دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

نادر کیانی

فروردین 1403 . سمانه خوش انگشت

نادر کیانی از نیروهای انقلابی ایران و نفوذی به اردوگاه حزب دموکرات کردستان ایران و سازمان کومله در اقلیم کردستان عراق است. نادر کیانی ۱۵ سال سابقه کار با وزارت اطلاعات دارد. او هم‌چنین رابط وزارت اطلاعات با خبرگزاری‌های فارس، وطن امروز، تسنیم و صدا و سیما است. وزارت اطلاعات مستندهایی بر علیه احزاب کردی با مدیریت نادر کیانی ساخته به ویژه مستند «لبه دوم تیغ» نادر در این مستند از خودش به عنوان عضو کومله نام برده تا افکار عمومی رو فریب دهد.

نادر کیانی اهل کجاست

نادر کیانی، شیعه اهل مشهد است. پدر ایشان نظامی بوده و با خانمی سنی‌مذهب و اهل بوکان ازدواج می‌کند. آقای کیانی هم به زبان کردی مسلط است و هم به مذهب اهل تسنن، اشراف دارد. وی به مدت هفت سال به اردوگاه‌های کومله در عراق نفوذ کرده و اطلاعات باارزشی به دست می‌آورد.

کتاب سیطره به نویسندگی کیانوش گلزار راغب، خاطرات نادر کیانی است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. نادر کیانی، خاطرات هفت سال تجربه در ارتباط با نیروهای انقلابی ایران که به اردوگاه حزب دموکرات کردستان ایران و سازمان کومله در منطقه کردستان عراق نفوذ کردند، را روایت می‌کند.

کتاب سیطره

سیطره نادر کیانی، خاطرات هفت سال تجربه “نادر کیانی” در ارتباط با نیروهای انقلابی ایران که به اردوگاه حزب دموکرات کردستان ایران و سازمان کومله در منطقه کردستان عراق نفوذ کردند، را روایت می‌کند. او در سطوح مختلف سازمانی و به عنوان مسئول کل این سازمان فعالیت داشته است. و با دسترسی به اطلاعات ارزشمند درون گروه، نه تنها به دنیای داخلی این سازمان نفوذ کرده بلکه به تبعیض سختی‌هایی که در زندان‌های منطقه کردستان تجربه کرده، از زندان آزاد می‌شود. او پس از سال‌ها فعالیت و تحمل رنج‌ها و مشکلات زیاد، به کشور بازمی‌گردد و تصمیم می‌گیرد ثمره سال‌های تلاش و مبارزه‌اش را در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

بعد از انقلاب اسلامی ایران، گروه‌های ضد انقلاب فرصتی یافتند تا از پایگاه‌های نظامی ایران سلاح و مهمات را غارت کنند و علیه انقلاب اسلامی به شکل مسلحانه عمل کنند. آن‌ها هزاران نفر از رزمندگان اسلام و مردم کردستان را در حوادث قتل عام مورد هدف قرار دادند. در اوایل دوران دفاع مقدس، این گروه‌ها از ایران دیپورت شدند و به دلایل مختلف به دست دشمن پناه بردند و عملیات ترور و تعقیب خود را علیه مردم ایران آغاز کردند.

معرفی کتاب

کتاب “سیطره” اطلاعات جالبی را دربارهٔ تداخلات داخلی گروه‌های ضد انقلاب، شناسایی سران احزاب، آشفتگی‌ها و فساد داخلی و روابط داخلی و خارجی این گروه‌ها ارائه می‌دهد.

نام کتاب هم توجه‌برانگیز و دو وجهی است. از سویی گمان می‌کنی سیطره به معنای سیطره اطلاعاتی نادر کیانی بر گروهک کومله در مدت حضورش در مقر آن‌هاست. اما از سویی دیگر در متن کتاب گفته می‌شود که در عراق به پاسگاه ایست و بازرسی نیروی نظامی عراق سیطره می‌گویند.

در پایان کتاب هم عکس‌های خوبی از اعضای کومله و خود نادر کیانی است که در فهم و تصویرسازی داستان به خواننده کمک می‌کند.

10 تخفیف

سیطره

کتاب سیطره به نویسندگی کیانوش گلزار راغب، خاطرات نادر کیانی می باشد که توسط انتشارات سوره مهر، روانه بازار شده است. نادر کیانی، خاطرات هفت سال تجربه د...
کیانوش گلزار راغب
نویسنده
میلاد فتوحی
گوینده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب سیطره نادر کیانی

خلاصه کتاب سیطره

خاطرات یک نیروی اطلاعاتی است که در یک سازمان جدایی طلب نفوذ می کند. نادر کیانی که از کودکی از نیروهای فعال بسیج بوده و علاقه فراوانی به حضور در نیروهای نظامی داشته است. در جوانی برای استخدام در نیروی انتظامی تلاش می کند. با این حال به دلیل اینکه دایی‌اش جزو اعضای حزب دموکرات بوده که در سال 1359 از کشور فرار کرده اند و به سوئد پناهنده شده با درخواست او موافقت نمی‌شود. با این حال اصرار و علاقه فراوان او برای وارد شدن به ارگان های نظامی سرانجام جواب می دهد و او به عضویت نیروهای اطلاعات درمی آید. در ادامه او داوطلب نفوذ در نیروهای تروریست و جدایی طلب می‌گردد.

او با وجود مشکلات بسیار می تواند خود را به سازمان خلق دموکرات نزدیک کند. و می‌تواند خود را به عنوان یک نیروی پیشمرگ کرد جا بزند و از آنجا برای نیروهای امنیتی اطلاعات بفرستد و باعث کارشکنی در فعالیت‌های آنان بشود. در این کتاب از تشطط فکری و عدم اتحاد در میان رهبران جدایی طلب کرد و روحیه ضعیف نیروهای آنان آگاهی می یابیم. و می بینیم که چگونه جمهوری اسلامی با قدرت و ذکاوت توانسته به قلب سازمان‌های جدایی طلب نفوذ کند.

برشی از کتاب نادر کیانی

شناسایی ارتباط کومله با کشورهای متخاصم هم جزو مأموریت من بود. تقریبا واحد پذیرش و تحقیق بیکارترین واحدها بود. به همین خاطر کارهای بایگانی و ثبت کامپیوتر را به ما می‌دادند از طریق منابع ثبتی که دستم می‌رسید پی به ارتباط کومله با کشورهای متخاصم اروپایی و آمریکا بردم و مدارکش را برای فرمانده فرستادم. هر آمار و اطلاعاتی را باید با سند و مدرکش می‌فرستادم. در آن زمان، زمزمه‌های ارتباط مستقیم عبدالله مهتدی با رژیم کودک کش صهیونیستی هم به گوش می‌رسید. ابراهیم گفته بود قبل از سقوط صدام یک هیئت آمریکایی به دیدارم آمد و از من خواست تکلیفم را روشن کنم که همراه صدام حسین هستیم یا در کنار امریکا.

خرید کتاب سیطره

برای خرید کتاب سیطره به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه و این کتاب ها را بصورت چاپی خریداری نمایید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *