دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

کتاب مناسب هدیه روز معلم

فروردین 1403 . سمانه خوش انگشت

انتخاب هدیه برای معلم یا استاد، یکی از چالش‌های سختی است که ما در طول زندگی تحصیلی خود چندین بار با آن روبرو می شویم. باید این هدیه در شان و شخصیت معلم باشد. اما ما یکی از بهترین هدیه‌ ها را به شما معرفی کنیم؛ کتاب! در ادامه بررسی می‌ کنیم که کتاب مناسب هدیه روز معلم یا استاد کدام است.

کتاب معلم باید در خط مقدم باشد

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان آموزش و پرورش از سال ۱۳۶۶ تا ابتدای سال ۱۳۹۷

کتاب معلم باید در خط مقدم باشد گلچینی دل‌نشین و جذاب از بیانات رهبر معظم انقلاب است که در طول سال‌های 68 تا ابتدای 97 در جمع معلمین و فرهنگیان سراسر کشور، آموزش‌وپرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش‌آموزان، مسئولان اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، نخبگان و سایر مجامعی که در موضوع تعلیم‌و‌تربیت فعالیت دارند ایراد گردیده است.

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود معلم باید در خط مقدم باشد pdf  و خرید کتاب معلم باید در خط مقدم باشد نسخه چاپی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 2 حالت تهیه کنید.

50 تخفیف

معلم باید در خط مقدم باشد

معرفی کتاب معلم باید در خط مقدم باشدکتاب معلم باید در خط مقدم باشد گلچینی دل‌نشین و جذاب از بیانات رهبر معظم انقلاب است که در طول سال‌های 68 تا ابتدای...
سید علی خامنه ای
نویسنده
سعید ابوالقاضی
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب معلم باید در خط مقدم باشد

کتاب استاد 

خرده روایت های زندگی استاد شهید دکتر مجید شهریاری

در کتاب استاد حدود ۲۰۰ خاطره از دوستان، دانشجویان، همکاران، همسر و فرزند شهید مجید شهریاری که همگی از آن استاد شهید درس گرفته اند، ذکر گردیده است که تعداد ۲۶ عدد آن آرشیوی هستند و پاورقی خورده اند.
به دلایلی چند، تقریبا هیچ اسمی از افراد و راویان، داخل متن قید نشده است. نویسنده تمام تلاش خود را در جهت حفظ امانت و ادای دین به استاد شهیدش، به کار گرفته است.

نسخه چاپی کتاب استاد را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب با تخفیف خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

همچنین نسخه الکترونیکی کتاب استاد را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

50 تخفیف

استاد

کتاب استاد روایت گر خاطراتی از شهید مجید شهریاری می باشد و توسط گروهی فرهنگی و انتشارات ابراهیم هادی منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است. معرفی کتاب ا...
فاطمه شایان پویا
نویسنده
انتشارات شهید کاظمی
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

مجموعه کتاب فرودگاه فرشتگان

مجموعه کتاب فرودگاه فرشتگان اثری با قلمی شیرین است که در سه جلد پاسخ بسیاری از دل‌مشغولی‌های شما را در خودش دارد و علاوه بر آن به سراغ مهارت‌های ساده و کاربردی برای پایبندی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان، به نماز و عقاید اسلامی می رود.
وقتی مسئولیت کودکی بر دوش شما باشد، نگرانی‌های بسیاری به قلبتان هجوم می‌آورد. با شک و تردید از دوست‌های جدیدش می پرسید چون نگران ناباب بودنشان هستید؛ ساعت‌های نماز بارها صدایش می‌کنید و دلتان می خواهد بدون تاخیر از جا بلند شود؛ و برای سوالات دینی‌اش دنبال جواب‌های قانع کننده می‌گردید.

هزار سوال ودغدغه و اضطراب برای یک تربیت موفق به ذهن و قلب شما هجوم آورده اما اصغر آیتی یک راه خوب برای همه‌شان پیداکرده است.

15 تخفیف

فرودگاه فرشتگان 1

معرفی کتاب فرودگاه فرشتگان 1 کتاب «فرودگاه فرشتگان 1»، نوشته اصغر آیتی؛ دربارهٔ مهارت های پایبندی به نماز در فرزندان زیر ۶ سال است. این کت...
اصغر آیتی
نویسنده
مهستان
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید
15 تخفیف

فرودگاه فرشتگان 2

معرفی کتاب فرودگاه فرشتگان 2 کتاب «فرودگاه فرشتگان 2»، نوشته اصغر آیتی؛ دربارهٔ مهارت های پایبندی به نماز در فرزندان از شش سالگی تا حدود ه...
اصغر آیتی
نویسنده
مهرستان
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید
15 تخفیف

فرودگاه فرشتگان 3

معرفی کتاب فرودگاه فرشتگان 3 کتاب «فرودگاه فرشتگان 3»، نوشته اصغر آیتی؛ دربارهٔ مهارت های درمان سستی در نماز و ترک آن است و با هدف شناخت ز...
اصغر آیتی
نویسنده
مهرستان
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب همیشه مربی

ناگفته‌هایی از سیره تربیتی و فرهنگی مربی شهید محمد عبدی

همیشه مربی اثری از حسن مجیدیان است که به ناگفته‌هایی از سیره تربیتی و فرهنگی مربی شهید محمد عبدی می‌پردازد.

نویسنده در این کتاب، تلاش نموده شهید محمد عبدی را آن گونه که دیگران درکش کرده‌اند روایت کند. او در این کتاب به دنبال خلق اثر ادبی نبود و نهایت اختصار و ساده نویسی را رعایت کرده است.

شهید محمد عبدی از جمله مربیان و باسیجیان خالص و باهمتی بود که فعالیت‌های گوناگونی در سنگر مدرسه و مسجد داشت. او ارتباطی فعال و سازنده با جوانان و نوجوانان داشت و همراه هم‌نسلانش بعد از رحلت امام در سنگرهای فرهنگی مشغول به کار شد.

نسخه چاپی کتاب همیشه مربی  را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب با تخفیف خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

همچنین نسخه الکترونیکی کتاب همیشه مربی  را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

15 تخفیف

همیشه مربی

گزیده کتاب همیشه مربیاردیبهشت سال 1376 در تهران، کنگرۀ سرداران و ۳۶,۰۰۰ شهید برگزار می‌شد. هم بهار بود و هم یاد و نام و عکس شهدا فضای شهر را دلپذیر کر...
حسن مجیدیان
نویسنده
انتشارات شهید کاظمی
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب همیشه مربی

کتاب همسایه سدر و همسفر رود

کتاب همسایه سدر و همسفر رود اثر حسین قرابی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. زمانه و زندگی دکتر محمدرضا سنگری، روایت معلم شاعر و عاشقی است که با سخنرانی ها و کلام بدیع خود در جامعه، دانایی می افشاند.

کتاب همسایه سدر و همسفر رود از 30 جلسه مصاحبه با محمدرضا سنگری تشکیل شده است. از کودکی تا اکنونش را با جزئیات روایت کرده است؛ روایتی که می تواند بخش مهمی از تاریخ ادبیات معاصر ایران را دربر بگیرد و به کار علاقه مندان و هم چنین دانشجویان زبان و ادبیات فارسی آید. نویسنده کوشیده سوال ها طوری پرسیده شود تا خاطرات در بستر تاریخ روایت شوند و به دنیای شیرین تاریخ شفاهی ورود کنیم.

نسخه چاپی کتاب همسایه سدر و همسفر رود را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب با تخفیف خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

همچنین نسخه الکترونیکی کتاب همسایه سدر و همسفر رود را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

15 تخفیف

همسایه سدر و همسفر رود

معرفی کتاب همسایه سدر و همسفر رودکتاب همسایه سدر و همسفر رود اثر حسین قرابی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. زمانه و زندگی دکتر محمدرضا سنگری، ...
حسین قرایی
نویسنده
حسین قرابی
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

بهترین کتاب برای هدیه دادن به مدیر

مدیران معلمان دیگری هستند که مسئولیت بیشتری دارند و هدیه دادن به آنها دشوارتر می باشد. حال سعی میکنیم در این مسیر شما را یاری کنیم.

کتاب بالا دست

خیلی وقت‌ها در زندگی، سوزن‌مان روی واکنش گیر می‌کند. دایم مجبوریم مدیریت بحران کنیم و به امور فوری‌وفوتی بپردازیم. به جای این‌که در بالادست به دنبال سرچشمه‌ی مشکلات بگردیم و آن را بخشکانیم، در پایین‌دست به آن‌ها، پینگ‌پونگی پاسخ می‌دهیم. به همین صورت، پلیس‌ها دنبال دزدها هستند؛ پزشکان بیماری‌های مزمن را درمان می‌کنند و کارمندان بخش خدمات مشتری، گِله‌گزاریِ ملت را رفع و رجوع می‌کنند. اما به راستی چرا تلاش‌های ما این‌قدر واکنشی‌ست تا پیش‌گیرانه؟

برای خرید نسخه چاپی کتاب بالا دست با تخفیف به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید

6 تخفیف
دن هیث
نویسنده
آریاناقلم
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

 

انگیزه رهبری

کتاب «انگیزۀ رهبری»، اثر دیگری از پاتریک لنچونی نویسندۀ معروف و پرطرفدار کتاب‌های بازیکن تیمی ایدئال و فرار از جلسه است.

چرا صندلی مدیریت آنقدر پرطرفدار است؟ با این که مدیریت، سمت و جایگاهی محبوب است اما چالش‌های خاص خودش را دارد. افراد زیادی برای به دست آوردن مسئولیت‌های مهم و پرریسک این جایگاه شغلی تلاش می‌کنند. حال سوال اصلی این‌جاست که چقدر از عهدۀ این مسئولیت‌ها برمی‌آیند؟ پاتریک لنچونی در کتاب انگیزۀ رهبری، بار دیگر از سبک داستانی برای آموزش استفاده می‌کند. او به افراد کمک می‌کند تا با شناخت مسئولیت‌های رهبری و مدیریت سازمان آگاهانه برای تصاحب این جایگاه تلاش کنند و از خودشان بپرسند دقیقا چرا می‌خواهند رهبر و مدیر باشند؟

برای خرید نسخه چاپی کتاب انگیزۀ رهبری با تخفیف به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

10 تخفیف
پاتریک لنچونی
نویسنده
پاتریک لنچیونی
نویسنده
خرید کتاب
خرید کتاب

انگیزه رهبری

کتاب های رایگان برای معلمان

کتاب معلم مدرسه

این کتاب، مجموعه ای از خاطرات وتجربیات  شیرین و خواندنی یک معلم مدرسه در یک روستای کوچک از زمان آغاز به کار وی در دوران طاغوت تا زمان انقلاب، جنگ تحمیلی و دوران بعد از آن می باشد. نویسنده با بیان داستان گونه خاطرات تلخ و شیرین و نیز سختی ها و مشکلاتی که در دوران شغلی در سیستم اداری آموزش و پرورش و جو فرهنگی حاکم بر روستای محل خدمت از سر گذرانده است. به خوبی خواننده را با خود درگذر زمان همراه می کند.

برای دانلود نسخه الکترونیکی کتاب معلم مدرسه بصورت رایگان به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

معلم مدرسه

معرفی کتاب معلم مدرسه کتاب معلم مدرسه، مجموعه ای ازخاطرات وتجربیات  شیرین و خواندنی یک معلم مدرسه در یک روستای کوچک از زمان آغاز به کار وی د...
ارسلان رسولی
نویسنده
سلسله
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب به یاد معلم

کتاب به یاد معلم از عناوینی همچون: «وجوب طلب علم، اوج کمال، تفقه در دین، یا معلم باشید یا شاگرد، برتری عالم بر عابد، مردم بر سه دسته اند، اهمیت فوق العاده علم آموزی، اجر تعلیم دادن، فضیلت علم و عالم و متعلم، فراگیری عمل کردن و نشر علم، نورانیت علم، حقوق دانشمندان و عالمان» جمع آوری شده که هر مبحث شامل موضوعات مختلفی است.»

در این کتاب در رابطه با تعریف کمال می خوانیم: «فلاسفه می گویند: کمال مساوی با وجود است بنابراین، هر وجودی والاتر، قویتر و گسترده تر باشد کمال آن بیشتر است. از جمله فوق استفاده می شود که نقصان در عدم است. جهل نقصان است چون عدم علم است. ناتوانی نقصان است چون عدم قدرت است و ما انسان ها برای تکامل آفریده شده ایم.»

برای دانلود نسخه الکترونیکی کتاب به یاد معلم بصورت رایگان به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

به یاد معلم

کتاب به یاد معلم از عناوینی همچون: «وجوب طلب علم، اوج کمال، تفقه در دین، یا معلم باشید یا شاگرد، برتری عالم بر عابد، مردم بر سه دسته اند، اهمیت فوق ال...
امام علی ابن ابی طالب(ع)
ناشر
ناصر مکارم شیرازی
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

بهترین کتاب های روش تدریس

کتاب استاد و درس (روش آموزش)

صحبت از دگرکونی کتاب های درسی زیاد شنیده ایم ولی آنچه پیش از دگرگونی کتاب ها ضرورت دارد، یکی روش آموزش است و دیگری اساس درس ها.
در این نوشته به دگرگونی هایی که استاد باید در سبک آموزش و درس ها دامن بزند اشاره شده است و در واقع این نوشته بیشتر به این دو قسمت؛ یعنی سیک آموزش و اصل درس ها برخورد بیشتری دارد.

نسخه چاپی کتاب استاد و درس را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب با تخفیف خریداری کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

همچنین نسخه الکترونیکی کتاب استاد و درس را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و سپس آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

15 تخفیف

استاد و درس (روش آموزش)

صحبت از دگرکونی کتاب های درسی زیاد شنیده ایم ولی آنچه پیش از دگرگونی کتاب ها ضرورت دارد، یکی روش آموزش است و دیگری اساس درس ها.در این نوشته به دگرگونی...
لیله القدر
ناشر
علی صفایی حائری (ع.ص)
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب روش های تدریس اثربخش با تاکید بر فناوری های نوین

اصطلاح تدریس، در متون علوم تربیتی مفهومی آشنا به نظر می رسد و اکثر معلّمان و مجریان برنامه های درسی با معنی و ماهیّت درست آن آشنایی دارند؛ ولی برداشت های مختلف معلّمان از مفهوم تدریس می تواند در نگرش آنان نسبت به دانش آموزان و نحوۀ کارکردن با آن ها تأثیر مثبت یا منفی بر جای گذارد.

برداشت چندگانه از مفهوم تدریس می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ از مهم ترین آن ها می توان به ضعف دانش پایه، اختلاف در ترجمه و برداشت نادرست معلّمان از دیدگاه های مختلف تربیتی اشاره کرد.

این کتاب به نویسندگی علیرضا اصلاحی می باشد و توسط انتشارات آوای نور روانه بازار شده است.

روش های تدریس اثربخش با تاکید بر فناوری های نوین

اصطلاح تدریس، در متون علوم تربیتی مفهومی آشنا به نظر می رسد و اکثر معلّمان و مجریان برنامه های درسی با معنی و ماهیّت درست آن آشنایی دارند؛ ولی برداشت ...
آوای نور
ناشر
علیرضا اصلاحی
نویسنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب روش های تدریس اثربخش با تاکید بر فناوری های نوین

کتاب آنچه معلمان باید بدانند

کتاب آنچه معلمان باید بدانند نوشته استیلا اربس، ابزارهای لازم را برای غلبه بر مشکلات در اختیار معلمان قرار می دهد و به آن ها می آموزد تا زندگیشان را به طور کامل به این حرفه اختصاص دهند.

این کتاب کمک می کند معلمان از درس های ساده، ارزشمند و شخصی استفاده ی بهینه نمایند و از راه سختی که معلمان طی می کنند، کمک بگیرند. زیبایی درس های فرا گرفته شده از تجربه های یاددهی، یادگیری در این است که آن ها درس های ساده ای نیستند، بلکه درس های زندگی اند که ممکن است در موقعیت های خارج از کلاس درس هم به کار گرفته شوند.

برای دانلود نسخه الکترونیکی کتاب آنچه معلمان باید بدانند به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

آنچه معلمان باید بدانند

کتاب آنچه معلمان باید بدانند نوشته استیلا اربس، ابزارهای لازم را برای غلبه بر مشکلات در اختیار معلمان قرار می دهد و به آن ها می آموزد تا زندگیشان را ب...
استیلا اربس
نویسنده
محمدرضا کرامتی
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب آنچه معلمان باید بدانند

کتاب برای هدیه ب معلم

کتاب دیوان حافظ

هدیه دیوان حافظ به معلم میتواند اولویت اول باشد. چرا که حافظ شیرازی از جمله شاعرانی است که رد پای اشعار او را در جای جای زندگی ما ایرانیان می‌توان یافت.

10 تخفیف
خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین حافظ شیرازی
نویسنده
سیدعلی محمد رفیعی
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب دیوان حافظ

کتاب قرآن کریم

بی‌ شک اگر به استاد یا معلم خود قرآن مجید را هدیه بدهید، نشان دهنده‌ احترام و ارزش بسیاری است که برای او قائل هستید. قرآن، این کلام آسمانی، در جلد‌های نفیس و زیبا تهیه شده که برای هدیه دادن بسیار مناسب است و می‌ تواند بهترین کتاب برای هدیه به استاد یا معلم باشد.

15 تخفیف

قرآن کریم

قرآن کتاب مقدس دین اسلام است و در باور مسلمانان سخنان خداست که به صورت وحی از سوی او توسط جبرئیل بر پیامبر اسلام، محمد بن عبدالله، نازل شدهاست. مسلمان...
حسین انصاریان
نویسنده
کتاب جمکران
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب قرآن کریم

 

 

 

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *