دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

رمان انگیزشی دخترانه

فروردین 1403 . سمانه خوش انگشت

دوران نوجوانی یکی از مهمترین مراحل زندگی هر انسانی محسوب می شود و بسیاری از مهارت ها و ویژگی های هر فردی در این دوران شروع به شکل گیری می کند. بسیاری از دغدغه ها و اهداف و به طور کلی پایه های نگاه به زندگی در این دوران شکل می گیرد و چه بهتر است بتوانیم با کسب تجربه از دیگران، این دوران طلایی را به بهترین شکل جلو ببریم. در این مقاله چندین رمان انگیزشی دخترانه را معرفی می‌کنیم.

کتاب کودک و نوجوان بهترین انتخاب برای بسط دادن به تفکرات و مسیر زندگی یک نوجوان می تواند باشد، چرا که از تجربیات زندگی نویسندگان مختلف می تواند استفاده کند.

در این مقاله سعی کردیم بهترین رمان انگیزشی دخترانه را معرفی کنیم. کتابهای جذابی که خواندن آن ها، دنیایی بزرگ و پهناور را در مقابل چشمان نوجوان می گشاید و به زندگی او رنگ و بوی دیگری می دهد.

رمان ستاره ها چیدنی نیستند

رمان ستاره ها چیدنی نیستند روایتگر یک داستان واقعی در مورد اتفاقات و ماجراهای زندگی پرفراز و نشیب یک دختر آمریکایی است؛ نویسنده کتاب ستاره های چیدنی نیستند، محمد علی حبیب اللهیان است.
موضوع رمان ستاره ها چیدنی نیستند، حول سبک زندگی بانوان می چرخد که در آن به موضوع حجاب و با نگاهی فرادینی و فراملیتی پرداخته شده و شخصیت‌های مشهور، فعال و جنجالی زیادی در آن حضور دارند!

شخصیت و قهرمان اصلی داستان، دختری آمریکایی است که طی ماجراهایی با مرکز اسلامی نیویورک آشنا شده و در جلسات متعدد این مرکز، تمام افکار و آراء پیشین خود را به چالش می‌کشد.
این دختر آمریکایی به سبب این اتفاق با دو نگاه و دو مدل سبک زندگی در مورد زنان آشنا می‌شود و همین آشنایی، منشا اتفاقاتی مهم در زندگی او و دوست نزدیکش خواهد شد.
دو نگاهی که حداقل در 14 مساله، 180 درجه با یکدیگر اختلاف اساسی دارند و این قهرمان داستان است که باید در این میان، تصمیمی بزرگ بگیرد. . . تصمیمی که مخاطرات زیادی برایش به همراه خواهد داشت. این رمان را با نگاه رمان انگیزشی دخترانه بخوانید.

10 تخفیف

ستاره ها چیدنی نیستند

کتاب ستاره ها چیدنی نیستند روایتگر یک داستان واقعی در مورد اتفاقات و ماجراهای زندگی پرفراز و نشیب یک دختر آمریکایی است؛ نویسنده رمان ستاره ها چیدنی نی...
محمدعلی حبیب اللهیان
نویسنده
دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب شب صورتی

کتاب شب صورتی از مظفرسالاری به داستان مدیریت عشق توسط یک نوجوان می‌پردازد، نوجوانی که در شهر یزد عاشق می شود و پیرمردی به کمک او می آید.

در کتاب شب صورتی قهرمان داستان ما تفاوت ویژه‌ای با قهرمانان این قصه‌ها دارد شاید این اولین بار است که پسری بی‌آنکه حتی به دوستی با دختر مورد علاقه اش فکر کند عاشق و واله شده باشد.

هیچ خیال باطلی در ذهن سینا نیست. او فقط یک خواسته دارد «نگین» به او برسد هرچند سال که می‌خواهد طول بکشد. هرچه قدر که می‌خواهد دور باشند. هرچه می‌شود بشود فقط نگین سهم دیگری نشود.

داستان کتاب در شهر یزد اتفاق می‌افتد و نویسنده کتاب(مظفرسالاری) در این رمان نیز مانند کتاب رویای نیمه شب، نگاه مهدوی خود را حفظ کرده و در اختتامیه کتاب به نیمه شعبان و شخص امام زمان (عج) توجه دارد.

10 تخفیف

شب صورتی

معرفی کتاب شب صورتی کتاب شب صورتی از مظفرسالاری به داستان مدیریت عشق توسط یک نوجوان می پردازد، نوجوانی که در شهر یزد عاشق می شود و پیرمردی به کمک او ...
مظفر سالاری
نویسنده
رامین بابازاده
ویراستار
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب من ملاله هستم

رمان من ملاله هستم، دربارۀ دختری است که برای به دست آوردن حق تحصیل مبارزه کرده و توسط طالبان ترور شده است. داستان واقعی زندگی دختری پاکستانی به نام «ملاله یوسف‌‏زی» است که به قلم خود وی و با همکاری روزنامه‌‏نگار و نویسنده‌‏ی بریتانیایی، «کریستینا لَمب» نوشته شده است. من ملاله هستم یک رمان انگیزشی دخترانه است.

