دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

بهترین کتاب های همسرداری

مرداد 1401 . فراکتاب

احتمالاً شما که عنوان بهترین کتاب های همسرداری را جستجو کرده‌اید در شرف ازدواج یا شروع یک رابطه جدی هستید. تابه‌حال با خود فکر کرده‌اید که اگر ما از عشق و فرایند یک رابطه صحیح اطلاع داشتیم باز هم مشکلات به جایی می‌رسید که افراد درگیر مسئله طلاق شوند؟
مسئله‌ای که وجود دارد این است که در کنار عشق مواردی مانند درک شدن، تفاهم، شناخت یکدیگر و هزاران مورد دیگر نیز وجود دارد اما بسیاری از افراد حتی به یک مورد نیز توجه نمی‌کنند. باتوجه‌به اینکه یک رابطه زناشویی یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین روابط و بخش‌های زندگی است در این بخش به بررسی کتاب‌هایی مرتبط در این زمینه برای کسب اطلاعات بیشتر و تجربه یک رابطه سالم و شاد می‌پردازیم.

مردان مریخی زنان ونوسی

مردان مریخی زنان ونوسی

خرید و دانلود کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی

چگونه روابط زناشویی خود را بهبود ببخشیم؟

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی یکی از کتاب‌هایی است که توصیه می‌شود همه بخوانند. در این کتاب نویسنده سعی کرده درباره روابط زوجین و اختلافات را مطرح می‌کند و راه‌حل‌هایی را درباره حل این مشکلات و تجربه زندگی آرام نیز بیان می‌کند. در این کتاب با بیان تفاوت‌ها و درک آن کمک می‌کند افراد زندگی آرامی را تجربه کنند و از هر بحثی دور باشند.
جان گری به این مورد اشاره می‌کند که احترام گذاشتن به یکدیگر حتی زمانی که اختلاف وجود دارد باعث کاهش تنش می‌شود و بدین ترتیب زوج می‌توانند در کنار هم زندگی آرامی را داشته باشند. نویسنده این کتاب به افراد راهکارهایی را برای همکاری مؤثر و بهتر آموزش داده است.

نیمه دیگرم دو جلدی

از من بودن تا ما شدن

نیمه دیگرم ۱

کتاب نیمه دیگرم جلد اول از من بودن تا ما شدن مهارت‌های کاربردی انتخاب همسر را آموزش می‌دهد. البته با بیانی شیوا و خودمانی و مثال‌های متعدد و جواب پرسش‌های جوانان.

اطلاعات بیشتر و خرید

از ما شدن تا تا شدن

نیمه دیگرم 2

کتاب نیمه دیگرم جلد دوم از ما شدن تا تا شدن به بررسی موانع ازدواج پرداخته است و در طی آن راهکارهایی برای برداشتن این موانع ارائه شده است.

اطلاعات بیشتر و خرید

ازدواج باعث می‌شود که خانواده‌ای تشکیل شده و مرد و زن نیمه گمشده خود را در این کانون مقدس پیدا کنند و مسیر رشد و تعالی را با یکدیگر طی کرده و فرزندانی صالح را نیز تربیت کنند. چنین مسیری حتماً باید همراه با فهم و به‌کارگیری قواعد زندگی مشترک باشد. اگر جوانان مهارتهای انتخاب همسر را یاد نگیرند و قواعد زندگی مشترک را بلد نباشند، نمی‌توانند این مسیر را طی کنند. متأسفانه در نظام آموزشی ما هیچ برنامه هدفمندی درباره آموزش این مهارت‌ها وجود ندارد. در کنار این موضوع روند تربیتی ما نیز به‌گونه‌ای نیست که این مهارت‌ها را در خانواده به فرزندان آموزش دهیم.

بیشترین دغدغه والدین رشد سواد فرزندان شده است در حالیکه اصلی‌ترین دغدغه باید یادگیری فهم زندگی و تعاملات و اخلاق اجتماعی باشد. کتاب نیمه دیگرم جلد دوم از ما شدن تا تا شدن از دو بخش «این صخره‌ها را می‌شود براشت (موانع پیش‌روی ازدواج)» و «پرسش‌های شما» تشکیل شده است که در بخش اول به: طلاق‌های رو به افزایش، تربیت ناقص، از بین رفتن نگاه مقدس به ازدواج، ملاک‌های غیرمنطقی، مهریه‌های سنگین، تشریفات و تجملات، انتخاب شوندگی دخترها پرداخته است و در بخش دوم به سوالات جوانان در مورد مسائل مختلف ازدواج پاسخ داده شده است. نیمه دیگرم جلد دوم از ما شدن تا تا شدن جلد دوم از مجموعه دوجلدی نیمه دیگرم اثر استاد محسن عباسی ولدی می‌باشد.

دوستت دارم همسر عزیزم

دانلود رایگان کتاب دوستت دارم همسر عزیزم

کتاب دوستت دارم همسر عزیزم

روش های محبت ورزی به همسر از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام

اطلاعات بیشتر و دانلود رایگان

کتاب دوستت دارم همسر عزیزم نوشته آقایان اسد الله طوسی و رحمت پوریزدی است که در آن روش‎های محبت کردن به همسر را از نگاه اهل بیت (ع) را بیان کرده اند.

کتاب مطلع عشق

دانلود رایگان کتاب مطلع عشق

کتاب مطلع عشق

گزیده‌ای از رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد ظله العالی) به زوج‌های جوان

اطلاعات بیشتر و دانلود رایگان

ازدواج ناموس طبیعت، دستور شریعت. اینک لحظه پرشکوه یک پیوند آسمانی از راه رسیده است. دو رهرو جوان می‌خواهند بر اساس خواست و رضای خداوند دست در دست هم راه زندگی را به سوی هدف والای آن سیر کنند راستی این چه میثاق عمیق و مهمی است. طبع و غریزه زوج می‌خواهد.
روان پرتلاطم همسر می‌طلبد، روح بی‌قرار بدون او احساس نقصان و کمبود می‌کند. خداوند هر یک را بدون دیگری نمی پسندد و پیامبر صلی الله و علیه وآله ازدواج را سنت خویش و راه رسیدن به رضای الهی و صیانت بخشیدن به نیمی از دین معرفی می‌کند. می خواهند بیشتر بدانند تا با هوشیاری بله بگویند.شنیدن از این سید چقدر مغتنم است. خوشا به حالشان. این کتاب را به عنوان بهترین کتاب همسرداری با تخفیف ویژه تقدیم شما می‌کنیم که در آن نکته های از همسرداری موفق ارائه شده است.

کتاب خانواده و تربیت جنسی

کتاب خانواده و تربیت جنسی

کتاب خانواده و تربیت جنسی

سلسله مباحث تربیتی در سبک زندگی اسلامی

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب که رسالۀ دکتری حجت الاسلام دکتر سید محمود مرویان حسینی است و از سرمایۀ راهنمایی و نظارت اساتید محترم آقایان حجج اسلام دکتر سید محمد باقر حجتی، دکتر جواد ایروانی، دکتر رضا حق پناه، دکتر حسن نقی زاده و نیز دکتر محمد علی برادران رفیعی بهره برده است، از جمله منشورات مرکز پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی است که برای استفادۀ فرهیختگان و عموم مردم در قالب سه کتاب (کو دک و نوجوان و تربیت جنسی، جوان و تربیت جنسی، خانواده و تربیت جنسی) انتشار می یابد.
لازم به یادآوری است بخش کلیات این کتاب شامل هویت جنسی، غریزه جنسی، اخلاق جنسی، تربیت جنسی، انحراف جنسی و ویژگ یهای آموزش جنسی در اسلام به حسب جایگاه مقدماتی در مباحث تربیت جنسی، در هر سه کتاب تکرار شده است. امید است که منشأ اصلاح اندیشه و رفتارهای آحاد جامعۀ اسلامی در مسیر دستیابی به سبک زندگی اسلامی گردد.

ازدواج بدون شکست

کتاب ازدواج بدون شکست

خرید کتاب ازدواج بدون شکست

این کتاب به ما یاد می‌دهد با بهره‌گیری از تئوری انتخاب روابطی قوی و مؤثرتر را بین خود و شریک زندگی داشته باشیم.

اطلاعات بیشتر و خرید

اکثر ما با شنیدن نام ویلیام گلسر یاد کتاب تئوری انتخاب می‌افتیم اما به جز آن کتاب موفق وی دارای کتابی با نام ازدواج بدون شکست نیز است. او در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه تئوری انتخاب در تمامی بخش‌های زندگی تأثیر دارد.
نویسنده این کتاب به ما یاد می‌دهد با بهره‌گیری از تئوری انتخاب روابطی قوی و مؤثرتر را بین خود و شریک زندگی داشته باشیم. با مطالعه این  کتاب و رعایت اصول و نکات گفته شده دیگر نگرانی برای شکست در ازدواج و روابط عاشقانه وجود ندارد.

کتاب ازدواج

دانلود رایگان کتاب ازدواج

دانلود رایگان کتاب ازدواج

الگوها، معیارها و ارزشها در کلام آیت الله مکارم شیرازی

اطلاعات بیشتر و دانلود رایگان

از مشکلات طاقت فرسایی که جامعه امروز ما با آن روبه رو است، تشکیل خانواده و اردواج جوانان است که روز به روز به صورت پیچیده تر و پر دردسرتری در می آید. در حالی که راه حل این مشکل بزرگ در اسلام به روشنی ارائه شده است و ما به منزله کسانی هستیم که در کنار سرچشمه زلال، از تشنگی رنج می بریم.
آنچه در این کتاب می خوانید، اشاره به انواع مشکلات این مسئله و سپس شرح گوشه های جالب و ظریف و آموزنده ای از ازدواج پرافتخار علی (ع) و بانوی اسلام فاطمه زهرا (س) به عنوان رهنمونی برای حل آنهاست. این کتاب یکی از بهترین کتاب های همسرداری رایگان است.

پنج زبان عشق برای همسران

کتاب پنج زبان عشق برای همسران

دانلود کتاب پنج زبان عشق برای همسران

«پنج زبان عشق برای همسران، راز ماندگاری عشق» نوشته گری چپمن (-۱۹۳۸) کتابی در زمینه روابط بین همسران است که پنج راه را برای تحکیم و بهبود رابطه عاطفی بین همسران پیشنهاد داده‌است.

اطلاعات بیشتر و دانلود

بعد از ازدواج چه بر سر عشق می آید؟ آیا تجربه من تجربه عموم مردم است؟ چرا آمار جدایی و طلاق در کشورمان خیلی زیاد است؟ نمی توانم باور کنم که تابه حال سه بار متارکه کرده ام. آیا زوج هایی که متارکه نمی کنند زندگی را بی معنی و پوچ ادامه می دهند یا واقعاً در زندگی شان عشق وجود دارد؟ اگر عشق هست، چگونه عشقی است؟

آرزوی داشتن یک عشق رؤیایی در ازدواج، ریشه عمیقی در ساختار روان شناسی ما دارد. البته کتاب های فراوانی در این زمینه وجود دارند و بسیاری از نصایح اینترنتی و میزگردهای رادیویی و تلویزیونی به این موضوع می پردازند. در نهایت هم پدر و مادر و دوستان، راهنمایی می کنند. زنده نگهداشتن عشق در ازدواج یک مسؤولیت جدّی است.

کتاب 5 زبان عشق برای همسران یکی دیگر از بهترین کتاب های همسرداری است.

محکم در آغوشم بگیر

مردان مریخی زنان ونوسی

خرید و دانلود محکم در آغوشم بگیر

در این کتاب که کتاب در مورد همسرداری است، درمان هیجان محور پرداخته شده کمک می‌کند بر اساس این روس افراد بتوانند روابط خود را به بهترین کیفیت ممکن برسانند

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب محکم در آغوشم بگیر نوشته سو جانسون است که در ارتباط با روابط، شناخت یکدیگر، درک یکدیگر و حل مشکلات است. در این کتاب که درمان هیجان محور پرداخته شده کمک می‌کند بر اساس این روس افراد بتوانند روابط خود را به بهترین کیفیت ممکن برسانند.
جالب است بدانید در ابتدا این روش با مخالفت زیادی روبه‌رو بود اما باگذشت زمان و تحقیق روی چندین کیس مختلف و مشاهده نتایج مثبت تبدیل به یکی از بهترین روش‌های درمانی شد. در این کتاب نویسنده به افراد یاد می‌دهد که تنها راه حفظ یک رابطه و تقویت آن ایجاد رابطه‌ای عمیق بین افراد است؛ همچنین او در این کتاب نحوه ایجاد این رابطه را نیز آموزش می‌دهد.

هفت اصل موفقیت در زندگی زناشویی

به

دانلود کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

هفت اصل برای بهتر ساختن روابط زناشویی

اطلاعات بیشتر و دانلود

این کتاب یکی از بهترین کتاب های همسرداری است که توسط جامعه‌شناسان و روان‌شناسان زیادی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. نویسنده این کتاب، جان گاتمن، با بررسی زوج‌های مختلف و بررسی شرایط متعددی تصمیم به نوشتن این کتاب کرده است. این نویسنده تمام تلاش خود را کرده که تجربیاتش را در 7 اصل در این کتاب ذکر کند.
توجه به 7 اصل و استفاده از آنها در زندگی به زوج‌ها کمک می‌کند تا رابطه‌ای قوی را داشته باشند همچنین در این کتاب آموزش داده می‌شود که زوج‌های مختلف چگونه عادت‌هایی را در خود ایجاد کنند که رابطه سالم‌تری را داشته باشند.

هنر عشق ورزیدن

هنر عشق ورزیدن

خرید و دانلود کتاب هنر عشق ورزیدن

نویسنده این کتاب معتقد است عشق ورزیدن یک هنر بوده و برای انجام آن به تلاش و تمرکز زیادی نیاز است؛ همچنین به این مورد اشاره می‌کند که برخلاف اکثر مردم باید مهارت عشق ورزیدن را یاد بگیریم.

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب سال‌هاست که به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در بازار وجود دارد. کتاب هنر عشق ورزیدن با جمله آن که هیچ نمی‌داند به چیزی عشق نمی‌ورزد و آنکه عشق می‌ورزد بی‌گمان چیزی می‌داند شروع می‌شود؛ همین جمله خواننده‌ها را وسوسه می‌کند تا خواندن را انتها ادامه دهند. در این کتاب به افراد آموزش داده می‌شود که چگونه به توانایی‌هایی که افراد به‌صورت پنهانی در عشق ورزیدن دارند دست پیدا کنند.
نویسنده این کتاب معتقد است عشق ورزیدن یک هنر بوده و برای انجام آن به تلاش و تمرکز زیادی نیاز است؛ همچنین به این مورد اشاره می‌کند که برخلاف اکثر مردم باید مهارت عشق ورزیدن را یاد بگیریم. البته در این کتاب به این مورد اشاره می‌شود عشق و علاقه از مواردی است که ذاتی درون ما وجود دارد و نیاز است که ما با کمک حس درونمان آن را بیدار کنیم.

سخن آخر

یک ازدواج موفق یکی از لذت‌بخش‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های زندگی است. عاشقانه زندگی‌کردن و درک شدن تأثیرات مثبت زیادی در بهبود عملکرد در بخش‌های مختلف زندگی دارد. در این مطلب به بهترین کتاب های همسرداری که به بهبود روابط کمک می‌کنند را معرفی کردیم؛ کدام‌یک را مطالعه کرده‌اید؟ چه کتاب‌های دیگری را در این زمینه پیشنهاد می‌دهید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 2 میانگین: 4]
فراکتاب
فراکتاب
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *