امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قوی باش، اما نه قلدر

کتاب «قوی باش اما نه قلدر» نوشتهٔ ونساگرین آلن و ترجمهٔ گلستان امینیان است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

آنچه تحت عنوان «قلدری» در گروه‌های سنی کودک و نوجوان شناخته می‌شود، دسته‌ای از رفتارهای پرخاشگرانه و ستیزه‌جویانه است که کودکان را به زورگویی، اِعمال خشونت و بدرفتاری با هم‌سالانِ خویش سوق می‌دهد. کودکان، می‌توانند توأمان عامل قلدری و قربانیِ آن باشند. قلدرها اغلب از قدرت بدنی، زیرکی یا محبوبیت برتر خود برای آسیب رساندن به کودک دیگر به هر نحوی که بتوانند استفاده می کنند. ابزارهای آسیب رساندن آنها شامل اعمال تجاوز فیزیکی، مانند: کتک زدن، لگد زدن، هل دادن و زمین خوردن، و شکنجه‌های روانی مانند صدا زدن، شایعه پراکنی، شرمساری در کلاس است. کودکان زیادی در سراسر دنیا با قلدری مواجه شده‌اند، اما به کمک مهارت‌هایی که خواهید آموخت، می‌توانید بر قلدری غلبه کنید. کتاب «قوی باش، اما نه قلدر»، با هدف دستیابی به این امر مهم به نگارش در آمده است.

کتاب «قوی باش، اما نه قلدر»، به شما اطلاعاتی ارائه می‌دهد که به کمک آن می‌توانید قوی و قدرتمند شوید، و رفتارهای زورگویانه را تشخیص دهید. قلدرها شکل و قیافه‌ی متفاوتی دارند و به اشکال مختلفی ظاهر می‌شوند، مهم این است آن‌ها را به درستی شناسایی کنید. در این کتاب تفاوت بین قلدری و آزار و اذیت را خواهید فهمید. در قدم بعدی یاد خواهید گرفت که چگونه با رفتار و گفتار، با قلدری مقابله کنید. با مطالعه کتاب «قوی باش، اما نه قلدر»، می‌فهمید که چه موقع از دیگران کمک بخواهید و چه برخوردی با افراد قلدر داشته باشید. راهی برای دفاع منطقی از خودتان و دیگران پیدا می‌کنید و در نهایت معنی استقامت (یعنی سرسخت بودن) و گام‌های مختلفی که می‌توانید در جهت دفاع در مقابل قلدری بردارید را فراخواهید گرفت. کتاب شامل تعدادی قصه و داستان‌های واقعی همراه باسؤال و جواب است تا آن را به راحتی بخوانید و درباره‌ی مطالب و مفاهیم آن با والدین، مربیان و دوستان خود بحث کنید. امید است با فراگیری مطالب این کتاب زندگی توأم با آرامش داشته باشید.

گزیده کتاب قوی باش، اما نه قلدر

آیا تا به حال مورد زورگویی واقع شده‌اید؟ لطفاً بیایید در موردش حرف بزنیم. واژه‌ی قلدری اغلب برای توصیف چیزهایی مثل نامیدن افراد با الفاظ بد، عیب‌جویی و خندیدن به دیگران یا حرف زدن پشت سر بچه‌های دیگر به کار می‌رود. رفتارهای دیگری که بیانگر نوعی زورگویی است شامل: مشت و لگدزدن، هل دادن یا تهدید کردن است. الزاماً هر رفتار بدی، زورگویی محسوب نمی‌شود. مثلاً بعضی از بچه‌ها ممکن است بی‌ادبی کنند و فحش دهند، چون گستاخ هستند یا روز بدی را گذرانده‌اند، اما آنها در واقع زورگویی یا قلدری نکرده‌اند. حالا از کجا بفهمیم چه زمانی واقعاً زورگویی صورت می‌گیرد؟ در اینجا تعریفی از قلدری می‌آوریم:  «قلدری، یک الگوی تکراری از رفتارهای پرخاشگرانه در جایی است که شخص قوی است و در پی آسیب زدن جسمی، کلامی یا احساسی به دیگران است». نکته‌ی مهم در این تعریف انجام «تکرار» است. هنگامی که می‌گوییم رفتاری تکرار می‌شود، یعنی بیشتر از یک بار اتفاق می‌اُفتد، بنابراین به این موقعیت قلدری می‌گوییم (اذیت و آزار بارها و بارها تکرار می‌شود). به شخصی که صدمه و آسیب به فرد ضعیف‌تر می‌رساند، قلدر گفته می‌شود.

صفحات کتاب :
94
کنگره :
‭BF۶۳۷‬
دیویی :
‭[ج]۳۰۲/۳۴۳‬
کتابشناسی ملی :
8732886
شابک :
9786229408339
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه قوی باش اما نه قلدر