ملاله یوسف‌زی، دختر نوجوان پاکستانی‌ای است که در شهر سوات زندگی می‌کند. او در سال ۲۰۰۹ آغاز به وبلاگ‌نویسی می‌کند و شرایط زندگی در شهری که تحت تسلط طالبان است را در قالب نوشته‌های وبلاگی‌اش مطرح می‌کند. دو سال بعد هویتش افشا می‌شود و از آن به بعد، به صورت علنی برای حق تحصیل زنان در شهرش مبارزه می‌کرد. این مبارزه علنی دشواری‌هایی را برای این نوجوان به همراه می‌آورد اما ملاله و دوستانش دست از مطالبه خود برنمی‌دارند…

من ملاله هستم

معرفی کتاب من ملاله هستم کتاب من ملاله هستم، دربارۀ دختری است که برای به دست آوردن حق تحصیل مبارزه کرده و توسط طالبان ترور شده است. داستان واقعی زندگی...
کریستینا لم
نویسنده
ملاله یوسف زی
نویسنده
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب مثل نهنگ نفس تازه میکنم

«مثل نهنگ نفس تازه می‌کنم» ماجرای زنانی است که در اوج سادگی و روزمرگی مثل یک قهرمان زندگی می‌کنند‌.
عشق، ازدواج، آن پیراهن بلند و سفید پر از چین، در دست گرفتن انگشتان چند میلی متری یک نوزاد و… جلوه‌های آشنای یک زندگی مشترک است اما روی دیگر ماجرا چیزی است که با هر خط زندگی زنان این کتاب آن را می‌چشید.
از تعامل با یک خانواده جدید تا دست پس‌کشیدن از آرزوهای دوران مجردی، از استقال شغلی و حضور اجتماعی تا از خودگذشتگی و همسری و مادری…
اگر دنبال درک بهتری از احساسات پنهان و آشکار یک بانو در دالان هزارتوی زندگی مشترک هستید، اثر تازه معصومه امیرزاده را با نثری روان و دلنشین بخوانید.

10 تخفیف

مثل نهنگ نفس تازه می کنم

کتاب مثل نهنگ نفس تازه می کنم نوشته معصومه امیرزاده است. این کتاب را انتشارات کتابستان معرفت منتشر کرده است.  «مثل نهنگ نفس تازه می کنم&raq...
معصومه امیرزاده گشوئیه
نویسنده
کتابستان معرفت
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب من بر میگردم

معشوق برای رسیدن به عشق، خودش را به آب‌وآتش می‌زند. اما گاهی بعد از چشیدن طعم شیرین وصال می‌فهمد انتخابش غلط بوده است. در بعضی موارد حتی آن عشق سوزان تبدیل به نفرت می‌شود. کتاب من بر می گردم روایتگر چنین عشقی است. عشقی که در 1300 سال پیش رخ‌داده است و معشوق را بر سر دوراهی قرار می‌دهد.
فاطمه دولتی کتاب را تألیف کرده و نشر جمکران آن را در سال 1399 روانۀ بازار کرده است.

داستان کتاب من بر میگردم درباره زبیده خاتون، بانوی قصر و همسر هارون الرشید است. هارون و وزرایش در مورد عقیده‌ی زبیده دچار تردید شده‌اند و از او می‌خواهند هرچه زودتر معلوم کند که شیعه است یا نه.

10 تخفیف

من بر می گردم

داستان کتاب من بر میگردم درباره زبیده خاتون، بانوی قصر و همسر هارون الرشید است. هارون و وزرایش در مورد عقیده ی زبیده دچار تردید شده اند و از او می خوا...
فاطمه دولتی
نویسنده
کتاب جمکران
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

رمان غرور و تعصب

رمان “غرور و تعصب” به عنوان بهترین اثر جین آستین محسوب می شود. این رمان یکی از بی نظیرترین رمان های ادبیات انگلیس است که نویسنده، فرهنگ مردم عامّ زمان خود را در قالب داستان به رشته تحریر در آورده است. شکل گیری روابط عاطفی، تغییر دیدگاه شخصیت ها و رویدادهای غیرمنتظره ای که روی می دهند در تار و پود داستان تنیده شده و جذّابیتی ویژه به آن بخشیده است.

ویژگی های خاصّی که این رمان را برای مخاطب امروز جالب و خواندنی می کند و با گذشت دو قرن از نوشته شدن، این اثر همچنان طرفداران خاصّ خودش را دارد این است که آستین در این رمان به ویژگی های اخلاقی و شخصیتی انسان می پردازد که با گذشت زمان رنگ کهنگی نمی گیرند.  این داستان پر از اتفاقات عادی، شخصیت پردازی های جذّاب تؤام با طنزپردازی است که این نوع طنزپردازی در بیشتر آثار آستین به چشم می خورد. اگر چه این رمان با اتفاقات عادی و روزمره شکل می گیرد اما رفته رفته اتفاقاتی روی می دهد که قابل پیش بینی نیستند و روند جذّابی به داستان می دهند طوری که خواننده را تا صفحه آخر به دنبال خود می‌کشاند.

غرور و تعصب

جین آستین در رمان غرور و تعصب به زندگی یک خانواده پنج نفره در قرن 19 انگلستان می پردازد و از آداب و رسوم آن روزگار و شرایط فرهنگی و اجتماعی می گوید. م...
جین آستین
نویسنده
الهام رحمانی
مترجم
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب بابا لنگ دراز

کتاب بابا لنگ‌ دراز اثر ماندگار و مشهور جین وبستر نویسنده‌ی آمریکایی و یک رمان انگیزشی دخترانه است.
جودی آبوت دختر یتیمی است که برخلاف روال عادی پرورشگاه تا 18 سالگی در آن‌جا مانده، اما یکی از خیّرین پرورشگاه او را به دانشگاه می‌فرستد و داستان بابا لنگ‌ دراز در واقع نامه‌های جودی به این خیّر است. او در این نامه‌ها از روزمرگی‌ها و هیجانات زندگی جدیدش برای او می‌نویسد زندگی‌ که پر از تجربه‌های جدید، لذت‌بخش و توأم با احساسات گوناگون است.
جین وبستر درباره‌ی رمان بابا لنگ دراز (Daddy Long Legs)، جایی ‌در دفتر خاطراتش نوشته بود که نمی‌تواند بی‌احترامی دختران ثروتمند نسبت به دختران فقیر را تحمل کند و همین مسئله باعث نوشتن رمان شد. در واقع می‌توان گفت که این کتاب با احساسات واقعی او آمیخته شده است.
جین وبستر (Jean Webster)، در رمان بابا لنگ دراز علاوه بر جنبه‌های سرگرم کننده به عواطف و احساسات لطیف انسانی مثل بخشش، نوع دوستی، صبر و پایداری و… نیز اشاره می‌کند. جودی آبوت در کتاب بابا لنگ دراز به نوعی طرفدار حقوق زنان در اجتماع و فردی آزادی‌خواه است. این داستان به شیوه‌ای بیان شده که هر فردی، در هر سن و سال، ارتباط خوبی با آن دارد.

بابا لنگ دراز

رمان بابا لنگ دراز pdf اثر جین وبستر و توسط فراکتاب ارائه شده است. این رمان مجموعه ای از نامه های دختری جوان به نام جودی آبوت است که برای یک مرد ثروتم...
جین وبستر
نویسنده
فراکتاب
فراهم آورنده
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

 

 کتاب زنان کوچک

زنان کوچک نام رمان بلندی از لوییزا می الکات، نویسنده آمریکایی است. داستانی که به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده و موفق شده‌ است از میان مرزهای فرهنگی و مذهبی عبور کند. داستان در مورد زندگی ۴ خواهر – مگ، جو، بت و ایمی مارچ- است که با الهام از زندگی واقعی نویسنده با سه خواهرش نوشته شده‌ است. این کتاب توسط انتشارات افق روانه بازار شده است.

داستان کتاب زنان کوچک در مورد خانواده مارچ است که قبلاً پولدار بوده‌اند ولی الان وضعیت خوبی ندارند و پدرشان برای کمک به سربازان وطن به جنگ رفته است و حالا آن‌ها سعی می‌کنند زندگی خود را اداره کرده و در کنارش به مردم محتاج کمک کنند. آن‌ها همگی زندگی نسبتا سختی دارند و از یکدیگر حمایت می‌کنند و ماجراهای جالبی برایشان پیش می‌آید.

جهت خرید نسخه چاپی کتاب زنان کوچک به عنوان یک رمان انگیزشی دخترانه کافی است تا نسخه چاپی را به سبد خرید خود اضافه نموده و به صورت اینترنتی و با تخفیف ویژه خریداری نمایید تا از طریق پست برای شما ارسال شود.

افق
ناشر
کیوان عبیدی آشتیانی
مترجم
خرید کتاب
خرید کتاب

 کتاب زنان کوچک

 

 

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *