دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

معرفی کتابهای تجربه نزدیک به مرگ

فروردین 1402 . علی مهدوی

فهرست مطالب

تجربه نزدیک به مرگ

با معرفی کتابهای تجربه نزدیک به مرگ سعی کرده‌ایم دریچه‌ای به این موضوع پر طرافدار باز کنیم. نکات و آیات و روایات بسیار زیادی درباره دنیای بعد از مرگ در آموزه‌های اسلامی وجود دارند. «انّا لِلّه و انّا الیه راجعون» گواه روشن و بدیهی موید این مطلب است و حقیقتا دنیایی غیر از این دنیای فانی وجود دارد که خدا وعده آن را به انسان داده است. چرا که اگر دنیای دیگر نبود، این جمله چه معنایی می توانست داشته باشد! ما انسان ها قبل از اینکه وارد دنیای مادی شویم در عالمی در حضور و پیشگاه خدایمان -عالم زر- بوده ایم و بعدِ استفاده از عمر و فرصت دو روزه دنیا -برای جمع آوری و توشه با هدف رسیدن و قرب الهی- دوباره به محضرش می رسیم، اما این بار به گونه ای متفاوت!!! اما هنوز برخی افراد نسبت به صحت این موارد شک دارند و نمی‌توانند درمورد آن‌ها یقین کامل داشته باشند.
خود مرگ عرصه ای اسرار آمیز است! حال با پرداختن به دنیای بعد از مرگ عرصه را آن را اسرارآمیزتر هم می‌کند.
مرگ،« همانی که حضرت امیر(ع) درباره آن میگوید علاقه من به مرگ، از علاقه کودک به پستان مادر، بیشتر است» چیست و چه رازهایی در خود دارد؟
دنیای پس از آن چگونه است؟ بازتاب اعمال ما چه خوب و چه بدش، چه؟
چیزی که مسلم است، طبق سخنان بزرگان دین و آیات قرآن، وجود دنیایی به اسم برزخ است که روح ما بعد از مرگ به آن سفر می‌کند.
برزخ را دنیایی میان این جهان و آخرت می‌دانند و طبق ادعای علمای دینی، روح انسان تا روز قیامت و زمان حسابرسی در آن دنیا قرار می‌گیرد. اما چیزی که عجیب است تجربهٔ متفاوت افرادی است که تجربه‌های نزدیک به مرگ را داشته‌اند. هریک از آن‌ها بر اساس اعمالشان در این دنیا و شخصیتی که از خود ساخته بودند، اتفاقات خاصی را در آن جهان تجربه می‌کنند و از دیدن چیزهایی می گویند که تن هر شنونده ای را می لرزاند.
چیزهایی که هرکس آنها را مشاهده کند دنیایش را دگرگون خواهد کرد و آدمی متفاوت میشود.

معرفی کتاب های تجربه نزدیک به مرگ

در اینجا شما را با تعدادی از کتابهای تجربه نزدیک به مرگ آشنا کرده و‌ خلاصه از هر کدام ارائه می دهیم:
با خواندن این کتاب ها، کم و بیش اطلاعات خوبی از برزخ ( دنیای مابین این عالم و آخرت) و حقیقت هایی در مورد زندگی پس از مرگ بدرست می ‌آوریم.
هضم مشاهدات این کتاب حتی برای معادباوران سخت است، دنیای ما ورای مرگ! دنیایی که همه انسانها، زمانی که اجلشان فرا رسد وارد آن می شوند.

عنوان و خلاصه این کتاب‌ها از این قرارند:

کتاب آن سوی مرگ

آن سوی مرگ به نویسندگی جمال صادقی، و به همت محمدحسین حاجی ده‌آبادی نگاشته شد و برای اولین بار در سال ۱۳۹۷ توسط نشر معارف، وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، به چاپ رسید. این کتاب یکی از پرمخاطب ترین های حوزه کتاب های معرفتی با موضوع عالم پس از مرگ و اتفاقاتی است که به تناسب اعمال افراد برای آنها رقم می‌خورد، می باشد. در بین کتابهای تجربه نزدیک به مرگ این کتاب با قلمی بسیار جذاب نگاشته شده است.

خلاصه کتاب آن سوی مرگ

این کتاب در قالبی گفتگو محور، بین نویسنده کتاب بعنوان مصاحبه‌کننده و تجربه‌گران بعنوان مصاحبه‌شونده نوشته شده است.
از ویژگی‌های خوب این کتاب که قطعا یکی از عوامل موثر در مطرح شدن آن است، نثر ساده، روان و متن گیرای آن است.
محتوای کتاب در سه بخش نگارش یافته و در هر بخش به بازگو کردن خاطرات یک شخص از افرادی که تجربه مرگ موقت را داشته‌اند، پرداخته شده است.

برشی از متن کتاب آن سوی مرگ

چه وضعیت عجیبی! تو داشتی با چشمانی دیگر، جسمت را نگاه می کردی. ـ بله. و احساس می کردم به دو نفر تبدیل شده ام. یکی از دو وجودم روی تخت بیمارستان است و دیگری در بالا. و فکر می کردم چه طور چنین چیزی ممکن است! عاقبت، به یک جواب منطقی رسیدم:” فقط در یک صورت، چنین چیزی ممکن است: این که مرده باشم.” همان وقت، عمیقا درک کردم که مرده ام. ـ با درک این موضوع، خیلی وحشت کردی؟ ـ وحشت نکردم. خیلی هم خوشحال شدم. ـ خوشحال؟ ـ خوشحال. چون فهمیدم که هنوز وجود دارم، هنوز زنده ام؛ هرچند به شکلی دیگر. چون فهمیدم که هنوز از قوه بینایی، شنوایی و بویایی برخوردار هستم، هرچند کالبد مادی نداشتم.،،،، علاوه بر این، دریافتم که مرگ، چیز خوبی است.

کتاب آن سوی مرگ

کتاب آن سوی مرگ

کتاب آن سوی مرگ؛ عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های منتشرشده در حوزه کتاب‌های معرفتی با موضوع عالم پس از مرگ و اتفاقاتی است که به تناسب اعمال افراد برای آنها رقم می‌خورد.

خربد کتاب آن سوی مرگ

آن سوی مرگ امینی خواه

حجت الاسلام امینی خواه کتاب آن سوی مرگ را در دانشگاه فردوسی مشهد شرح و بسط داده‌ند که پس از انتشار این سلسله سخنرانی‌ها با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شد. علاوه بر آن تاثیر فروانی در پرفروش شدن این کتاب در زمان انتشارش داشت. آن سوی مرگ امینی خواه در فراکتاب رایگان منتشر شده است.

آن سوی مرگ امینی خواه

آن سوی مرگ امینی خواه

حجت الاسلام امینی خواه کتاب آن سوی مرگ را در دانشگاه فردوسی مشهد شرح و بسط داده‌ند که پس از انتشار این سلسله سخنرانی‌ها با استقبال بی‌نظیر مخاطبان مواجه شد.

دانلود رایگان آن سوی مرگ امینی خواه

کتاب سه دقیقه در قیامت

گروه انتشاراتی شهید ابراهیم هادی چندین کتاب درب موضوع تجربه‌های نزدیک به مرگ منتشر کرده است که برخی از آن‌ها به پرفروش‌ترین کتاب‌های ایران بدل شده‌اند. اولین کتابی که این ناشر در این زمینه منتشر نموده است کتاب سه دقیقه در قیامت است.

خلاصه کتاب سه دقیقه در قیامت

سه دقیقه در قیامت، روایتگر خاطرات یکی از مدافعین حرم است که زیر عمل جراحی برای لحظه‌هایی از دنیای فانی می‌رود و تجربه‌ نزدیک به مرگ (NDE) برای او حاصل میشود. ماجرای تجربه نزدیک به مرگ ایشان از زمانی شروع می شود که زیر تیغ جراحی حین عمل، روح از بدنش جدا می شود و شروع به سیر و سیاحت می کند؛ ابتدا بدون که خودش بفهمد چه اتفاقی برایش افتاده، احساس میکند عمل به خوبی پیش رفته و تمام دردی که داشته از بین رفته است و روی تخت اتاق عمل می نشیند و به یکباره تمام زندگیش از لحظه تولد تا بحال و بهمراه همه اعمالش مثل یک فیلم از نظرش گذشتند.
کم کم متوجه شد که چه اتفاقی برایش افتاده و با جوانی سپید پوش و زیباچهره برای حسابرسی اعمالش براه افتاد.
بعد از به هوش آمدن تا مدت ها همان حالات دنیای معنا را با خود داشت، میتوانست ذهن ها را بخواند و…

