امتیاز
5 / 4.0
دریافت صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

حجت السلام مصطفی امینی خواه در 95 جلسه یک ساعت و نیمه کتاب سه دقیقه در قیامت را شرح و تفصیل داده است، به گونه‌ای که حقایق مطرح شده درباره‌ی جهان پس از مرگ را برای مخاطب ملموس‌تر و روشن‌تر کرده است.

سه دقیقه در قیامت امینی خواه صوتی

بررسی کتاب سه دقیقه در قیامت امینی خواه جلسه اول تا جلسه نود و پنجم(آخرین جلسه) در فراکتاب به صورت رایگان عرضه شده است. حجت الاسلام امینی خواه در این سلسله سخنرانی با استفاده از مباحث مطرح شده در کتاب سه دقیقه در قیامت به موضوع تجربه های بعد از مرگ پرداخته است و با تفصیل بیشتر نسبت به شرح و بررسی کتاب آن سوی مرگ به برزخ و قیامت و داستان‌های بزرگان دین پرداخته است.

خرید کتاب سه دقیقه در قیامت

شرح کتاب سه دقیقه در قیامت

در شرح و بررسی کتاب سه دقیقه در قیامت استاد امینی خواه در ادامه مباحث کتاب آن سوی مرگ که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده بود به ادامه مبخث مرگ و برزخ پرداخته است. کتاب سه دقیقه در قیامت در قطع پالتویی و با حدود 100 صفحه داستان کوتاهی را روایت می‎‌کند و آن را می‌توان در حداکثر دو ساعت مطالعه کرد اما حجت السلام امینی‌خواه به بهانه این کتاب 95 جلسه‌ی 90 دقیقه‌ای پیرامون مباحث این کتاب صحبت می‌کنند. با بیان رسا و قابل فهم ایشان شرح سه دقیقه در قیامت مانند شرح آن سوی مرگ با استقبال مخاطبان روبرو شده است.

پرسش و پاسخ سه دقیقه در قیامت امینی خواه

پس از اتمام نود و پنج جلسه شرح سه دقیقه در قیامت امینی خواه، ایشان در سه جلسه به پرسش‌های مطرح شده درباره کتاب سه دقیقه در قیامت نشر شهید ابراهیم هادی پاسخ می‌دهند. کتاب سه دقیقه در قیامت یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ایران است که پیرامون آن شبهات و سوالات زیادی مطرح شده است. معروفترین شبهه درباره این کتاب، دروغ بودن و خرافه‌پردازی تجربه‌گر مرگ است که حجت الاسلام امینی‌خواه به تفصیل در پرسش و پاسخ‌ها این شبهه را پاسخ می‌دهند، هر چند که بارها در خلال بحث‌های کتاب سه دقیقه در قیامت و آن سوی مرگ نیز به آن پرداخته‌اند. 

دانلود کتاب سه دقیقه در قیامت امینی خواه نیز در فراکتاب امکان پذیر است.

برخی از عناوین پرسش و پاسخ سه دقیقه در قیامت امینی خواه

تا چه زمانی می‌توانیم توبه کنیم؟
اهمیت نماز ذی‌القعده و شب نیمه ماه ذی‌القعده
قرآن بهترین منبع برای اصول عقائد
آیا خواب حجیت دارد؟
توضیحاتی در مورد کلیپ لحظه شهادت حاج قاسم سلیمانی
نکته‌ای در مورد بیان کرامت از مرحوم علامه مصباح یزدی ره
تفاوت هیپنوتیزم و تجربه نزدیک به مرگ
شوق به مرگ
چه خطورات ذهنی گناه است؟
تفاوت صدر و قلب
آیا برزخ دو نفر یکسان است؟!
حق‌الناس بدحجابی
قدرت شیاطین و اجنه
پاسخ به شبهات کتاب سه دقیقه در قیامت
پاسخ مفصل به کسانی که کتاب سه دقیقه در قیامت را خیال‌پردازی می‌دانند
بررسی قاعده فقهی ازدواج با خواهر همسر

درباره کتاب سه دقیقه در قیامت

کتاب سه دقیقه در قیامت روایتگر خاطرات یکی از مدافعین حرم است که در عمل جراحی برای دقایقی از دنیای فانی می‌رود و تجربه‌ای نزدیک به مرگ (NDE) برای او حاصل می‌شود. او در این زمان کوتاه چیزهایی می‌بیند که درک آن‌ها برای مردم عادی سخت است. چیزهایی که هرکس آن‌ها را مشاهده کند دنیایش را دگرگون خواهد کرد و آدمی متفاوت می‌شود. هضم مشاهدات این کتاب حتی برای معادباوران سخت است، دنیای ماورای مرگ! خود مرگ عرصه ای اسرار آمیز است! حال با پرداختن به دنیای بعد از مرگ عرصه را اسرارآمیزتر هم می‌کند.

مرگ، «همانی که حضرت امیر(ع) درباره آن می‌گوید علاقه من به مرگ، از علاقه کودک به پستان مادر، بیشتر است» چیست و چه رازهایی در خود دارد؟دنیای پس از آن چگونه است؟ بازتاب اعمال ما چه خوب و چه بدش، چه؟ با خواندن این کتاب، کم و بیش اطلاعات خوبی از برزخ (دنیای مابین این عالم و آخرت) و حقیقت هایی در مورد زندکی پس از مرگ بدرست می‌آوریم.

خلاصه کتاب سه دقیقه در قیامت

کتاب خاطرات یکی از مدافعان حرم را بازگو می کند، از دوران نوجوانی و جوانی تا به امروز (سال ۹۸ کتاب سه دقیقه در قیامت برای اولین بار منتشر شد.) پسری بود که در خانواده مذهبی اصفهانی رشد کرده و پامنبری مسجد بوده، چنان در معنویت غرق شده که با گریه و زاری در هفتده سالگی مرگ را از خدا طلب می‌کرده تا به گناهان دنیوی آلوده نشود. در دوران دفاع مقدس هم توانسته باوجود سن کمش در جبهه حضور پیدا کند. سرانجام در سپاه پاسداران مشغول به کار می‌شود. در عملیات پاک سازی شمال شرق از نیروهای پژاک بدلیل وجود گرد و غبار و آلودگی هوا چشمانش آسیب می‌بیند و به مرور زمانه توده‌ای را در پشت چشمش بوجود می‌آورد که پزشکان عمل آن را بسیار خطرناک می‌دانستند و هشدار داده بودند که یا چشم را از دست می‌دهد و یا به مغز آسیب می‌رسد. ولی به دلیل درد بسیار، راضی به عمل می‌شود و ماجرای تجربه نزدیک به مرگ ایشان از اینجا شروع شد. از اتاق عمل و ساعات پایان عمل.

ابتدا احساس می‌کند عمل به خوبی پیش رفته و تمام دردی که داشته از بین رفته است و روی تخت اتاق عمل می‌نشیند و به یکباره تمام زندگیش از لحظه تولد تا بحال و بهمراه همه اعمالش مثل یک فیلم از نظرش گذشتند. کم‌کم متوجه شد که چه اتفاقی برایش افتاده و با جوانی سپید پوش و زیباچهره برای حسابرسی اعمالش براه افتاد. بعد از به هوش آمدن تا مدت ها همان حالات دنیای معنا را با خود داشت، می‌توانست ذهن‌ها را بخواند و ...

برشی از متن کتاب سه دقیقه در قیامت

از دیگر اتفاقاتی که در آن بیابان مشاهده کردم، این بود که بر بستگان و آشنایان که قبلا از دنیا رفته بودند را دیدار کردم. یکی از آن‌ها عموی خدا بیامرز من بود. او در بیمارستان هم کنار من بود. او را دیدم که در یک باغ بزرگ قرار دارد. سؤال کردم: عمو این باغ زیبا را در نتیجه کار خاصی به شما دادند؟ گفت: من و پدرت در سنین کودکی یتیم شدیم. پدر ما یک باغ بزرگ را به عنوان ارث برای ما گذاشت. شخصی آمد و قرار شد در باغ ما کار کند و سود فروش محصولات را به مادر ما بدهد. اما او با چند نفر دیگر کاری کردند که باغ از دست ما خارج شد. آن ها باغ را بین خودشان تقسیم کردند و فروختند و... البته هیچ کدام آن‌ها عاقبت به خیر نشدند. در اینجا نیز تمام آن‌ها گرفتارند. چون با اموال چند یتیم این کار را کردند. حالا این باغ را به جای باغی که در دنیا از دست دادم به من داده‌اند تا با یاری خدا در قیامت به باغ اصلی برویم. بعد اشاره به در دیگر باغ کرد و گفت: این باغ دو در دارد که یکی از آن‌ها برای پدر شماست که به زودی باز می‌شود.

در نزدیکی باغ عمویم، یک باغ بزرگ بود که سر سبزی آن مثال زدنی بود. این باغ متعلق به یکی از فامیل‌هایمان بود. همینطور که به باغ او خیره بودم، یکباره تمام باغ سوخت و تبدیل به خاکستر شد! این فامیل ما، بنده خدا با حسرت به اطرافش نگاه می‌کرد. من از این اجرا شگفت زده شدم. با تعجب گفتم: چرا باغ شما سوخت؟ او هم گفت: پسرم، همه اینها از بلایی است که پسرم بر سر من می‌آورد. او نمی گذارد ثواب خیرات این زمین وقف شده به من برسد. این بنده خدا با حسرت این جملات را تکرار می‌کرد. بعد پرسیدم: حالا چه می شود؟ چه کار باید بکنید؟ گفت: مدتی طول می‌کشد تا دوباره با ثواب خیرات، باغ من آباد شود، به شرطی که پسرم نابودش نکند. من در جریان ماجرای او و زمین وقفی و پسر ناخلفش بودم، برای همین بحث را ادامه ندادم آنجا می‌توانستیم به هر کجا که می‌خواهیم سر بزنیم، یعنی همین که اراده می‌کردیم، بدون لحظه‌ای درنگ، به مقصد می‌رسیدیم.

سه دقیقه در قیامت صوتی

کتاب سه دقیقه در قیامت صوتی در فراکتاب وجود ندارد و دانلود رایگان کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت نیز وجود ندارد اما نسخه دیجیتال و چاپی کتاب در فراکتاب در دسترس شماست. در سلسله مباحث ۳دقیقه در قیامت امینی خواه نیز ایشان کتاب را تا انتها مرور می‌کنند اما مرور ایشان همراه با حاشیه های فراوان است که بر جذابیت بحث این کتاب نیز افزوده است.

سه دقیقه در قیامت امینی خواه

دانلود کامل سه دقیقه در قیامت امینی خواه

حجت الاسلام امینی خواه در 95 جلسه کتاب سه دقیقه در قیامت را شرح داده‌اند که دانلود رایگان مصطفی امینی خواه سه دقیقه در قیامت برای همه این 95 جلسه در فراکتاب امکان پذیر است. مد نظر داشته باشید برای شنیدن این سخنرانی باید از نرم افزار فراکتاب استفاده بفرمایید.

فایل صوتی استاد امینی خواه سه دقیقه در قیامت

برای راحتی مخاطب فایل صوتی استاد امینی خواه در پنج قسمت امکان پذیر است و همه 95 جلسه در این 5 قسمت قرار داده شده است. لطفا با نظرات خود به ما در افزایش کیفیت این محصول و سایر آثار ارائه شده در فراکتاب یاری رسانید.

برای شنیدن کتاب‌ها و فایل‌های صوتی در فراکتاب باید از نرم افزار فراکتاب استفاده بفرمایید. در فراکتاب می‌توانید به صورت آفلاین و یا آنلاین کتاب‌ها و سخنرانی‌ها را بشنوید. در صورتی که فایل‌ها را در نرم افزار دانلود کنید، حتی اگر به اینترنت متصل نباشد با خروج از کتاب یا سخنرانی و ورود مجدد، از همان قسمت که شنیدن را رها کرده‌اید می‌توانید به صورت پیش فرض ادامه دهید.

مشخصات سلسله مباحث استاد امینی خواه سه دقیقه در قیامت را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
سخنران: حجت الاسلام مصطفی امینی خواه
کتاب: سه دقیقه در قیامت
تعداد جلسات: 95
زمان کل: 120 ساعت
موضوع: شرح کتاب سه دقیقه در قیامت

 

کتاب های مشابه شرح کتاب سه دقیقه در قیامت