دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

کتاب برای نوجوانان دختر ۱۵ ساله

فروردین 1403 . سمانه خوش انگشت

کتاب‌خواندن عادت خوبی است که هرچقدر از سنین پایین‌تر آغاز شود، بهتر و موثرتر است. اما به شرطی که بدانید هر کتاب برای کدام رده سنی و کدام جنسیت مناسب‌تر است. کتاب‌ها بهترین درس‌ها را به ما می‌آموزند. بنابراین مهم است چه فردی، چه کتابی بخواند و چه درسی بیاموزد. مثلا کتاب‌هایی که نوجوانان دختر می‌خوانند با کتاب پسربچه‌ها و آدم بزرگ‌ها فرق می‌کند. در این مقاله قصد داریم چند کتاب برای نوجوانان دختر معرفی کنیم و بهترین‌ها را برای این رده سنی بشناسیم. در این مقاله سعی شده است به معرفی چند کتاب برای نوجوانان دختر ۱۵ ساله بپردازیم.

فهرست مطالب

کتاب برای نوجوانان دختر ۱۵ ساله

کتاب قانون های یک دختر 15 ساله

این کتاب نوشته ملیکا دستاری در انتشارات نسل روشن چاپ، نشر و متولد شده است. این کتاب از دختری به نام عسل صحبت می‌کند،کسی که گاهی به مانند ما و گاهی در تضاد با ماست. آرامش را در زندگانی‌ای باید دید که هوایش از نفس‌های خودمان است.

ملیکا دستاری در کتاب قانون های یک دختر 15 ساله زندگی را از زبان دختری روایت می‌کند که قوانین خودش را دارد. دختری به نام عسل که از لحظه‌های زندگی‌، از خوبی‌ها و بدی‌هایش، از لمس خوشبختی با گرفتن دست‌های گرم خودش و… می‌گوید.

شما می‌توانید نسخه pdf کتاب قانون های یک دختر 15 ساله از نویسنده خوش ذوق این کتاب(ملیکا دستاری) را از طریق وب سایت و اپلیکیشن فراکتاب دانلود کنید و در آرامش کامل آن را بخوانید.

قانون های یک دختر 15 ساله

معرفی کتاب قانون های یک دختر 15 ساله کتاب قانون های یک دختر 15 ساله نوشته ملیکا دستاری در انتشارات نسل روشن چاپ، نشر و متولد شده است. این کتاب ا...
ملیکا دستاری
نویسنده
رویا مسعودی
ویراستار
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب قانون های یک دختر 15 ساله

رمان برای سنین 13 سال

کتاب دنیای سوفی

دنیای سوفی به قلم یوستین گردر( -۱۹۵۲)، یک رمان فلسفی است که تاریخ فلسفه را به زبان ساده برای نوجوانان تشریح می کند. کتاب دنیای سوفی تاکنون به ۵۴ زبان ترجمه شده و علاوه بر نوجوانان، توجه بزرگسالان را هم به خود جلب کرده است.

گردر در رشته فلسفه، الهیات و ادبیات از دانشگاه اسلو فارغ تحصیل شد و سپس به مدت ده سال به تدریس «تاریخ عقاید» در دبیرستان ها پرداخت و پیوسته در فکر متن فلسفی ساده ای بود که به درد شاگردان جوانش بخورد و چون متن مناسبی نیافت در نهایت «دنیای سوفی» را نوشت.

برای دانلود کتاب دنیای سوفی، بصورت الکترونیکی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

دنیای سوفی

کتاب دنیای سوفی، داستانی درباره فلسفه، نوشته ی یوستین گوردر می باشد. ترجمه این اثر  توسط مهدی سمسار در انتشارات جامی انجام شده است و نسخه الکترون...
یوستین گوردر
نویسنده
مهدی سمسار
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب دنیای سوفی

کتاب بابا لنگ دراز 

کتاب بابا لنگ دراز اثر ماندگار و مشهور جین وبستر، یک رمان نامه نگارانه ی دنباله دار است که ماجراهای قهرمانش، که یک دختر جوان به نام جودی آبوت است، در سال های تحصیل در کالج روایت می کند. جودی برای یک مرد ثروتمند و خیر که تا به حال او را ندیده نامه می نویسد.

شخصیت اصلی داستان، «جودی آبوت» دختر سرزنده و باهوشی است که برخلاف روال عادی پرورشگاه تا 18 سالگی در آن جا مانده، اما یکی از خیرین پرورشگاه او را به دانشگاه می فرستد و داستان بابا لنگ دراز در واقع نامه های جودی به این خیر است. او در این نامه ها از روزمرگی ها و هیجانات زندگی جدیدش برای او می نویسد زندگی که پر از تجربه های جدید، لذت بخش و توأم با احساسات گوناگون است.

برای دانلود کتاب بابا لنگ دراز، بصورت الکترونیکی و صوتی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

بابا لنگ دراز

کتاب بابا لنگ دراز اثر ماندگار و مشهور جین وبستر، یک رمان نامه نگارانه ی دنباله دار است که ماجراهای قهرمانش، که یک دختر جوان به نام جودی آبوت است، در ...
جن ویستر
نویسنده
میمنت دانا
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب بابا لنگ دراز 

کتاب برای نوجوانان دختر ۱۴ ساله

 کتاب زنان کوچک

 زنان کوچک نوشته ی لوییزا می آلکات و ترجمه فرزین مروارید می باشد. این رمان جالب و جذاب توسط انتشارات قدیانی چاپ و روانه ی بازار کتاب شده است.

جای تعجب نیست که کتاب زنان کوچک، کلاسیک مورد تحسین چهار خواهر فداکار، بر اساس زندگی خود لوییزا می الکات ساخته شده است. در واقع، الکات از شخصیت خود برای خلق قهرمانی متفاوت استفاده کرده است: جو زنی با اراده، سرسخت و بدون شک ستون فقرات خانواده مارس است. در رمان زنان کوچک این خواهران را از نوجوانانی معصوم تا بزرگسالانی حکیم با تمام شادی و غم زندگی در میان، دنبال کنید و عاشق آنها و این داستان دوست داشتنی شوید. این داستان که توسط مادلین استرن محبوب نیز بسیار مورد ستایش قرار گرفته، بعنوان کتابی که نسل به نسل خوانده می‌شود ابدی شده است.

برای خرید نسخه چاپی و قانونی کتاب زنان کوچک می توانید به سایت و یا نرم افزار فراکتاب مراجعه و آن را با تخفیف خریداری نمایید.

زنان کوچک

کتاب زنان کوچک نوشته ی لوییزا می آلکات و ترجمه فرزین مروارید می باشد. این رمان جالب و جذاب توسط انتشارات قدیانی چاپ و روانه ی بازار کتاب شده است. معر...
لوییزا می آلکوت
نویسنده
فرزین مروارید
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

 کتاب زنان کوچک

کتاب من ملاله هستم

من ملاله هستم به نویسندگی کریستینا لم و ترجمه ی ملاله یوسف زی می باشد که توسط انتشارات کتاب کوله‌ پشتی روانه بازار کتاب شده است.

کتاب من ملاله هستم، دربارۀ دختری است که برای به دست آوردن حق تحصیل مبارزه کرده و توسط طالبان ترور شده است. داستان واقعی زندگی دختری پاکستانی به نام «ملاله یوسف‌‏زی» است که به قلم خود وی و با همکاری روزنامه‌‏نگار و نویسنده‌‏ی بریتانیایی، «کریستینا لَمب» نوشته شده است.

برای خرید نسخه چاپی کتاب من ملاله هستم، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

من ملاله هستم

معرفی کتاب من ملاله هستم کتاب من ملاله هستم، دربارۀ دختری است که برای به دست آوردن حق تحصیل مبارزه کرده و توسط طالبان ترور شده است. داستان واقعی زندگی...
کریستینا لم
نویسنده
ملاله یوسف زی
نویسنده
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب من ملاله هستم

کتاب برای نوجوانان دختر ۱۳ ساله

کتاب سیزده دلیل برای این که

این کتاب، به نویسندگی جی اشر و ترجمه ی فرمهر امیردوست می باشد که توسط انتشارات میلکان روانه بازار کتاب شده است.

کتاب سیزده دلیل برای اینکه هم یکی دیگر از کتاب‌های پرفروشی است که کمپانی نت‌فلیکس را برآن داشت تا از روی آن سریالی بسازد. این داستان درباره دختر نوجوانی است که خودکشی کرده است، اما بیشتر از آنکه ماجرای یک زندگی را بیان کند، توجه مخاطبانش را به این موضوع جلب می‌کند که چطور می‌توان با حرف‌ها و کارها، زندگی‌هایی را به نابودی کشانید. این کتاب زیبا، هرچند روایتی جذاب ارائه می‌کند که احتمالا توجه دختران نوجوان و دوست‌داران دنیای رمان و ادبیات داستانی را به خود جلب می‌کند، اما برای هرکسی با هر سن و سالی جذاب است و مطمئنا در نگاه و نگرش او به زندگی تاثیر می‌گذارد.

برای خرید نسخه چاپی کتاب سیزده دلیل برای اینکه، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

میلکان
ناشر
فرمهر امیردوست
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب سیزده دلیل برای این که

کتاب برای نوجوانان دختر ۱۲ ساله

کتاب ته خیار

این کتاب، به نویسندگی هوشنگ مرادی کرمانی می باشد که توسط انتشارات معین روانه بازار کتاب شده است.

ته خیار مجموعه 30 داستان کوتاه است. نویسنده معتقد است بیش تر داستان های این مجموعه زهرخندهایی هستند که به موضوعات غم انگیز همچون مرگ، بیماری و پیری می پردازند ولی از آن جایی که «پشت هر فاجعه ای کمدی ای نهفته است» در این مجموعه به جنبه های طنز این واقعیت ها پرداخته شده است.

عناوین داستان های کتاب ته خیار عبارتند از: «ته خیار»، «خندان خندان»، «قالیچه سَبُک»، «میان باد و ابر»، «کیف آویزان»، «کار و بار عروسک ها»، «گرفتاری و التماس»، «درختو»، «دعوا نکنیم»، «گوجه فرنگی و گیتار»، «بچه های پرنده»، «تا پیچ کوچه»، «شکوفه بهاری»، «میخ مهرورزی»، «جوش مزن»، «همه پیاده می شویم»، «دُهل و لگن»، «چشمی در هوای گریه»، «پیشرفت یتیمان»، «بچه خوابیده»، «ما شام نمی خوریم»، «بازگشت»، «غبغب»، «آرایشگر»، «نُقل فندقی»، «قندیل»، «قلنبه قلنبه»، «جهان»، «مورچه بیابان» و «چغندر».

برای خرید نسخه چاپی کتاب ته خیار، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

ته خیار

معرفی کتاب ته خیارکتاب ته خیار مجموعه 30 داستان کوتاه است. نویسنده معتقد است بیش تر داستان های این مجموعه زهرخندهایی هستند که به موضوعات غم انگیز...
هوشنگ مرادی کرمانی
نویسنده
معین
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب ته خیار

رمان برای نوجوانان

 کتاب بادام

 کتاب بادام نوشتهٔ وون پیونگ سون و با ترجمه روانی از ملیحه فخاری و فریناز بیابانی ودیگر مترجمان در بازار کتاب ایران مورد انتشار و فروش قرار گرفته است. رمان مذکور توسط ناشرین گوناگون ویراستاری شده و به چاپ رسیده است. این رمان درون‌مایه‌ای روان‌پزشکانه دارد.

کتاب بادام در ابتدا شاید رمان نوجوانانه‌ای به نظر برسد اما حرفهای زیادی برای گفتن دارد. تعاریفی همچون انسان معمولی، زندگی عادی و عادی بودن و به چالش کشیدن آن‌ها مخصوصا در جوامع شرقی که همواره هنجارهای سختگیرانه و یکپارچه ای داشته اند جذابیت این کتاب را دوچندان میکند. مفاهیمی همچون خانواده و دوستی به زیبایی در این کتاب مورد توجه قرار گرفته اند.

با نصب نرم افزار فراکتاب و یا از طریق سایت فراکتاب، کتاب بادام را می توانید به صورت نسخه چاپی با تخفیف ویژه دریافت کنید.

بادام

کتاب بادام نوشتهٔ وون پیونگ سون و با ترجمه روانی از ملیحه فخاری و فریناز بیابانی ودیگر مترجمان در بازار کتاب ایران مورد انتشار و فروش قرار گرفته است. ...
وون پیونگ سون
نویسنده
ملیحه فخاری
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

 

بهترین کتاب برای نوجوانان پسر

کتاب شازده کوچولو pdf

شاهکاری ماندگار از آنتوان دو سنت اگزوپری

شازده کوچولو یا شهریار کوچولو (به فرانسوی: Le Petit Prince) داستانی اثر آنتوان دو سنت اگزوپری است که اولین بار در سال ۱۹۴۳ منتشر شد.

این کتاب به بیش از ۲۵۰ زبان و گویش ترجمه شده و با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه، یکی از پرفروش ترین کتاب‌های تاریخ محسوب می‌شود. کتاب شازده کوچولو «خوانده شده‌ترین» و «ترجمه شده‌ترین» کتاب فرانسوی‌زبان جهان است و به عنوان بهترین کتاب قرن ۲۰ در فرانسه انتخاب شده است. از این کتاب به طور متوسط سالی ۱ میلیون نسخه در جهان به فروش می‌رسد. این کتاب در سال ۲۰۰۷ نیز به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شد.
در این داستان سنت اگزوپری به شیوه‌ای سوررئالیستی به بیان فلسفه خود از دوست داشتن و عشق و هستی می‌پردازد. طی این داستان سنت اگزوپری از دیدگاه یک کودک، که از سیارکی به نام ب۶۱۲ آمده، پرسشگر سؤالات بسیاری از آدم‌ها و کارهایشان است. این اثر به بیش از ۲۱۰ زبان مختلف ترجمه شده‌است. مجموع فروش این کتاب به زبان‌های مختلف از دویست میلیون نسخه گذشته‌است.

برای دانلود کتاب شازده کوچولو، بصورت الکترونیکی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

شازده کوچولو

شازده کوچولو یا شهریار کوچولو (به فرانسوی: Le Petit Prince) داستانی اثر آنتوان دو سنت اگزوپری است که اولین بار در سال ۱۹۴۳ منتشر شد.این کتاب به بیش از...
طاهریان
ناشر
آنتوان‌ دو سنت‌ اگزوپری
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب شازده کوچولو

کتاب دور دنیا در هشتاد روز pdf رایگان

این رمان نخستین بار در سال ۱۸۷۲ منتشر شد. دور دنیا در هشتاد روز. رمان پرحادثه از ژول ورن، نویسنده فرانسوی، منتشر شده به سال ۱۸۷۳. این رمان در شمار بهترین آثار نویسنده است.

برای دانلود رایگان کتاب دور دنیا در هشتاد روز، بصورت الکترونیکی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

دور دنیا در هشتاد روز

دور دنیا در هشتاد روز نام رمانی است، نوشته ژول ورن، نویسنده نامدار فرانسوی، که موضوعی تخیلی دارد. این رمان نخستین بار در سال ۱۸۷۲ منتشر شد.دور دنیا در...
ژول ورن
نویسنده
فراکتاب
فراهم آورنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

 

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *