دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

خلاصه کتاب سلام بر ابراهیم 2

اردیبهشت 1402 . علی مهدوی

کتاب سلام بر ابراهیم ۲ کاری از گروه نویسندگان انجمن شهید هادی می‌باشد و انتشارات گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی آن را به چاپ رسانده است. در این مقاله خلاصه کتاب سلام بر ابراهیم 2 را تقدیمتان می‌کنیم.

ابراهیم هادی

استاد پناهيان در يادواره شهداي کانال کميل در روز جوان، خردادماه ۱۳۹۴ درباره ای شهید بزرگوار گفتند: شهيد ابراهيم هادي در بين ۲۵۰ هزار شهيدي که در طول دفاع مقدس تقديم کرده‌ايم، يک شهيد برجسته است.
همچنین مقام عظمای ولایت در مورد کتاب ابراهیم هادی فرمودند: «اخيراً کتابي درباره شهيد ابراهيم هادي (سلام بر ابراهيم) را خوانده‌ام، با وجود اينکه مطالعه آن را به اتمام رسانده‌ام، اما هنوز کتاب را کنار نگذاشته‌ام.»

زندگینامه ابراهیم هادی

خدا خواسته است که او در يک محله اي در وسط تهران زندگي کند و يکي از جوان هاي شهر ما باشد که با ديگران متفاوت است و اين تفاوت به سادگي ملموس است. شهيد هادي نه عالم ديني بود، نه جزء فرماندهان يا سرداران دفاع مقدس(به معناي خاص کلمه) محسوب مي شد، بلکه او يکي از ميان مردم بود. پدر بزرگوار ايشان هم يک کاسب معمولي بود و کسب و کار بقالي داشته. شايد يکي از ويژگي هايي که او را ممتاز مي کرد، اين بود که ايشان يک ورزشکار- به تمام معناي کلمه- بود. سلوکي که ابراهيم هادي در گود زورخانه داشته در اين کتاب معلوم است. که بعد هم در جبهه ها حاضر شد. حماسة کانال کميل در ميان لحظات سراسر پرنور دفاع مقدس، واقعاً برجسته است، اما در عين حال، کانال کميل به شهيد ابراهيم هادي افتخار مي کند و اين شهيد براي کانال کميل يک افتخار جاودانه است.
او يک ورزشکار جوانمرد بود. و کسي که آن هيکل ورزشکاري و آن منش جوانمردي را داشته باشد، طبيعتاً مورد توجه ديگر جوانان قرار مي گيرد. يک بار که با آن هيکل ورزشکاري و ساک دستي به سمت زورخانه مي رفت، رفقايش به او مي گويند: «دو تا دختر محل، دنبال تو افتاده بودند و دربارة تو حرف مي زدند. ماشاءالله خوب دلبري مي کني!» مي گويند از فردا ديگر ساک ورزشي بر نمي دارد! لباس هاي ورزش خودش را داخل يک مشما (کيسه) مي گذارد، و يک پيراهن گشاد مي پوشد…
داستان هاي زيادي از او نقل شده که چه جوان هايي را تغيير داده و از کدام نقطه به کدام نقطه رسانده است؛ از هرزگي به حضور در جبهه هاي جنگ رسانده است. او حتي توانسته بود عراقي هايي را که در جبهة مقابل او بودند و در سنگر خودشان در حال تيراندازي بودند، جذب کند و تسليم کند و اين طرف بياورد. در يک سحرگاه …

وصیت نامه ابراهیم هادی

ابراهيم وصيتنامه ي مكتوب ندارد، اما در حكايت هاي نقل شده از او، درس هاي عميق تربيتي نهفته است كه براي بيداري وجدان هاي غفلت زده، بسيار كاربرد دارد.

کتاب سلام بر ابراهیم ۲

از بچگی به ما گفته اند که شهید شدن لیاقت میخواهد، درست گفته اند، چون کمتر کسانی هستند که خداوند آنها را آنقدر دوست داشته باشد که به آنها سعادت شهید شدن را بدهد. اولین شرط برای شهید شدن، مانند شهدا زندگی کردن است؛ مثلا ببینیم رفتار و اعمال شهدا در زندگی شخصی شان چگونه بوده است؟ آیا آن ها هم‌ مانند افراد معمولی به راحتی گناه میکردند؟ نماز شب چه تاثیری در زندگی این افراد داشته است؟ و هزاران سوال دیگر که میتوانیم از خود بپرسیم.

قطعا ‌کسانی که شهید شده اند مثل آدم های دیگر به راحتی گناه نمی کردند؛ آنان اول نفس اماره خود را کشته اند و به مسائل لذت بخش و شهوانی این دنیا پشت کرده اند، این بزرگ مردان از زن و فرزندان و حتی جان شیرین شان گذشتند تا به واجب خداوند عمل کنند. آنها برای آرامش مردم کشورشان جان خود را فدا کردند تا ما در آرامش بخوابیم. حتما چنین افرادی برنامه خاصی برای زندگی خود داشته اند. برای آشنا شدن با شیوه زندگی مردان خدا کتاب هایی نوشته شده که روایت گر داستان زندگی آنان است.

خلاصه کتاب سلام بر ابراهیم 2

خلاصه کتاب سلام بر ابراهیم 2، داستان زندگی شهید ابراهیم هادی را روایت می‌کند؛ شهیدی که هنوز پیکرش در کربلای فکه گمنام باقی مانده است. این شهید گرانقدر الگوی مناسبی برای جوانان میباشد، چرا که در عین شور و شوق جوانی، بسیار متین و باخدا بوده است.

گروه نویسندگان انجمن شهید هادی این کتاب را بر طبق خاطرات ایشان با دوستان و خانواده به رشته تحریر در آورده اند. در این کتاب به خوبی روابط این شهید عزیز را با خانواده، دوستان و حتی حجب و حیای ایشان در مقابل نا محرم را توضیح میدهد. چرا کتاب سلام بر ابراهیم دو؟ در کتاب سلام بر ابراهیم یک بعضی‌ از خاطرات به دلیل در دسترس نبودن راویان چاپ نشد، برای همین تمام خاطرات باقی مانده را در جلد دوم آن کتاب چاپ کرده‌اند.

در این کتاب هم مانند کتاب سلام بر ابراهیم 1، خاطراتی کوتاه و دو سه صفحه‌ای از راویان مختلف ارائه شده است.

کتاب سلام بر ابراهیم 1

کتاب سلام بر ابراهیم 2

کتاب سلام بر ابراهیم ادامه زندگی نامه و خاطرات پهلوان بی مزار شهید ابراهیم هادی است که در ادامه کتاب سلام بر ابراهیم 1 توسط نشر شهید ابراهیم هادی منتشر شده است.

خرید کتاب سلام بر ابراهیم 2

برشی از متن کتاب سلام بر ابراهیم ۲

من با شهدای زیادی حشر و نشر داشتم. اما شبیه شخصیت ابراهیم را در کمتر کسی دیدم. برخی افراد بودند که بعضی از خصوصیات ابراهیم را داشتند، اما اینکه کسی مانند ابراهیم، این قدر جامع الاطراف باشد را ندیدم. محبت ابراهیم شامل حال همه می شد. از اسرای عراقی تا برخی رزمندگان که از نقاط دور دست ایران آمده بودند. این عشق و محبت، ظاهری هم نبود. ابراهیم با عشق و علاقه به دیگران خدمت می کرد. اینکه ببیند یک بنده خدا اذیت می شود، برای او بسیار سخت بود.

ابراهیم مسئولیت و فرماندهی قبول نمی کرد. شاید یکی از دلایلش این بود که در زمان مسئولیت، امکان دارد انسان تصمیم درستی نگیرد و همین باعث رنجش اطرافیان شود. برای همین همیشه می گفت: یک نفر از دوستان، مسئولیت را قبول کند و ما با تمام توان در کنارش هستیم. که دیگر اینکه قلب رئوف و مهربان ابراهیم به حیوانات هم محبت داشت. که می توانست ببیند که یک حیوان اذیت می شود. بخش روز قرار شد که با ابراهیم، از گیلان غرب به کرمانشاه و از آنجا به تهران تیم سوار مینی بوس و راهی کرمانشاه شدیم.

دانلود رایگان کتاب سلام بر ابراهیم ۲ برای اندروید

با نصب نرم افزار اندروید فراکتای می‌توانید کتاب را به صورت رایگان برای مدتی محدود مطالعه نمایید.

دانلود رایگان سلام بر ابراهیم 1

مدتی پس از انتشار جلد اول کتاب سلام بر ابراهیم، ناشر این کتاب آن را به صورت رایگان در فراکتاب منتشر کرده است و در آدرس ذیل در دسترس شماست.

کتاب سلام بر ابراهیم 1

کتاب سلام بر ابراهیم

این کتاب نه تنها یادآور شهیدی قهرمان، بلکه بیانگر احوال مردی است که با داشتن قهرمانی ها، پهلوانی ها، رشادت ها، مروت ها و… با دریافت مدال شهادت کمال یافت.

دانلود رایگان کتاب سلام بر ابراهیم

پی دی اف کتاب سلام بر ابراهیم جلد ۱ و ۲

کتاب دیجیتال جلد اول سلام بر ابراهیم به صورت رایگان و جلد دوم آن با صرف هزینه اندک در فراکتاب موجود می باشد و می توانید آن ها را در کتابخوان فراکتاب پس از دانلود داشته و مطالعه کنید.

سلام بر ابراهیم صوتی

کتاب الکترونیک سلام بر ابراهیم در فراکتاب موجود نمی باشد.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 8 میانگین: 4.1]
علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *