دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

کلر ژوبرت

فروردین 1403 . سمانه خوش انگشت

کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی در سال ۱۹۶۱ میلادی (۱۳۴۰ شمسی) در پاریس و در یک خانواده مسیحی متولد شد. مادرش پزشک و پدرش نقاش و کنده‌کار بودند. او کودکی‌اش را در پاریس گذراند و در ۱٩ سالگی به دین اسلام گروید و مسلمان شد. کلر ژوبرت قبل از مسلمان شدن می‌گوید که وقتی نوجوان شدم، سوالات متعددی درباره این دین برای من پیش آمد و بعضی مسائل غیر قابل‌قبول شد، به خصوص اصل تثلیث. متوجه شدم که دین مسیحیت در طول تاریخ بسیار تغییر کرده و تحریف شده است.

کلر ژوبرت بیوگرافی

خانواده خانم ژوبرت از قشر متوسط جامعه فرانسه بودند. مادر کلر پزشک و پدرش نقاش و کنده کار بود. او فرزند اول خانواده اش هست. البته ناگفته نماند سه برادر کوچکتر از خودش هم دارد. چهار فرزند خانواده ژوبرت فاصله سنی کمی با هم داشتند و از این رو باهم بسیار صمیمی و دوست بودند.

کلر عاشق مطالعه کردن، نقاشی و کاردستی درست کردن بود. البته بازی با برادران کوچکش هم در کنار این کارها همیشه پابرجا بود. تا جایی که می گوید من و برادرانم آنقدر باهم شیطنت میکردیم که همسایه طبقه پایین ما مرتب با دسته جارو به سقف میکوبید تا ما ساکت شویم.

او کارشناس علوم تربیتی است و مدرک کارشناسی ارشدش در ادبیات کودک است که به شکل تحصیل از را دور از دانشگاه لومان فرانسه دریافت کرده‌است و تا سطح دو حوزه علمیه نیز تحصیل کرده است. آثار او در ایران، فرانسه و لبنان منتشر شده است. با اینکه مخاطب اصلی نوشته‌های او کودک و نوجوان است؛ مواجه بزرگ‌سالان با آن نیز خالی از لطف نخواهد بود؛ چنانچه او می‌گوید:«به هر حال در هر خوانندة نوجوان یا بزرگ‌سال هم یک کودک نهفته است. خودم از خواندن بعضی داستان‌هایی که مخاطب اصلی آن خردسال یا کودک است، خیلی لذت می‌برم.»

از جمله ویژگی‌های این نویسنده باید به تصویرگری کتاب‌هایش اشاره کرد. ایشان نویسندگی و استعداد خود را پس از تولد فرزندانشان و بعد از قصه‌هایی که برای آن ها می‌گفتند کشف کردند و با توجه به علاقه شخصی‌شان به نقاشی به مرور تصویرگری آثارشان را نیز خود انجام دادند.

کلر ژوبرت و همسرش

این نویسنده پس از مسلمان شدن، با یک دانشجوی ایرانی ازدواج می‌کند و بعد از مدتی کوتاه در سال 1362 کلر ژوبرت و همسرش به ایران مهاجرت می‌کنند. فرزندان کلر ژوبرت دو پسر به نام‌های هادی 39 ساله و امین 36 ساله هستند.

 

عکس کلر ژوبرت

عکس کلر ژوبرت

خرید کتاب های کلر ژوبرت

در فراکتاب کتاب های خانم کلر ژوبرت را در قالب های الکترونیک، صوتی و چاپی با تخفیف ویژه دریافت کنید.

لینالونا کلر ژوبرت

یکی از بهترین کتاب های خانم ژوبرت کتاب لینالونا است که توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است. کتاب لینالونا کلر ژوبرت به زبانی ساده درباره‌ی حجاب برای کودکان نوشته شده است. این کتاب را هم مثل بسیاری دیگر از داستان های کلر ژوبرت، خودش تصویرگری کرده است.

10 تخفیف

لینالونا

  کتاب لینالونا نوشته ی کلر ژوبرت مترجم، تصویرگر و نویسنده ی فرانسوی است که در سال ۱۳۴۰ هجری شمسی در یک خانواده ی مسیحی به دنیا آمد. ناشر این کت...
کلر ژوبرت
نویسنده
دفتر نشر فرهنگ اسلامی
ناشر
خرید کتاب
خرید کتاب

کتاب لینالونا

 

کتاب تازه چه خبر

داستان‌های این مجموعه تخیلی‌اند و سعی دارند یکی از مفاهیم قرآنی را برای بچه‌ها به تصویر بکشند و ملموس‌تر کنند.

«تازه چه خبر»، «ماجرای سیب قرمز»، «کیک امانتی»، «مسابقه کوفته‌پزی»، «که این‌ط‌ور»، «شلوپی»، «راز پاپاپا» و «آش آشتی کنان» نام‌های این مجموعه هشت جلدی هستند.

در هر کدام از داستان‌ها، ژوبرت تلاش کرده است یک مفهوم قرآنی را به کودکان آموزش دهد. در پایان هر داستان، کودک آماده پذیریش نکته آن می‌شود و در نهایت با آیه قرآنی مرتبط با داستان آشنا می‌شود و آن را فرا می‌گیرد.

برای خرید کتاب تازه چه خبر در فراکتاب بصورت الکترونیکی و چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

10 تخفیف

تازه چه خبر

معرفی کتاب تازه چه خبر داستان های این مجموعه تخیلی اند و سعی دارند یکی از مفاهیم قرآنی را برای بچه ها به تصویر بکشند و ملموس تر کنند. «تازه چه خ...
کلر ژوبرت
نویسنده
به نشر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب تازه چه خبر

کتاب آش آشتی کنان

کتاب آش آشتی کنان؛ از سری داستان های تخیلی بوده که سعی دارد یکی از مفاهیم قرآنی را برای بچه ها به تصویر کشد و ملموس تر سازد. در داستان این کتاب، دو خانواده ی بزرگ تصمیم می گیرند با هم بجنگند. اما «ماهک» یک نقشه دارد و …

در فراکتاب خرید کتاب آش آشتی کنان کلر ژوبرت و سایر کتاب‌های ایشان را با تخفیف انجام دهید.

10 تخفیف

آش آشتی کنان

معرفی کتاب آش آشتی کنان کتاب آش آشتی کنان؛ از سری داستان های تخیلی بوده که سعی دارد یکی از مفاهیم قرآنی را برای بچه ها به تصویر کشد و ملموس تر سازد. د...
کلر ژوبرت
به نشر
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب آش آشتی کنان

کتاب قهرمان به شکل خودم

کتاب قهرمان به شکل خودم نوشته خانم کلر ژوبرت و در رده سنی دبستان است. داستان درباره چگونه قهرمان شدن و قهرمانان ملی کشور ماست.

برای خرید کتاب قهرمان به شکل خودم در فراکتاب بصورت الکترونیکی و چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

10 تخفیف

قهرمان به شکل خودم

معرفی کتاب قهرمان به شکل خودم کتاب قهرمان به شکل خودم نوشته خانم کلر ژوبرت و در رده سنی دبستان است. داستان درباره چگونه قهرمان شدن و قهرمانان ملی کشور...
کلر ژوبرت
نویسنده
راه یار
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

 

نام ایرانی کلر ژوبرت

ایشان در این باره می‌گوید: اسم ایرانی «سمیه» را برای خود انتخاب کرده ام ولی کمتر از آن استفاده می کنم.

جوایز کلر ژوبرت

کتاب در جستجوی خدا دو جایزه ی جشنواره کتاب سلام و جشنواره کتاب های کمک آموزشی رشد را گرفت، و کتاب خداحافظ راکون پیر سه جایزه ی جشنواره ی کتاب سلام، پروین اعتصامی و کتاب سال شهید غنی پور.

کلر ژوبرت بی حجاب

خانم ژوبرت بانوی هنرمند و مستبصر فرانسوی گفت: به برکت انقلاب اسلامی با اسلام آشنا شدم و با آگاهی کامل حجاب را انتخاب کردم و مفاهیم قرآنی را در قالب هنر و داستان به کودکان انتقال می دهم.

تا به حال به لطف خداوند توانسته ام حدود ۸۰ کتاب کودک را به چاپ برسانم که بیش از نصف این کتاب ها حاوی داستان های تخیلی- دینی هستند. یکی از این کتاب ها «لینالونا» است که دفتر نشر فرهنگ اسلامی چاپ کرده است. در آن سعی کردم مفهوم حجاب را به صورت غیر مستقیم و به زبان کودکانه بیان کنم.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 2 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *