دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

فایل صوتی قصه ظهر جمعه محمدرضا سرشار

فروردین 1403 . فلاح

قصه ظهر جمعه از قدیمی‌ترین و نوستالژیک‌ترین برنامه‌های رادیو است که پس از مدتی توقف، بار دیگر تولید و پخش آن از سر گرفته شده است. این برنامه رادیویی از برنامه‌های شاخص رادیو ایران است که سالیان سال ظهرهای جمعه با هدف روایت قصه‌ها و افسانه‌های ایرانی پخش می‌شود. در تولید این برنامه توقفی صورت گرفته بود که خوشبختانه فصل جدید این برنامه در گروه فرهنگ و ادب تولید و پخش آن از ۲۰ فروردین ماه آغاز شده است.

قصه‌های ظهر جمعه

همان‌طور که اشاره شد قصه‌های ظهر جمعه یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های رادیو ایران است که در دوره‌های مختلف گویندگان مطرحی داشته است. به نقل از یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه، زمانی که رسانه‌ها به این گستردگی نبودند «قصه ظهر جمعه» طرفداران پروپا قرص زیادی داشت که باعث پرورش یافتن قوه‌ی تخیل در نوجوانان و جوانان کشور شده بود.

قصه ظهر جمعه 1

قصه ظهر جمعه رادیو ایران قصه ظهر جمعه رادیو ایران قدیمی ترین برنامه این شبکه رادیویی است که از سال ۱۳۱۹ آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. این برنامه ه...
فراکتاب
فراهم آورنده
رضا رهگذر
گوینده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

قصه ظهر جمعه رادیو

برنامه‌ی قصه ظهر جمعه رادیو از یک ماه پس از آغاز به کار رادیو و یک هفته بعد از شروع پخش اخبار سراسری رادیو آغاز به کار کرد. اولین قصه‌گوی برنامه‌ی قصه ظهر جمعه آقای فضل‌الله مهتدی (صبحی) بود. محمدرضا سرشار معروف به رضا رهگذر قصه‌گوی معروف این برنامه بود. ایشان از سال 1360 به مدت 24 سال با صدای گرم و گیرای خود هر جمعه ساعت 2 ظهر قصه جدیدی را نقل می‌کرد و با مهارت خاص خود در قصه‌خوانی روز به روز مخاطبان بیشتری را جذب این برنامه می‌نمود. قصه ظهر جمعه رادیو در دهه 60 از برنامه‌های بسیار پرطرفدار بود که جوایز بسیاری را دریافت نمود و توجه ویژه‌ای به آن شد؛ به طوری که بخش مهمی از خاطرات جوانان و نوجوانان آن دوره را تشکیل می‌دهد.

دانلود فایل صوتی قصه ظهر جمعه محمدرضا سرشار

در حال حاضر امکان دانلود فایل صوتی قصه ظهر جمعه محمدرضا سرشار از اپلیکیشن کتابخوانی فراکتاب وجود دارد. علاقه‌مندان به شنیدن کامل قصه ظهر جمعه رادیو می‌توانند فایل‌های باکیفیت این مجموعه را از طریق اپلیکیشن فراکتاب تهیه کرده و خاطرات ایام جوانی خود را زنده کنند. برخی از قصه‌های مشهور برنامه‌ی قصه ظهر جمعه رادیو شامل قصه‌های پسر باهوش، هدهد و زاغ، نخل پیر خانه‌ی ما، پسر تنها، گرفتاری بهلول، پرواز خاکستری، هیزم‌ شکن و درخت بلوط، یادگاری، پرنده و قفس، مسافر کربلا، پسران دهقان، یاد حق و … می‌باشد.

محمدرضا سرشار

دانلود قصه‌های محمدرضا سرشار

این برنامه به صورت نسخه‌ی الکترونیکی در اپلیکیشن فراکتاب امکان‌پذیر است. قصه‌ ظهر جمعه قدیمی‌ترین برنامه‌ی رادیو ایران است که از سال ۱۳۱۹ آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. محمدرضا سرشار (زاده‌ی ۲۳ خرداد ۱۳۳۲، کازرون) مشهور به رضا رهگذر، نویسنده، پژوهشگر، منتقد ادبی و گوینده‌ی رادیویی است. مجموع شمارگان آثار او به شش میلیون جلد می‌رسد. وی پس از اخذ دیپلم و طی دوره‌ی سربازی در سال ۱۳۵۴، در رشته‌ی مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران مشغول به تحصیل شد. اما به خاطر علاقه‌ای که به نویسندگی داشت، وارد عرصه‌ی هنر شده و در سال ۱۳۵۹ در شیراز ازدواج کرد.

محمدرضا سرشار از سال ۱۳۶۰ تا سال ۱۳۸۴، اجرای برنامه‌ی رادیویی قصه ظهر جمعه را بر عهده داشت. وی هم‌چنین دو سال در برنامه‌ی نوجوان شبکه‌ی یک سیما به نام «آستانه» قصه‌گویی کرد و اجرای ده‌ها برنامه‌ی قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان در شبکه‌های قرآن، دو و پنج سیما را بر عهده داشت. در حال حاضر بیش از ده‌ها اثر از قصه‌های محمدرضا سرشار از جمله شکار هیولا، به دنبال پدر، غریبه‌ها، جاسوس، نوشته روی دیوار، پای تخته سیاه و … در فراکتاب موجود است. این داستان‌ها می‌توانند قدرت خلاقیت و خیال‌پردازی کودکان و نوجوانان را تقویت کنند. به همین خاطر هر کدام از این قصه‌ها را که بخواهید، می‌توانید از فروشگاه اینترنتی فراکتاب تهیه کرده و با خیال راحت قبل از خواب بچه‌ها برایشان بخوانید.

قصه ظهر جمعه قدیمی

این برنامه هر ظهر جمعه به نقل قصه‌ای منتخب می‌پردازد و مخاطبان بسیاری در سنین مختلف یافته ‌است. این برنامه توسط فضل‌الله مهتدی (صبحی) به فاصله‌ی یک هفته از آغاز پخش اخبار رادیو ایران، و یک ماه بعد از تأسیس رادیو ایران بنیانگذاری شد. صبحی خود حدود ۲۴ سال قصه‌گویی این برنامه را بر عهده داشت. پس از او به ترتیب علی جواهرکلام، ایرج گلسرخی، حمید عاملی و مصطفی موسوی گرمارودی هر یک از چند ماه تا حداکثر پنج سال، گویندگی این برنامه‌ی پر شنونده‌ی رادیویی را بر عهده گرفتند.

آخرین قصه‌گوی این برنامه محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) برای ۲۴ سال از ۲۲ بهمن ۱۳۶۰ تا ۱۵ مهرماه ۱۳۸۴ راوی داستان‌ها بود. او رکورد کم‌نظیری از خود بر جای گذاشت. وی درباره‌ی دلیل پایان قصه‌گویی‌اش بیان کرد که قبل از آن‌که مخاطب از برنامه‌ای سیر و روگردان شود، باید به آن پایان داد.

قصه ظهر جمعه دهه 60

این برنامه از برنامه‌های بسیار پرطرفدار رادیو بود. طبق یک نظرسنجی سازمان صدا و سیمای ایران این برنامه در سال ۱۳۶۳ دومین برنامه‌ی پرشنونده رادیو شناخته شد (پس از صبح جمعه با شما). تا آن‌جا که جمعی از دولتمردان جمهوری اسلامی نظیر میرحسین موسوی، سید علی خامنه‌ای و علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی زمانی از شنوندگان آن بودند. آقای سرشار برای اجرای قصه‌ی دوستان که بخشی از آن به زبان آذری اجرا شده، موفق به دریافت جایزه از آیت‌الله خامنه‌ای شده است.

MP3 قصه ظهر جمعه

علاقه‌مندان به این مجموعه می‌توانند MP3 قصه ظهر جمعه را در قالب کتاب صوتی از طریق نصب اپلیکیشن فراکتاب دانلود کرده و از شنیدن آن لذت ببرند.

قصه ظهر جمعه صوتی

نسخه رایگان صوتی این برنامه در اپلیکیشن فراکتاب موجود بوده و امکان دانلود آن وجود دارد. در حقیقت فروشگاه اینترنتی فراکتاب جایی برای خرید و مطالعه‌ی کتاب است. این برنامه کتاب‌ها به طور قانونی و در فرمت‌های متنوع عرضه می‌شوند. در این پلتفرم علاوه‌ بر دسترسی به هزاران کتاب‌ چاپی، رمان و مجله، امکان تهیه‌ی برخی از آن‌ها به صورت الکترونیکی و صوتی نیز وجود دارد. با نصب و استفاده از اپلیکیشن فراکتاب می‌توانید کتاب صوتی یا الکترونیکی دلخواه‌ خود را دانلود کنید. لذت خواندن و شنیدن کتاب‌ها را همیشه و در همه‌جا تجربه کنید. هم‌چنین می‌توانید نسخه‌ی فیزیکی بسیاری از کتاب‌ها را از فراکتاب سفارش داده و تحویل بگیرید. با دانلود رایگان اپلیکیشن کتاب صوتی و الکترونیکی فراکتاب برای اندروید و ویندوز از خرید آنلاین و مطالعه‌ی بهترین کتاب‌ها در هر زمان و موقعیت لذت ببرید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *