امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
خرید چاپی
70,000
10%
ت 63,000
نظر شما چیست؟

کتاب ره نامه 23 آرمان گرایی و بسیج، بیست و سومین کتاب مجموعه ره نامه، نوشته ی آیت الله عظمی خامنه ای می باشد. مجموعه کتاب ره نامه به کوشش معاونت پژوهش و آموزش موسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

معرفی کتاب ره نامه 23 آرمان گرایی و بسیج

ره نامه مجموعه‌ای است شامل چهل دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی(ص) را با توجّه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد. جلد 23 ره نامه به موضوع آرمان گرایی و بسیج از نگاه رهبری پرداخته است.

خلاصه کتاب ره نامه 23 آرمان گرایی و بسیج

ساده انگاری است اگر امید و طمع دشمن بر رجعت دانشگاه به آن گذشته ی آفت زا، نادیده گرفته شود. امروز آماج بسیاری از تبلیغات خصمانه ی دشمنان، در درجه ی اوّل، دانشجویان و دانشگاهیانند. امروز در حالی که نسل جوان روشنفکر در بسیاری از کشورهای اسلامی، مجذوب امام و انقلاب و اسلام ناب محمّدی (صلّی الله علیه و آله) است، طرّاحان تبلیغاتی نظام سلطه ی جهانی، در صدد آنند که نسل جوان و نوخاسته ی کشور انقلاب را با آرمان های انقلاب، بیگانه و از ریشه ی خود جدا کنند. دست  های طرّار و مغزهای مکّار و دلارهای بی شمار در تلاشی بیهوده، نسل جوان انقلاب را هدف گرفته اند. آنان از بیداری جوانان و قدرت تحلیلی که در پرتوی انقلاب به آنان داده شده، غافلند. با این حال جوانان دانشور، طلبه و دانشجو، و اساتید متعهّد، دانشگاهی و روحانی، باید مسئولیّت سنگین روشنگری و جهاد فکری و علمی را بیش از پیش بر دوش خود احساس کنند و در میدان علم و دین و آرمان گرایی به مسابقه ای الهی که پاداش آن بهشت دنیوی و اخروی است، بپردازند.
کتاب ره نامه 23 آرمان گرایی و بسیج در 10 فصل با عناوین زیر به این مسئله مهم از دیدگاه رهبری می پردازد:
فصل اوّل: معنای آرمان گرایی
فصل دوّم: عرصه های آرمان گرایی
فصل سوّم: آرمان گرایی و واقعیّت
فصل چهارم: موانع آرمان گرایی
فصل پنجم: معنای بسیج
فصل ششم: بسیجی کیست؟
فصل هفتم: بایسته های بسیج
فصل هشتم: دستاوردهای بسیج
فصل نهم: مخالفتها و دشمنی ها با بسیج
فصل دهم: آرمان گرایی و بسیج در نسبت با انقلاب

برشی از متن کتاب آرمان گرایی و بسیج ره نامه 23 

نسبت آرمان ها با واقعیّت هایی که وجود دارد، چیست؟ مثلاً فرض بفرمایید تحریم. تحریم یک واقعیّتی است. خب، یکی از آرمان های ما پیشرفت اقتصادی کشور است، از آن طرف هم واقعیّتی وجود دارد به نام تحریم. یا در مسائل گوناگون سیاسی؛ در انتخابات، در غیره، غیره. آنچه که من می توانم عرض کنم، این است که ما آرمان گرایی را صد در صد تأیید می کنیم، دیدن واقعیّت ها را هم صد در صد تأیید می کنیم. آرمان گرایی بدون ملاحظه ی واقعیّت ها، به خیال پردازی و توهّم خواهد انجامید. وقتی شما دنبال یک مقصودی، یک آرمانی حرکت می کنید، واقعیّت های اطراف خودتان را باید بسنجید و بر طبق آن واقعیّت ها برنامه ریزی کنید. بدون دیدن واقعیّت های جامعه، تصوّر آرمان ها خیلی تصوّر درست و صحیحی نخواهد بود، چه برسد به دست یابی به آرمان ها.
اگر بخواهیم مثال بزنیم، باید بگوییم آرمان ها مثل قلّه اند. کسانی که اهل گردش در کوهستان و رفتن به سمت قلّه ها هستند، قلّه را درست تصوّر میکنند. رسیدن به قلّه، یک آرمان است؛ آرمان ها را به این تشبیه کنید.

خرید کتاب ره نامه 23 آرمانگرایی و بسیج

نسخه چاپی کتاب ره نامه 23 آرمانگرایی و بسیج را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

دانلود کتاب آرمانگرایی و بسیج جلد 23 ر ه نامه

کتاب ره نامه 23 آرمانگرایی و بسیج را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

مشخصات کتاب ره نامه 23 آرمانگرایی و بسیج را در جدول ذیل ملاحظه بفرمایید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: آیت الله سید علی خامنه ای 
تعداد صفحه: 144
موضوع: دین پژوهی، آرمان گرایی و بسیج از نگاه مقام معظم رهبری
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف
صفحات کتاب :
144
کنگره :
1402 7ت2خ/295/ BP102
دیویی :
297/18
کتابشناسی ملی :
6799691
شابک :
9786227491944
سال نشر :
1402

کتاب های مشابه آرمان گرایی و بسیج