه به تاریخچه علمیات شهادت طلبانه مختلفی دارد که در طی سال های مختلف در کشورهایی مانند لبنان و فلسطین، اجرا شده است؛ کشورهایی که همواره با جنگ داخلی درگیر بوده اند. علاوه بر این، این مجموعه به زندگی شهدایی می پردازد که در راه آزادی و آزادگی، جان خود را فدا کردند و نامشان را در تاریخ کشورشان ماندگار کردند. این اثر به دو بخش متفاوت مقاومت در لبنان می پردازد: مقاومت علیه اشغالگران و مقاومت علیه مداخله گران.

بخش اول که مقاومت علیه اشغالگران است، درباره مقابله با پیروزی ایران در جنگ با صدام است که در نهایت با توطئه مشترک میان نیروهای بعثی و صهیونیستی به حمله اسرائیل به لبنان منجر شد و بخش دوم که از حضور نیروهای غربی مانند آمریکا، فرانسه، انگلیس و ایتالیا می گوید که به بهانه برقراری آتش بس و صلح در منطقه اما به هدف نجات اسرائیل از گرداب لبنان و مقابله با مقاومت مردمی در لبنان حضور داشتند. در هر دو بخش عملیات شهادت طلبانه علیه متجاوزان و همچنین علیه پایگاه های دیپلماتیک و نظامی مداخله گران بررسی شده است.

برای خرید کتاب شهادت طلبان در فراکتاب بصورت الکترونیکی و چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

10 تخفیف

شهادت طلبان 1

معرفی کتاب شهادت طلبان (جلد اول) کتاب شهادت طلبان (جلد اول) نوشته حمید داودآبادی جلد اول از مجموعه شهادت طلبان است و به بررسی تاریخچه عملیات شهادت طلب...
حمید داودآبادی
نویسنده
انتشارات شهید کاظمی
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

"</p

کتاب ناگفته ها

ناگفته ها اثر حمید داودآبادی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. نویسنده در ناگفته ها، مجموعه خاطراتی جسته گریخته از دوران پس از جنگ را روایت می کند. داودآبادی که پیش از این کتاب های زیادی با موضوع جنگ و دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان منتشر کرده است در کتاب ناگفتهها تصمیم گرفته به خاطرات سال های اول پس از جنگ در دهه ۷۰ بپردازد.

برای دانلود کتاب ناگفته ها در فراکتاب بصورت الکترونیکی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

ناگفته ها

معرفی کتاب ناگفته هاکتاب ناگفته ها اثر حمید داودآبادی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. نویسنده در کتاب ناگفته ها، مجموعه خاطراتی جسته گریخته از...
علی ابراهیمی گتابی
نویسنده
حمید داودآبادی
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

 

کتاب دیدم که جانم میرود

زندگینامه و خاطرات شهید مصطفی کاظم زاده به نویسندگی حمید داودآبادی کتاب دیدم که جانم میرود pdf می باشد و انتشارات شهید کاظمی آن را منتشر کرده است.

شهید مصطفی کاظم زاده در 9 شهریورماه 1344 در محله شاهپور دیده به جهان گشود. این کتاب به زندگینامه، آشنایی، آشنایی با امام، عضویت در حزب الله شرق تهران، حضور در جبهه و آشنایی با رزمندگان دفاع مقدس، عملیات رمضان، وصیت نامه خوانی، تشییع و شهادت و … به همراه آلبوم تصاویر و اسناد منتشر شده در مطبوعات کشور در هنگام شهادت وی می پردازد.

برای خرید کتاب دیدم که جانم میرود در فراکتاب بصورت صوتی، الکترونیکی و چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

دیدم که جانم می رود

کتاب دیدم که جانم میرود pdf زندگینامه و خاطرات شهید مصطفی کاظم زاده به نویسندگی حمید داودآبادی می باشد و انتشارات شهید کاظمی آن را منتشر کرده است. مع...
حمید داودآبادی
نویسنده
انتشارات شهید کاظمی
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب دیدم که جانم می رود

 

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *