دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

دانلود بهترین عناوین کتاب صوتی دفاع مقدس

مهر 1401 . فراکتاب

اگر دوست دارید در کنار کار خانه و یا در مسیر محل کار خود، به خاطرات، پندها و اندرزهای شهدا و رزمندگان دفاق مقدس گوش دهید، توصیه می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این نوشتار سعی داریم تا شما را با معروفترین انواع کتاب‌ صوتی دفاع مقدس آشنا کنیم.

 

آثار کتاب صوتی دفاع مقدس

برخی از افراد احساس می‌کنند بدلیل گذشت سالیان دراز از دفاع مقدس، دیگر نیازی به مرور حوادث و اتفاقات این دوران نیست. البته کاملا درست است که در این دوران، اتفاقات سختی بر ایران اسلامی گذشت، اما در همین اتفاقات تلخ، درس‌هایی ارزشمند برای ساختن آینده وجود دارد که نباید از کنار آن‌ها به سادگی بگذریم.

مطالعه اتفاقات تاریخی دفاع مقدس گاها شاید از وقت و یا حوصله ما خارج باشد. از سوی بخش اعظمی از حوادث ثبت شده بصورت نقل قول بوده و امکان اشتباه به هنگام مطالعه برای همگان وجود دارد. به همین جهت، شاید بتوان بهترین گزینه برای استفاده از پندها و اندرزهای ارزشمند شهدا را، از طریق فایل‌ای صوتی دانست.
کتاب های صوتی دفاع مقدس، بدلیل انتقال حس کامل شرایط این بخش از تاریخ ایران و همچنین رعایت اصول نقل و قول، بهترین گزینه برای افرادی هستند که بدلیل مشغله کاری و یا عدم تمایل به تورق کتاب(در زمان‌هایی خاص)، بدنبال شیوه‌ای جایگزین جهت استفاده از تجارب رزمندگان و شهدا هستند.

 

کتاب صوتی رفاقت به سبک تانک

دانلود رایگان کتاب صوتی رفاقت به سبک تانک

  دانلود رایگان کتاب صوتی رفاقت به سبک تانک  

اگر دوست دارید اتفاقات 8 سال دفاع مقدس را با چاشنی طنز گوش دهید، توصیه می‌کنیم این کتاب را به پلی‌لیست خود بیفزایید. این کتاب که یکی از آثار داوود امیریان است، نتیجه تجربیات شخصی نویسنده می‌باشد. داوود امیریان در این کتاب سعی نموده تا در کنار ترسیم فضای معنوی رزمدگان، بداهه گویی‌های برخی از رزمندگان را نیز در کتاب، بازگو نماید. به دلیل استقبال همراهان فراکتاب، امکان دانلود این کتاب به صورت کاملا رایگان فراهم شده است.

 

کتاب صوتی شنام

دانلود رایگان کتاب صوتی شنام

  دانلود رایگان کتاب صوتی شنام  

کتاب شنام مجموعه‌ای از خاطرات راوی در خط مقدم تا اسارت است. به هنگام درگیری با گروه کومله، برادر راوی شهید شده و سپس فرد راوی نیز به اسارت در می‌آید. روند انتقال راوی از خط مقدم تا سردشت(مکان اسارت نزد گروهک کومله) در این کتاب به رشته تحریر درآمده و شما می‌توانید بصورت صوتی این داستان را بشنوید.

کیانوش گلزار راغب بعنوان نویسنده کتاب شُنام که خود راوی داستان است، در حین اتفاقات دوران اسارت، به فردی در گروهک کومله علاقه‌مند می‌شود که بدلیل تفاوت‌های قومی، این رابطه بطور کامل شکل نمی‌گیرد. اما پس از آزادی در سال 1361 کیانوش متوجه می‌شود که فرد مدنظر توسط گروهک کومله به اسارت گرفته شده است.
داستان شُنام یکی از آثار بسیار ارزشمندی است که پس از انتشار بصورت صوت، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این داستان بدلیل روند داستانی خود، به گفته شنوندگان، یکی بهترین اثر صوتی حوزه دفاع مقدس می‌باشد.

 

کتاب صوتی فرنگیس

دانلود رایگان کتاب صوتی فرنگیس

  دانلود رایگان کتاب صوتی فرنگیس  

قطعا شما نیز درباره کتاب فرنگیس و ارزش بسیار بالای این اثر شنیده‌اید. کتاب فرنگیس در مهر سال 1390 توسط مقام معظم رهبری گرامیداشته شده و بعنوان یکی از بهترین و برترین آثار دفاع مقدس شناخته می‌شود. کتاب‌های دوران دفاع مقدس دارای نقل‌قول‌هایی هستند که می‌توان از میان آن‌ها، درباره ارزش‌هایی همچون مقاومت، صبر و شجاعت اطلاعات زیادی کسب کرد.

مهناز فتاحی با قلم شیوای خود، خاطرات فرنگیس را بعنوان بانویی شجاع به رشته تحریر درآورده است. داستان این شیرزن به شکل عجیبی شنیدنی بوده و برای هر فرد آزاده‌ای بسیار جذاب است. امکان استفاده صوتی از بخش اول این کتاب بصورت کاملا رایگان برروی فراکتاب برای شما فراهم شده است.

 

کتاب صوتی عصرهای کریسکان

دانلود کتاب عصرهای کریسکان

  دانلود کتاب صوتی عصرهای کریسکان  

اگر بدنبال کتابی با داستانی پرفراز و نشیب هستید، کتاب صوتی عصرهای کریسکان یکی از پیشنهادات ما به شماست. این اثر ارزشمند داستان خاطرات جالب و البته بسیار حساس امیر سعیدزاده است. سعیدزاده، یکی از رزمندگان آزاد دفاع مقدس است. این رزمنده در طی مسیر داستان، به اسارت گروه‌های دموکرات و کومله در می‌آید.

به هنگام گوش دادن به این کتاب صوتی، متوجه زندگی غم‌بار رزمندگان و هموطنان اسیر شده در گروهک‌های کومله می‌شوید. این اثر تا آنجا مورد توجه قرار می‌گیرد که رهبر انقلاب، در آذر سال 1399 پس از مطالعه این کتاب، این اثر را بعنوان یکی از شاخص‌های آثار روایی بیان می‌کنند.

 

کتاب صوتی زندگی در مه

دانلود کتاب صوتی زندگی در مه

  دانلود کتاب صوتی زندگی در مه  

داوود بختیاری دانشور، نویسنده کتاب زندگی در مه در تلاش بوده تا خاطرات اسیر آزاد شده ایرانی، آقای یعقوب مرادی را به صورت روایی و داستان‌گونه منتقل نماید. داستان دارای مسیری کوتاه است و خواننده به هیچ عنوان از مطالعه این اثر خسته نمی‌شود. به دلیل سیر داستانی این کتاب، دانلود کتاب صوتی زندگی در مه می‌تواند انتخابی مناسب برای استفاده در حین حرکت به محل کار باشد.

 

کتاب صوتی لشکر خوبان

دانلود رایگان کتاب صوتی لشگر خوبان

  دانلود رایگان کتاب صوتی لشکر خوبان  

این کتاب بصورت کلی برروی نقش واحدهای اطلاعاتی لشکر عاشورا تمرکز نموده و داستان این لشکر را روایت می‌کند. معصومه سپهری (نویسنده)، بخشی از گفتگوی راوی با دیگر رزمندگان را به رشته تحریر درآورده و اتفاقات پیش آمده را به داستانی ملموس و جذاب بدل نموده است.
مهدی قلی رضایی (راوی داستان)، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است. این فرد در سنین نوجوانی، علی رغم سن کم خود، با شرکت در عملیات‌های مختلف، با حوادث و اتفاقات خطرناک و متفاوتی مواجه می‌شود. بخش ابتدایی این کتاب بعنوان یکی از 4 بخش کتاب لشکر خوبان، بصورت کاملا رایگان  و بصورت فایل صوتی برای شما برروی فراکتاب قرارداده شده است.

 

کتاب صوتی پزشک پرواز

دانلود کتاب صوتی پزشک پرواز

  دانلود کتاب صوتی پزشک پرواز  

امروزه سخن از مهاجرت و فرار مغزها، بسیار به میان می‌آید. کتاب پزشک پرواز، یکی از آثاری است که نشان می‌دهد دلیل مهاجرت نخبگان نه به خاطر تمایلات شخصی، بلکه از روی جبر جغرافیایی و عدم زیرساخت‌های کشور است. این کتاب درباره سرگذشت زندگی دکتر محمدتقی خرسندی نگاشته شده است.
البته در این کتاب، جدای از مهاجرت، درباره چگونگی احتمال ماندن نخبگان کشور بیشتر صحبت شده است. به گونه‌ای که حتی دکتر خرسندی آماده رفتن می‌شود، اما می‌ماند و برای وطن خود تلاش می‌کند. امکان دانلود فایل صوتی این کتاب با صدای حمیدرضا هدایتی برروی فراکتاب برای شما فراهم شده است.

 

کتاب صوتی جنگ پا برهنه

دانلود کتاب صوتی جنگ پا برهنه

  دانلود کتاب صوتی جنگ پا برهنه  

اگر بدنبال کتاب‌ها و داستان‌های روایی دفاع مقدس هستید، کتاب جنگ پا برهنه، اثری ارزشمند و البته سرگرم‌کننده است که می‌توانید علاوه بر اطلاع از اتفاقات میانه جنگ تحمیلی، درس‌ها و پندهایی زیادی را از آن بیاموزید. رحیم مخدومی (نویسنده)، راوی تمامی داستان این کتاب بوده و از نزدیک با تمامی شرایط پیش آمده ارتباط داشته است.

در این کتاب، بیشتر شخصیت رزمندگان مورد توجه قرار می‌گیرد. البته مخدومی در تلاش است تا با بازگو نمودن صحیح وقایع، احساس خود را به هنگام حضور در خط مقدم منتقل کند. مخدومی در این کتاب حتی چهره زشت نژادپرستی را از بین برده و به معرفی رزمندگان غیرایرانی و شخصیت والای ایشان می‌پردازد.

 

کتاب صوتی همسایه دیوارها

دانلود کتاب صوتی همسایه دیوارها

  دانلود کتاب صوتی همسایه دیوارها  

شاید کمتر کتابی در میان آثار دفاع مقدس به شیوایی کتاب همسایه دیوارها بیابید. این کتاب برخلاف دیگر آثارهای ادبی دوران اسارت، مربوط به خاطرات، اتفاقات و گفته‌های رزمندگان در سلول‌های زندان است. همسایه دیوارها، اثری کوتاه و روان است. این کتاب بدلیل تازگی داستان و روایت اتفاقاتی جدید، یکی از ارزشمندترین آثار حوزه ادبی دفاع مقدس است.

 

پیشنهادات شما

اگر شما نیز کتابی را مطالعه نموده و یا گوش داده‌اید که بنظرتان ارزش قرارگیری در لیست بالا را دارد، می‌توانید نام کتاب و تجربه شخصی‌تان را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارد. قطعا پس از بررسی تمامی درخواست‌ها، کتاب شما نیز در لیست بالا قرار خواهد گرفت.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 0 میانگین: 0]
فراکتاب
فراکتاب
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *