دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

معرفی چندین عنوان کتاب برای شروع کتابخوانی

تیر 1401 . فراکتاب

کتاب برای شروع کتابخوانی

دوست دارید کتاب خواندن را شروع کنید اما نمی‌دانید کدام کتاب را برای شروع انتخاب کنید؟ ما در این مطلب به معرفی چندین عنوان کتاب برای شروع کتابخوانی می پردازیم تا به شما کمک می‌کنیم بر اساس سلیقه خود بتوانید کتاب‌هایی را انتخاب کنید که شما را به مبحث کتاب‌خوانی علاقه‌مند کند؛
کتاب‌های معرفی شده در این بخش از 2 نظر می‌توانند مفید باشند، یکی اینکه شما را به کتاب‌خوانی علاقه‌مند می‌کند و دیگری تأثیرات مثبتی که روی شما می‌گذارد. باتوجه‌به این موارد اگر می‌خواهید یک عادت خوب که کتاب‌خوانی است را در خود ایجاد کنید و همچنین تأثیرات مثبت این عادت را ببینید. تا انتها همراه ما باشید.

کتاب خرده عادت‌ها

کتاب خرده عادت‌ها اثر جیمز کلییر یکی از کتاب‌هایی است که می‌تواند برای شروع کتابخوانی بسیار مفید باشد. اولین هدف شما از شروع کتابخوانی ایجاد عادت مثبت در زندگی است و این کتاب با تمرکز بر روی ایجاد عادت‌های مثبت و در کنار آن ازبین‌بردن عادت‌های منفی به شما کمک می‌کند گام‌های کوچک اما هدفمند خود را برای این مورد بردارید.
در این کتاب نویسنده زندگی خود را به‌صورت دقیق و از دید خود به مخاطبان بیان می‌کند و روش‌های ایجاد عادت و ماندگار کردن آن‌ها در به‌مرورزمان به وی اثبات می‌کند. این کتاب با ارائه راهکارهای ساده به شما یاد می‌دهد چگونه عادت‌های کوچک و خرد در بلندمدت می‌تواند باعث رشد و پیشرفت شما شود.

 

کتاب تختخوابت را مرتب کن

کتاب تختخوابت را مرتب کن نوشته یک بازنشسته نیروی دریایی در امریکا است که در این به بررسی نکات ریز اما کوچکی می‌پردازد که می‌تواند دنیا را تغییر دهد.
این کتاب تعداد صفحاتی کمی دارد و نویسنده سعی خود را بر این گذاشته که با بیان زندگی خود به‌صورت واضح و تأثیر کارها و عادت‌های ریز به موفق شدن و رسیدن به یک نظم مشخص کمک کند. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز در سال 2017 بود و تاکنون در صدر کتاب‌های پرفروش قرار دارد.

کتاب انسان خردمند

در این کتاب نویسنده تاریخ را به 4 بخش تبدیل کرده و انقلاب شناختی، وحدت انسان، انقلاب کشاورزی و انقلاب علمی را موردبحث قرار می‌دهد. این موارد به‌صورت داستان‌های کوتاه و روان بیان شده و افراد در مدت زمانی کوتاهی با مطالعه این کتاب می‌توانند به اطلاعات زیادی دست یابند.
اگر اهل مسائل تاریخی هستید و دوست دارید با نحوه پیشرفت و توسعه زندگی انسان‌ها آشنا شوید این کتاب می‌تواند گزینه مناسبی باشد. شیوا و روان در کنار ارائه اطلاعات زیاد باعث شده که یکی از بهترین کتاب‌ها برای شروع کتابخوانی باشد.

کتاب ایکیگای

کتاب ایکیگای

ایکیگای واژه که این روزها در فضای مجازی زیاد دیده  شده و حتی تعابیر عاشقانه‌ای نیز از آن شده است. این کلمه برگرفته از یک باور قدیمی ژاپنی است. در این باور افراد معتقد بودند هر فرد دلیل و انگیزه شخصی مخصوصی دارد و زندگی خود را با آن دلیل و هدف باید باانرژی پیش ببرد.
این کتاب دست خواننده‌ها را گرفته آن‌ها را به اکیناوا در جنوب ژاپن می‌برد و راز زندگی‌های طولانی، سالم و با آرامش را با آنها در میان می‌گذارد. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های لوس انجلس بوده و توانسته به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌ها برای شروع کتابخوانی تبدیل شود؛ چراکه در این کتاب علاوه بر ارائه راهکارهای عالی به ایجاد انگیزه و امید نیز پرداخته شده است.

کتاب انسان در جستجوی معنا

بدون شک می‌توان گفت نام این کتاب را بارها شنیده‌اید یا اینکه زمان ورود به کتاب‌فروشی آن را در ویترین پرفروش‌ترین کتاب‌ها دیده‌اید. این کتاب اثر دکتر فرانکل است که در اردوگاه کار اجباری برای المان فعالیت داشته است. با خواندن این کتاب افراد از پوچی زندگی رها شده و معنای دیگری از زندگی را متوجه می‌شوند.
این کتاب بیشتر به دانش‌آموزانی که به‌تازگی کنکور را پشت سر گذاشته‌اند یا افرادی که تازه دوران کارشناسی خود را سپری کرده‌اند توصیه می‌شود چراکه افراد پس از مدت‌زمان درگیری شدید به پوچی عجیبی می‌رسند و درک و علت زندگی خود را گم می‌کنند.

کتاب شش ستون عزت‌نفس

کتاب شش ستون عزت‌نفس

خواندن کتاب‌های کاربردی می‌توانند کمک زیادی به کتاب‌خوان شدن ما داشته باشند؛ یکی از این کتاب‌های کاربردی کتاب شش ستون عزت‌نفس است. درباره اعتمادبه‌نفس و تأثیر آن در زندگی، رفتار و شخصیت انسان به‌خوبی صحبت می‌شود اما عزت‌نفس موضوعی شگفت‌انگیز است که در موفقیت و رشد تأثیر ویژه‌ای دارد.
این کتاب با ارائه راهکارهای عملی به افزایش و تقویت عزت‌نفس کمک می‌کند. این کتاب مناسب افرادی که قصد افزایش عزت‌نفس خود را دارند، افرادی که می‌خواهند عزت‌نفس یک محیط را بالا ببرند مانند والدین، مدیران و مشاوران، افرادی که می‌خواهند به اهمیت این موضوع و تأثیر آن در روابط اجتماعی پی ببرند و افرادی که قصد دارند توانایی‌های خود را برای ارتباط با دیگران افزایش دهند.

کتاب اثر مرکب

اثر مرکب یکی از کتاب‌هایی است که نام آن را این روزها زیاد شنیده‌اید. دارن هاردی نویسنده این کتاب یکی از مربی انگیزشی موفق در حوزه کسب‌وکار در دنیا است که سمینارهای پرطرف‌داری نیز دارد. او که نویسنده این کتاب است در اثر مرکب به افراد آموزش می‌دهد برای رسیدن به یک تغییر بزرگ در زندگی باید چه تغییرانی را در امور روزانه ایجاد کرد.
این کتاب انجام تغییران کوچک اما مداوم را راهی برای رسیدن به اهداف و ارتقا دادن سطح زندگی معرفی می‌کند. اگر قصد دارید شرایط زندگی خود را تغییر دهید و فردی موفق شوید یا اینکه موفق‌تر از حال خود باشید توصیه می‌شود این کتاب را مطالعه کنید.

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

اگر می‌خواهید از یک راه غیرمعقول به زندگی خوبی برسید این کتاب مناسب شما است. اگر درگیری‌های ذهنی زیادی دارید و مشکلات و اضطراب شما را به‌شدت درگیر کرده است این کتاب می‌تواند یک گزینه عالی برای رشد و پیشرفت شما باشد. این کتاب به افراد کمک می‌کند نسبت به برخی از موضوعاتی که تأثیری در زندگی ندارد و فقط باعث تشویش می‌شود بی‌تفاوت باشند.
در این کتاب با ارائه روش‌ها و بیان اهمیت بندی موضوعات کمک می‌کند افراد بتوانند ذهن آرام‌تری داشته باشند و به‌صورت خلاصه می‌گوید که: “ما آن‌قدر فرصت و قدرت و انرژی نداریم که به همه چیز اهمیت بدهیم. باید بی‌خیال خیلی چیزها بشویم تا بتوانیم تمام فکر و ذهن و انتخاب‌ها و تصمیم‌های خود را، روی گزینة محدود و مشخص، متمرکز کنیم.”

هنر شفاف اندیشیدن

این کتاب توسط رولف دوبلی نوشته شد. این کتاب لیستی از اشتباهات در تصمیم‌گیری و مهارت‌هایی که به بهتر فکرکردن کمک می‌کند را ارائه کرده است. فصل‌های این کتاب کوتاه بوده و با بیانی ساده با کمک داستان درس‌های مهمی را به افراد منتقل می‌کند.
فصل‌های روان و ساده کمک می‌کند افراد از کتاب زده نشده و در کنار یادگیری مطالب جدید به کتابخوانی علاقه‌مند شوند. خواندن این کتاب باعث می‌شود نوع نگاه به زندگی تغییر کرده و افراد بتوانند بهترین تصمیم‌ها را برای زنگی خود در شرایط مختلف بگیرند.

کتاب 21 درس برای قرن 21

 

کتاب 21 در برای قرن 21 به بررسی آینده می‌پردازد و مواردی که در سال 2050 مردم را درگیر می‌کند بیان می‌کند. اگر اهل موضوعات مهاجرتی، حق انتخاب، لیبرالیسم، سیستم آموزشی و در آخر یافت معنای واقعی زندگی هستید این کتاب باب میل شما است. خواندن این کتاب کمک می‌کند اطلاعات شما بالا رفته و به شناخت بهتر دنیای اطراف علاقه‌مند شوید.

سخن آخر

یکی از عادت‌های مثبت و مفیدی که افراد می‌توانند در زندگی خود ایجاد کنند موضوع کتاب‌خوانی است. در این بخش به بررسی چندین عنوان کتاب برای شروع کتابخوانی پرداختیم. اگر کتابی با یک موضوع خاص را برای شروع کتاب‌خوانی مدنظر دارید می‌توانید با مراجعه به سایت بر اساس دسته‌بندی‌ها کتاب دلخواه را انتخاب کنید همچنین با بررسی نظرات یا صحبت با کارشناسان ما می‌توانید بهترین انتخاب را برای شروع داشته باشید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 0 میانگین: 0]
فراکتاب
فراکتاب
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *