امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب من عاشق پدر و مادرم هستم

پدر و مادر بودن شگفت‌انگیز است. همچنین کمی ترسناک. به محض اینکه والد شوید، مسئول زندگی یک انسان دیگر خواهید بود. هر کاری که انجام می‌دهید، هر چیزی را که الگوسازی کنید، روی آینده‌ی بچه‌ها اثر خواهد گذاشت. هر تصمیمی که گرفتید، تعیین خواهد کرد آیا آنها در زندگی موفق خواهند شد یا خیر. 

در  کتاب من عاشق پدر و مادرم هستم یاد خواهید گرفت که چه اقداماتی انجام بدهید تا والدی خوب و شایسته باشید. قصدم این نیست کاری کنید که فرزندتان احساس کند تمام دنیا حول محور او می‌چرخد. با مطالعه‌‍‎ی مطالب  کتاب من عاشق پدر و مادرم هستم یاد خواهید گرفت که چگونه اعتمادبه‌نفس را در فرزندتان بنا نهید؛ بدون اینکه از خودتان یا رابطه‌تان غافل شوید.
می‌آموزید که چگونه از فعالیت‌های شاد و مفرح برای آموزش مهارت‌های لازم به فرزندتان بهره بگیرید.

گزیده کتاب من عاشق پدر و مادرم هستم

پرورش فرزندی موفق، شاد و مثبت‌اندیش ممکن است وظیفه‌ی ترسناکی به نظر برسد، به ویژه اگر همیشه خودتان ناشاد و منفی باشید. اگر می‌خواهید ببینید فرزندتان به فردی موفق، شاد و مثبت تبدیل می‌شود، باید یاد بگیرید چطور الگوی خوبی برایش باشید.
بیشتر ما فراموش می‌کنیم که نه تنها اولین آموزگار فرزندمان هستیم، بلکه مهمترین آموزگار او نیز هستیم. جامعه راه‌های زیاد دیگری تدارک دیده است تا فرزندمان از دیگران بیاموزد. او در مدرسه می‌آموزد، هنگامی که در جمع بچه‌ها و مواقعی که با دوستانش و افراد دیگر است. 
بچه‌ها همیشه در حال یادگیری هستند. آنها مدام برای پاسخ‌هایشان به اطرافیان نگاه می‌کنند. هر لحظه‌ از زندگیِ کودکی‌شان در حال آموزش درس‌های مختلفی هستند و شما ممکن است حتی متوجه نباشید در حال یادگیری هستند. آنها از اولین لحظه پس از تولد، شروع به یادگیری این درس‌ها می‌کنند. 
وقتی بتوانید بپذیرید که قرار است الگوی فرزندتان باشید (خواه شایستگی داشته باشید یا خیر) باید هر کاری می‌توانید انجام بدهید تا مطمئن شوید الگویی عالی هستید. موارد بسیار زیادی وجود دارد که دلتان می‌خواهد وقتی فرزندتان رشد می‌کند آنها را یاد بگیرد و احتمالاً چیزهای زیادی هم هست که نمی‌خواهید یاد بگیرد.
این موضوع می‌تواند موجب احساس درماندگی در والدین شود. با این حال، مهم است به خاطر داشته باشید برای اینکه الگوی خوبی برای فرزندانتان باشید، الزاماً نباید عالی و بی‌نقص باشید. بلکه بچه‌هایتان باید درک کنند که شما هم انسان هستید و به عنوان یک انسان، نقطه ضعف و عیب هم دارید. باید ببینند که مرتکب اشتباه می‌شوید تا بدانند اشکالی ندارد خودشان هم اشتباه کنند. 
مهمتر از آن این است که فرزندتان شاهد اشتباه کردن و زمین خوردنتان باشد و ببیند بلند می‌شوید و دوباره تلاش می‌کنید. هدف این است که مطمئن شوید فرزندانتان یاد می‌گیرند فرقی نمی‌کند چند بار شکست می‌خورید، باز هم به تلاش ادامه می‌دهید تا زمانی که موفق شوید. 
بعضی از والدین احساس می‌کنند اگر برای بچه‌هایشان والدی عالی و بی‌نقص نباشند، شکست خورده‌اند. با این وجود، الگوی خوبی برای فرزندانتان بودن، به معنای بی‌نقص بودن نیست. قرار نیست با این کار نشان بدهید در حال حاضر چقدر می‌توانید موفق باشید. همچنین الگو بودن برای نشان دادن شکست و ضعف شما نیز نیست. بلکه هدف بزرگتری دارید؛ درس‌هایی که فرزندانتان با تماشای نحوه‌ی واکنش شما به رویدادهای خاصی که در زندگی‌تان می‌افتد، یاد می‌گیرند. 
اطمینان حاصل کنید مهارت‌ها و رفتارهایتان در راستای چیزی است که می‌خواهید در فرزندانتان ببینید. 
شما می‌توانید رفتارهای بخصوص را صرفاً با الگوسازی، به فرزندانتان آموزش بدهید. برای مثال، اگر می‌خواهید فرزندتان آداب سرمیز یا سفره نشستن را یاد بگیرد، باید مطمئن شوید خودتان این آداب را به شایستگی جلوی او اجرا می‌کنید. بچه‌ها سعی می‌کنند از کارهایی که شما انجام می‌دهید  تقلید کنند. بنابراین، اگر سر سفره با دهان باز لقمه می‌جوید، مرتب و منظم نمی‌نشینید و هیچ وقت سبزیجات کنار بشقاب را نمی‌خورید، باید انتظار همین‌ کارها را از فرزندتان داشته باشید. 

صفحات کتاب :
64
کنگره :
723BF
دیویی :
924/155
کتابشناسی ملی :
9074019
شابک :
9786225875449
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه من عاشق پدر و مادرم هستم