نظر دیگران

نظر شما چیست؟
مردی به نام فلک زاده دو شیفت کار می کند تا بتواند از پس مخارج زندگی بر بیاید ولی با وجود کار زیادی که می کند، باز هم از پس مخارج زندگی بر نمی آید. آقای فلک زاده که به سختی گذران زندگی می کند با یک فرد عجیب و غریبه آشنا می شود و از آنجا که کنجکاویش بسیار تحریک شده سعی می کند به راز این ناشناس پی ببرد و...

این نمایش بر اساس داستانی از محمد علی جمالزاده است. سید محمد علی جمالزاده در سال ۱۲۷۰ در اصفهان به دنیا آمد. پدرش سید جمال الدین واعظ اصفهانی از پر نفوذترین تبلیغ کننده های مذهبی دوران مشروطه بود. محمد علی جمالزاده در فرانسه در رشته حقوق تحصیل کرد. حیات ادبی وی از شهریور۱۳۲۰ شروع شد. نخستین کتاب جمالزاده به نام « یکی بود یکی نبود» با توجه به سادگی زبان و استفاده از لغات روز مره زندگی در میان خوانندگان فارسی زبان، تحولی جدید به شمار می رفت.
از او به عنوان پدر داستان نویسی ایران یاد کرده اند. عشق جمالزاده به فرهنگ مردم باعث شد که داستان نویسی را انتخاب کند وی معتقد بود داستان قالب خوبی برای ارتباط برقرار کردن با مردم است. شاید او نخستین کسی است که از لحن عامیانه در یک اثر ادبی استفاده می کند. « نوشته های من جعبه ی حبس صوت گفتارهای طبقات و دسته های مختلف مردم است.»

کتاب های مشابه امنیت شکم