برشی از متن کتاب سه دقیقه در قیامت

از دیگر اتفاقاتی که در آن بیابان مشاهده کردم، این بود که بر بستگان و آشنایان که قبلا از دنیا رفته بودند را دیدار کردم. یکی از آنها عموی خدا بیامرز من بود. او در بیمارستان هم کنار من بود. او را دیدم که در یک باغ بزرگ قرار دارد. سؤال کردم: عمو این باغ زیبا را در نتیجه کار خاصی به شما دادند؟
گفت: من و پدرت در سنین کودکی یتیم شدیم. پدر ما یک باغ بزرگ را به عنوان ارث برای ما گذاشت. شخصی آمد و قرار شد در باغ ما کار کند و سود فروش محصولات را به مادر ما بدهد.اما او با چند نفر دیگر کاری کردند که باغ از دست ما خارج شد. آن ها باغ را بین خودشان تقسیم کردند و فروختند و… البته هیچ کدام آنها عاقبت به خیر نشدند. در اینجا نیز تمام آنها گرفتارند.
چون با اموال چند یتیم این کار را کردند. حالا این باغ را به جای باغی که در دنیا از دست دادم به من داده اند تا با یاری خدا در قیامت به باغ اصلی برویم.
همینطور که به باغ او خیره بودم، یکباره تمام باغ سوخت و تبدیل به خاکستر شد! این فامیل ما، بنده خدا با حسرت به اطرافش نگاه می کرد. من از این اجرا شگفت زده شدم. با تعجب گفتم: چرا باغ شما سوخت؟
او هم گفت: پسرم، همه اینها از بلایی است که پسرم بر سر من می آورد. او نمی گذارد ثواب خیرات این زمین وقف شده به من برسد.

کتاب سه دقیقه در قیامت

کتاب سه دقیقه در قیامت

کتاب سه دقیقه در قیامت اولین کتاب با موضوع تجربه‌های بعد از مرگ انتشارات شهید ابراهیم هادی است که توانست خیلی زود به یکی از کتاب‌های پرفروش ایران تبدیل شود.

خربد کتاب سه دقیقه در قیامت

سه دقیقه در قیامت امینی خواه

حجت الاسلام امینی خواه سه دقیقه در قیامت را پس از شرح کتاب آن سوی مرگ و در ادامه مباحث جذاب آن کتاب در 95 جلسه شرح و بسط داده‌اند که این سلسله سخنرانی نیز در فراکتاب رایگان منتشر شده است.

سه دقیقه در قیامت امینی خواه

سه دقیقه در قیامت امینی خواه

حجت السلام مصطفی امینی خواه در 95 جلسه یک ساعت و نیمه کتاب سه دقیقه در قیامت را شرح و تفصیل داده است، به گونه‌ای که حقایق مطرح شده درباره‌ی جهان پس از مرگ را برای مخاطب ملموس‌تر و روشن‌تر کرده است.

دانلود رایگان سه دقیقه در قیامت امینی خواه

کتاب شنود

پس از انتشار کتاب پرفروش سه دقیقه در قیامت توسط نشر شهید ابراهیم هادی، تماس‌های فروانی با این ناشر برقرار می‌شود در مورد کسانی که تجربه‌های مشابهی در مورد مرگ داشته‌اند. یکی از افراد فردی است که به عنوان یک نیروی امنیتی مشغول فعالیت بوده است و شرح تجربه جذاب و متفاوت او در کتاب شنود منتشر شده است.

خلاصه کتاب شنود

شنود روایتگر اتفاقی عجیب و نادر به نام NDE یا تجربه نزدیک به مرگ می باشد که برای فردی که ظاهرا پست امنیتی دارد اتفاق افتاده و فرد مذکور با شرط پنهان ماندن نامش این حقایق را بیان کرده است. در اوایل قدرت گرفتن داعش و زمانی که داعش در حال جذب نیرو در ایران است مجبور می‌شود همسرش و دو فرزندش را تنها بگذارد و به ماموریتی چندین روزه برود در هنگام بازگشت از ماموریت به خاطر خستگی جسمی و روحی و البته مننژیت در بیمارستان بستری می‌شود و در همین شرایط آنقدر خالش بد می‌شود و به کما می رود و اولین تجربه نزدیک به مرگش را تجربه می‌کند.
در بخشی از متن کتاب شنود می خوانیم:
يكباره ديدم در يك دشت باز و سرسبز ايستاده ام. نگاهم به آسمان افتاد. تا آن زمان آسمان را اين گونه نديده بودم. هوا روشن و وسط روز بود، اما تعداد بسيار زيادي از ملائک خداوند را ديدم که کاملاً مسلح بوده و زره پوشيده و آماده رزم بودند! آن ها بر مرکب هايي سوار بودند و آن قدر زياد بودند که نيمي از آسمان تيره و تار شده بود! گويي خداوند ميليون ها ملك را شبيه به رزمندگان ما خلق كرده بود! باخودم گفتم: اين همه رزمنده كجا بودند؟ نكند براي نابودي اسرائيل مي خواهند بروند؟ پشت سرم در سمت چپ، يك شخص باابهت با ده ها محافظ ايستاده بود، اما چهره اش را نمي ديدم. به من گفت: سؤالي داري؟…

کتاب شنود

کتاب شنود

این کتاب یکی از کتاب‌های انتشارات شهید ابراهیم هادی است که به موضوع تجربه‌های بعد از مرگ پرداخته است. تجربه گر کتاب یک نیروی امنیتی است.

خربد کتاب شنود

شنود امینی خواه

حجت الاسلام امینی‌خواه در ادامه فعالیت‌های خود در موضوع تجربه‌های نزدیک به مرگ چندین ساعت مصاحبه با راوی کتاب شنود دارد که کتاب شنود امینی خواه نیز در فراکتاب در ده قسمت رایگان منتشر شده است.

کتاب شنود امینی خواه

کتاب شنود امینی خواه

روایت کتاب شنود مصاحبه‌ای است که پس از انتشار کتاب با محوریت حجت الاسلام امینی خواه و همراهی آقای محسن عمادی مدیر مسئول انتشارات شهید ابراهیم هادی انجام شده است و در 16 قسمت به صورت رایگان در فراکتاب منتشر می‌شود.

دانلود رایگان کتاب شنود امینی خواه

سیاحت غرب

کتاب سیاحت غرب نوشته شیخ محمد حسن نجفی قوچانی معروف به آقا نجفی قوچانی است که سرنوشت ارواح پس از مرگ را روایت از زبان اول شخص بیان کرده است. مقام معظم رهبری توصیه‌ای به خواندن این کتاب دارند.

درباره کتاب سیاحت غرب

آقانجفی قوچانی این داستان را بر اساس احادیث رسیده از امامان شیعه درباره علم برزخ و از زبان اول‌شخص نوشته است. این اثر سرشار از جلوه‌هایی زیبا، جذاب و پویاست.
یکی از این جلوه ها، صحنه‌ها و تصویرهای هنری شگرف و نفیس آن است که هر یک به روشنی، نمایه‌ای از عالم برزخ و سرنوشت افراد در آن عالم را ارائه می‌دهد. برخی از علما این کتاب را حاصل مکاشفه مرحوم آقانجفی می‌دانند.

برشی از متن کتاب سیاحت غرب

در آن حال، ترس و وحشت تمام وجودم را فرا گرفته بود؛ به ویژه هنگامی که دیدم در گور، جانورانی پیدا شدند و به جنازه حمله ور گشتند. مردی که وارد قبر شده بود، به آن جانورها هیچ توجهی نداشت؛ گویا آنها را نمی دید، جنازه را در گور خواباند و با خیالی آسوده از قبر بیرون رفت.
من چون به آن جنازه علاقمند بودم، برای بیرون راندن آن جانوران، داخل قبر شدم؛ ولی تعداد آنها بسیار بود و بر من چیره شدند. چنان ترسیده بودم که تمام اعضای بدنم می لرزید.
از مردم کمک خواستم؛ امّا کسی به دادم نرسید. همه مشغول کار خود بودند؛ گویا آنچه را که در قبر رخ می داد، نمی دیدند. ناگهان اشخاص دیگری در قبر حاضر شدند و مرا یاری کردند و آن جانوران هم پا به فرار گذاشتند.
خواستم از آنها بپرسم کی هستند که خودشان به حرف آمدند و گفتند: ان الحسنات یذهبن السیئات «کارهای خوب و پسندیده، گناهان و بدیها را از بین می برند» سخنان شان تمام نشده ناپدید شدند.

این کتاب جذاب در فراکتاب از دو ناشر متفاوت و با دو بازنویسی و تصویرگری متفاوت منتشر شده است که در ادامه هر دو کتاب تقدیم می‌شود.

کتاب سیاحت غرب

کتاب سیاحت غرب

کتاب سیاحت غرب علیرضا سبحانی نسب متن ساده شده سیاحت غرب شیخ محمد حسن نجفی قوچانی است که سرنوشت ارواح پس از مرگ را روایت می‌کند.

خربد کتاب سیاحت غرب

 کتاب سیاحت غرب

کتاب سیاحت غرب

کتاب سیاحت غرب مرحوم محمدحسن آقانجفی با بازنویسی و روان نویسی توسط انتشارات جمکران منتشر شده است.

خربد کتاب سیاحت غرب

کتاب بازگشت

بازگشت، کاری از گروه شهید ابراهیم هادی و منشر شده از انتشاراتی به همین نام می باشد. در این اثر، 20 روایت کوتاه از تجربه‌های واقعی بازگشت از مرگ و زندگی مجدد از افراد مختلف روایت شده و خواننده با این روایت‌ها همراه می‌شود.

خلاصه کتاب بازگشت

موضوع این کتاب به یکی از رزمندگان دفاع مقدس اختصاص دارد که به خاطر جراحت هایی که بر روی بدنش در اثر اصابت ترکش و گلوله ایجاد شده، راهی بیمارستان شده و در آنجا به حالت اغما می رود و به نوعی روح از بدنش جدا میشود. در اوج ناباوری با عالم برزخ روبرو می شود.

برشی از متن کتاب بازگشت

گفت: زمانی برزخ شما شروع می شود که پایت را این ور خط قرار دهی. بهشت را می توانستم از دور ببینم. به آن سوی خط رفتم و شروع به دویدن کردم. اما نتوانستم به راهم ادامه دهم. کنار یک پیرمردی قرار گرفتم که نحیف و فرسوده بود. به من گفتند: شما نمی توانی بروی و این پیرمند همراهتان خواهد بود.
گفتم: این پیرمرد قادر به راه رفتن نیست، چرا که در حال مردن است.
لبخندی زد و گفت: این پیرمرد اعمال صالحی است که انجام داده ای، پس از تو جدا نمی شود.
تو سر خودم زدم و گفتم: پس کی بود میگفت دلت اگر پاک باشه… نماز چیه.. ثواب چیه….

کتاب بازگشت

کتاب بازگشت

در کتاب بازگشت 20 روایت کوتاه از تجربه‌های واقعی بازگشت از مرگ و زندگی مجدد از افراد مختلف روایت شده و خواننده با این روایت‌ها همراه می‌شود.

خربد کتاب بازگشت

کتاب تقاص

کتاب تقاص حاصل تلاش انتشارات شهید ابراهیم هادی که پس از کتاب‌های موفق سه دقیقه در قیامت و شنود منتشر شده است. در این کتاب 24 روایت از تجربه گران نزدیک به مرگ گردآوری شده است که در آن‌ها محوریت موضوع حق الناس است.

کتاب تقاص

کتاب تقاص

در کتاب تقاص 24 روایت از تجربه گران نزدیک به مرگ گردآوری شده است که در آن‌ها محوریت موضوع حق الناس است.

خربد کتاب تقاص

کتاب منازل الاخره

در کتاب منازل الاخره سرنوشت انسان در زمان مرگ و پس از آن با استفاده از قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلامتوسط شیخ عباس قمی نوشته شده است. در این کتاب هر یک از منزلگاه‌های پس از مرگ شرح داده شده است و در کنار آن راه رهایی از خطرات هر یک نیز ذکر شده است. شیخ عباس قمی اشاره می‌کند که چون کمتر کسی به مرگ فکر می‌کند این کتاب را با حالت یاس آلودی می‌نویسد!

برشی از متن کتاب منازل الاخره

مرگ پایان زندگانی انسان نیست، بلکه آغاز مرحله ای جدید از زندگانی اوست. مرگ دروازه ای گشوده به سوی حیات آخرت است. مرگ پاسخگویی به دعوت ناگزیر خدای هستی بخش، در انتقال از سرای فانی و ناپایدار، به منزلگاهی باقی و پاینده است.
مرگ سفری نزدیک به دیار جاودانگی است. مرگ برای انسانی که دل به خدا داده و با ایمان و یاد قیامت، عمل صالح را رهتوشه سفر آخرت خویش قرار داده است، شادمانی و آسایش و بازگشتی خجسته به سوی بهشت برین است.
مرگ برای او بشارتی به نعمت های جاودانه است.
مرگ برای او بالاترین شادمانی است. مرگ پلی برای عبور دادن مؤمن از شداید و ناگواری ها به سوی بهشت بیکرانه و نعمت های همیشگی است. مرگ برای مؤمن، چونان کندن جامه ای چرکین و پوشیدن لباسی فاخر به جای آن، چونان باز کردن بندها، شکستن زنجیرها و سوار گشتن بر رام ترین مرکب ها، چونان انتقال از منزلی ویران و وحشت زا به سرایی ایمن و مأنوس است.

کتاب منازل الاخره

کتاب منازل الاخره

در کتاب منازل الاخره سرنوشت انسان در زمان مرگ و پس از آن با استفاده از قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلامتوسط شیخ عباس قمی نوشته شده است.

خربد کتاب منازل الاخره

کتاب با بابا

کتاب با بابا تجربه نزدیک به مرگ مصطفی طاهری دانشجوی سال آخر پزشکی است. او در 18 روزی که در کما بوده است مهمان پدرش سردار شهید محمد طاهری بوده است و در بهشت برزخی زیسته است.

برشی از متن کتاب با بابا

وقتی سلامتی را به دست آوردم، پدرم را بار دیگر در خواب دیدم. همراه با یکی از همرزمان شهیدش به دیدن من آمدند. خیلی از زیات آن‌ها خوشحال شدم. آن‌ها هم از این که می‌دیدند من صحیح و سالم شده و مشغول ادامه تحصیل شده‌ام خوشحال بودند. دوست پدرم را می‌شناختم. از سرداران شهید بود. به من گفت: از پسر من خبر داری؟
گفتم: بله، از دانشجویان خیلی خوب ست. او الان هم در یکی از دانشگاه‌های معتبر تهران است.
این شهید بزرگوار با ناراحتی گفت: چرا در همین مشهد درس را ادامه نداد؟ ای کاش مثل شما دانشگاه مشهد را انتخاب می‌کرد.
من هم گفتم: دانشگاهی که درس می‌خواند خیلی خوب است.
اما ایشان با ناراحتی گفت: کاش در نزد امام رضا علیه السلام می‌ماند و از برکت مشهد بهره می‌برد. نفهمیدم چرا این شهید از این موضوع ناراحت بود. اما فرزند این شهید، از دوستان من و از بسیجی‌های مومن بود. پدران ما با هم در جبهه رفیق بودند و هر دو شهید شدند.
بعدها فهمیدم که چرا پدر آن جوان نگران و ناراحت بود! دوست من مدرک مهندسی و سپس کارشناسی ارشد را گرفت، اما متاسفانه به خاطر شرایط حاکم بر آن دانشگاه، رفته رفته از ارزش‌ها دور شد! او به توصیه برخی اسانیدش به خارج از کشور رفت و مقیم شد!

کتاب با بابا

کتاب با بابا

کتاب با بابا تجربه نزدیک به مرگ مصطفی طاهری دانشجوی سال آخر پزشکی است. او در 18 روزی که در کما بوده است مهمان پدرش سردار شهید محمد طاهری بوده است و در بهشت برزخی زیسته است.

کتاب با بابا

کتاب نسیمی از ملکوت

انتشارات شهید ابراهیم هادی در ادامه آثار خود در موضوع تجربه ‌های پس از مرگ کتاب نسیمی از ملکوت را با استفاده از آیات الهی و همراه حکایت های تاریخی منتشر کرده است.

برشی از متن کتاب نسیمی از ملکوت

مرحوم آیت الله سید محمد باقر مجتهد سیستانیی (ره) پدر ایت الله سید علی سیستانی تصمیم می‌گیرد برای تشرف به محضر امام زمان علیه السلام چهل جمعه در مساجد شهر مشهد زیارت عاشورا بخواند. در یکی از جمعه‌های آخر، نوری را از خانه‌ای ندیک به مشجد مشاهده می‌کند. به سوی خانه می‌رود و می‌بیند حضرت ولی عصر عج الله در یکی از اتاق‌های آن خانه تشریف دارند و در میان اتاق، جنازه‌ای قرار دارد که چارچه‌ای سفید روی آن کشیده شده است. ایشان می‌گوید: هنگامی که وارد شدم اشک می‌ریختم، سلام کردم.
حضرت به من فرمود:«چرا اینگونه به دنبال من می‌گردی و این رنج‌ها را متحمل می‌شوی؟! مثل این باشید – اشاره به آن جنازه کردند – تا من به دنبال شما بیایم»
بعد فرمودند: «این بانویی است که در دوره کشف حجاب _ در زمان رضا خان پهلوی – هفت سال از خانه بیرون نیامد تا چشم نامحرم به او نیفتد.»

کتاب نسیمی از ملکوت

کتاب نسیمی از ملکوت

انتشارات شهید ابراهیم هادی در ادامه آثار خود در موضوع تجربه ‌های پس از مرگ کتاب نسیمی از ملکوت را با استفاده از آیات الهی و همراه حکایت های تاریخی منتشر کرده است.

خربد کتاب نسیمی از ملکوت

کتاب بهشتی که دیدم

اثر محمد ذوالفقاری توسط انتشارات مانیان منتشر شده است. این اثر نیز مشاهده نویسنده از دنیای دیگر در قالب تجربه نزدیک به مرگ می باشد.

خلاصه کتاب بهشتی که دیدم

نویسنده کتاب می گویید: در سال 1379 بر اثر یک حادثه رانندگی اتومبیل روح از بدنم خارج شد. بعد از چند ساعت از طریق یک تونل هوایی که به رنگ شیری خاکستری بود از کره ی زمین به سمت عالم دیگری رفتم این عروج تا جایی ادامه یافت که زمین در دید من کوچک و کوچکتر شده و به صورت نقطه ای در بی کرانگی آسمان محو شد، روحم در دنیایی هزاران بار بزرگتر از کره ی زمین فرود آمد، در این کتاب مشاهدات و گفتگوهایم را در طول مسیر و در دنیای دیگر برای شما بازگو می کنم.

برشی از متن کتاب بهشتی که دیدم

در تونل حس خیلی خوبی داشتم هر لحظه احساس راحتی و فراغت بیشتر می کردم احساس عمیق آرامش، سلامتی و سرخوشی مرا در خود گرفته بود سرعتم انگار از سرعت نور هم بیشتر بود و هر چقدر جلوتر می رفتم بر سرعتم افزوده می شد و آرامش، سرخوشی و راحتی بیشتری را تجربه می کردم.
احساس می کردم این تونل سعادت است که دارد مرا به جایی بهتر از هر چه فکر کنم می برد. هیچ ترس، واهمه، دلهره و نگرانی نداشتم در مسرت و شعف منتظر ورود به دنیای دیگری بودم. حس می کردم در داخل تونل با فاصله های بسیار زیاد جلوتر از من و عقب تر از من کسانی دیگر هستند که در حال رسیدن به مقصد من هستند حس بدی به آن ها هم نداشتم.

کتاب کتاب بهشتی که دیدم

کتاب بهشتی که دیدم

کتاب بهشتی که دیدم اثر محمد ذوالفقاری توسط انتشارات مانیان منتشر شده است. این اثر مشاهده نویسنده از دنیای دیگر در قالب تجربه نزدیک به مرگ می باشد.

خربد کتاب بهشتی که دیدم

دره گل سرخ

این کتاب اثر نویسنده سوئدی آسترید لیندگرن و درباره زندگی پس از مرگ است. داستان این کتاب آکنده از تخیل نویسنده است.

معرفی کتاب دره گل سرخ

کتاب دره گل سرخ درباره دو برادر به نام های یوناتان و کارل شیردل نوشته آسترید لیندگرن نویسنده سوئدی است که عزیزالله قوطاسلو کار ترجمه فارسی آن را برعهده داشته و با ویراستاری محمدرضا سرشار منتشر شده است.

کارل پسر بچه 10 ساله و ضعیفی است که قادر نیست که از رختخواب خارج شود. او برادر 13 ساله شجاع و زیبایی به نام یوناتان دارد. کارل که متوجه مریضی وحشتناک خود هست از یوناتان درباره مرگ می پرسد و یوناتان می گوید بعد از مرگ، آن ها به نانگیلیا خواهند رفت.

این رمان آکنده از مفاهیمی همچون عشق، محبت، شجاعت، مبارزه با پلیدی ها است و نویسنده با خلاقیت اعجاب انگیز و پراحساس دنیای پس از مرگ را برای نوجوانان بیان کرده است. پیش از این، سریالی با اقتباس از همین رمان ساخته و در ایران هم از تلویزیون پخش شده است.

کتاب دره گل سرخ

کتاب دره گل سرخ

کتاب دره گل سرخ مشهورترین اثر نویسنده سوئدی آسترید لیندگرن و درباره زندگی پس از مرگ است که عزیزالله قوطاسلو کار ترجمه فارسی آن را برعهده داشته و با ویراستاری محمدرضا سرشار منتشر شده است.

خربد کتاب دره گل سرخ

بازگشت از قیامت

نوشته ارسلان رسولی داستانی شیرین و خواندنی است از نفسی که متنبه شده و از زخارف دنیا روی گردانده است.

در بخشی از کتاب بازگشت از قیامت می خوانیم

شش ساله بودم که به همراه خانواده برای دفن مادر بزرگ پدری به گورستان محل رفتم. از لابلای جمعیت خودم را به سر چاله ای که برای مادر بزرگ کنده بودند رساندم. دیدم او را داخل چاله گذاشته اند و درحال ریختن خاک بر روی آن هستند. نمی دانستم به چاله ای که مرده را در آن می گذارند قبر می گویند. بعد ها فهمیدم خانه آخرت همه ما همان چاله است.

یک لحظه خودم را جای مرده حس کردم که دارند روی من خاک و گِل می ریزند! ترسیدم و جیغ زدم. چیزی نفهمیدم تا اینکه چشمانم را روی تخت درمانگاه باز کردم.

کتاب بازگشت از قیامت

کتاب بازگشت از قیامت

کتاب بازگشت از قیامت نوشته ارسلان رسولی داستانی شیرین و خواندنی است از نفسی که متنبه شده و از زخارف دنیا روی گردانده است.

خربد کتاب بازگشت از قیامت

شنیدم که دیگر نمی آیی

نوشته فرح قربانی کتاب خاطراتی است از زبان نویسنده اثر و افرادی که عزیزانشان را از دست داده اند و یا تجربه ی مرگ را داشته اند.

خداوند تجربه فوق العاده ای از نور، زیبایی و شکوه است، خدا واژه نیست وسعت است اقیانوسی بی کرانه که ما چون قطره ای در آن ناپدید می شویم. ژرف زندگی کنیم از ته دل، یکپارچه با تمام وجود به طوری که وقتی مرگ در زد آماده باشیم آماده چون میوه ای رسیده برای فرو افتادن از درخت، تنها نسیمی ملایم می وزد و میوه فرو می افتد گاه حتی بدون هیچ نسیمی میوه به سبب سنگینی و رسیدگی از درخت می افتد مرگ باید چنین باشد و این آمادگی باید با زندگی کردن فراهم آید.

کتاب شنیدم که دیگر نمی ‏آیی

کتاب شنیدم که دیگر نمی ‏آیی

نوشته فرح قربانی کتاب خاطراتی است از زبان نویسنده اثر و افرادی که عزیزانشان را از دست داده اند و یا تجربه ی مرگ را داشته اند.

کتاب شنیدم که دیگر نمی ‏آیی

NDE یا تجربه نزدیک به مرگ چیست؟

تجربه نزدیک به مرگ (Near-death Experience) که به اختصار به آن NDE گفته می شود. NDE نوعی تجربه شخصی عمیقِ مرتبط با مرگ یا نزدیک به آن می‌باشد و طبق ادعاهای افرادی که برایشان این اتفاق عجیب افتاده، مشخصات مشابهی دارند.

خرید کتاب های تجربه های نزدیک به مرگ

برای خرید کتاب های NDE می توانید به سایت فراکتاب مراجعه کنید و یا نرم افزار فراکتاب را نصب کرده و از دانلود کتاب های دیجیتال و یا صوتی آنها استفاده کنید. حتی می توانید کتاب چاپی آن‌ها را نیز اگر موجود باشد سفارش دهید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 5 میانگین: 5]
علی مهدوی
علی مهدوی
من علی مهدوی هستم. فارغ التحصیل کارشناسی فن‌آوری اطلاعات و از سال 1392 در فراکتاب در حال فعالیت هستم ... بیوگرافی کامل
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *