دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

محمد میرکیانی

فروردین 1403 . سمانه خوش انگشت

محمد میرکیانی نویسنده کودک و نوجوان در سال ۱۳۳۷ در تهران زاده شد. مجموعه قصه “روز تنهایی من” این نویسنده در پنجمین دوره‌ کتاب سال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیده شد.

محمد میرکیانی کیست

میرکیانی تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در تهران به پایان رساند و در کنار تحصیل به مطالعه آثار ادبی و هنری روی آورد و با بسیاری از آثار نویسندگان بزرگ آشنا شد. وی دارای مدرک دکتری هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. او در سال ۱۳۶۱ وارد گروه کودک صدای جمهوری اسلامی ایران شد و به نوشتن نمایشنامه‌های رادیویی و قصّه‌های ظهر جمعه پرداخت.

میرکیانی روزی که اولین قصه‌اش را نوشت دقیقاً ۱۵ شغل مختلف را تجربه کرده و درس زیادی آموخته بود. وی در چند دوره مختلف آموزش ضمن خدمت، به تدریس ادبیات کودکان و قصه‌گویی در آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخته است. بیشتر مطالعات و گرایش‌های وی در زمینه ادبیات، به خصوص ادبیات کهن،‌ تاریخ، روان‌شناسی و شعر است.

او حدود ۲۰۰ نمایشنامه کوتاه و بلند برای کودکان نوشته و یا تنظیم کرده است. آثار منتشر شده او بیش از ۶۰ کتاب برای کودکان و نوجوانان است و مجموع قصه‌های چاپ شده‌اش برای همه گروه‌های سنی در قالب‌های داستان کوتاه بلند و رمان، نزدیک به ۵۰۰ عنوان می‌رسد. وی بیش از ۲۵ کتاب درباره ادبیات کهن و عامیانه برای گروه سنی کودک و نوجوان تالیف کرده است. کتابی در این زمینه پژوهشی برای نوجوانان با موضوع ادبیات عامیانه و نام «راز مثل‌های ما» نگاشته است.

بعضی از آثار میرکیانی به تولیدات تصویری و تلویزیونی تبدیل شده‌اند، مثل فیلم شاید فردا نباشد برای گروه کودک شبکه دو و مجموعه‌های، قصه ما همین بود با عنوان افسانه‌های کهن برای مرکز فرهنگی صبا و مجموعه ۸۰ قسمتی قصه ما مثل شد که این کتاب در قالب پویانمایی برای گروه کودک و نوجوان است.

عکس محمد میرکیانی

محمد میرکیانی

 

کتاب مجموعه قصه ما مثل شد 

در سرزمین ما ایران قصه‌های خواندنی و دلپذیر که از روزگاران گذشته به یادگار مانده‌اند فراوانند. ولی قصه هایی که مثل شده‌اند، طعم ومزه دیگری دارند.

مجموعه ده جلدی قصه ما مثل شد تعداد زیادی از این قصه‌ها را  کنار‌هم گرد آورده است و اینک ده جلد این مجموعه در یک کتاب تقدیم نگاه خوانندگان محترم می‌شود.

برای دانلود کتاب مجموعه قصه ما مثل شد بصورت الکترونیکی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

مجموعه قصه ما مثل شد (دوره ده جلدی)

معرفی کتاب قصه ما مثل شددر سرزمین ما ایران قصه‌های خواندنی و دلپذیر که از روزگاران گذشته به یادگار مانده‌اند فراوانند. ولی قصه هایی که مثل شده‌اند، طع...
محمد میرکیانی
نویسنده
آستان قدس رضوی، به نشر، کتابهای پروانه
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب مجموعه قصه ما مثل شد 

کتاب مجموعه داستان های بی دانه 

داستان‌های بی‌دانه، مجموعه کتابی برای فکر کردن بچه‌ها است که توسط محمد میرکیانی به رشتۀ تحریر در آمده است. این مجموعۀ 5 جلدی به صورت یک مجلد توسط انتشارات به نشر منتشر شده است. کتاب‌های پروانه (بخش کودک و نوجوان انتشارات به ‌نشر) مجموعه «داستان‌های بی‌دانه» را به قلم محمد میرکیانی و تصویرگری محمدحسین صلواتیان، با تصاویر جدید روانۀ بازار کتاب ایران کرده است. عناوین این مجموعه عبارت‌اند از: «دیوی که آدم شد»، «فرار فضایی»، «کلاه نو»، «آواز سوزن» و «آخرین ماهی». در هر کدام از این کتاب‌ها، داستان‌های دیگری قرار دارد که مخاطب را با قصه‌هایی متنوع و متعدد روبه‌رو می‌کند.

برای دانلود کتاب داستان‌های بی‌دانه، بصورت الکترونیکی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

مجموعه داستان های بی دانه

معرفی کتاب داستان‌های بی‌دانهداستان‌های بی‌دانه، مجموعه کتابی برای فکر کردن بچه‌ها است که توسط محمد میرکیانی به رشتۀ تحریر در آمده است. این مجموع...
محمد میرکیانی
نویسنده
محمدحسین صلواتیان
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب مجموعه داستان های بی دانه 

کتاب حکایت های کمال 1  

سماور زغالی

کتاب سماور زغالی اثر محمد میرکیانی با تصویرگری محمدحسین صلواتیان توسط انتشارات به نشر منتشر شده است. این اثر جلد اول از مجموعه طنز و جذاب حکایت‌های کمال می باشد.

حکایت‌های این مجموعه همه‌گی مربوط به تهران دهه ۴۰ هستند و نویسنده آن ها را با الهام از خاطرات دوران نوجوانی‌اش نوشته است.

کتاب سماور زغالی نوجوانان را با سبک زندگی دهه‌های گذشته آشنا می‌کند و یادآور خاطرات روزهای کودکی و نوجوانی پدر و مادرهای آن ها است.

برای خرید کتاب سماور زغالی، بصورت الکترونیکی و چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

10 تخفیف

حکایت های کمال 1

معرفی کتاب سماور زغالیکتاب سماور زغالی اثر محمد میرکیانی با تصویرگری محمدحسین صلواتیان توسط انتشارات به نشر منتشر شده است. این اثر جلد اول از مجموعه ط...
محمد میرکیانی
نویسنده
محمدحسین صلواتیان
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب حکایت های کمال 1  

کتاب های محمد میرکیانی

آثار محمد میر کیانی در زیر آمده است:

افسانه خوشبختی

پنج سنگ پند و قند (چهار جلد)

پهلوان حیدر

روز تنهایی من

روزی بود و روزگاری

روزی بود و روزی نبود (سه جلد)

قصه ما مثل شد (پنج جلد)

شاید فردا نباشد

قصه خانه ما

قصّه شاه مال منه

قصه ما همین بود (پنج جلدی)

قصه های شب چله (دو جلد)

تن تن و سندباد

حکایت های کمال (پنج جلد)

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 2 میانگین: 3.5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *