دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

کتاب اربعین

شهریور 1401 . فراکتاب

بهترین کتاب‌ های اربعین

در دو دهه گذشته و مخصوصا در سال‌های اخیر، آثار بسیار جذابی حول محور اربعین و حادثه کربلا خلق شده‌اند. واقعه کربلا از دیرباز آنچنان دارای ارزش بالایی است که حتی بخش جدیدی با عنوان ادبیات عاشورایی در زبان فارسی طی نیم‌قرن گذشته بوجود آمده است.
اربعین، بعنوان نماد ماندگاری و تداوم قیام امام حسین (ع)، همچنان نقطه عطفی در تاریخ ادبیات عاشورایی است. از سویی بدلیل جایگاه ویژه این تاریخ در میان ایرانیان و وجود راهپیمایی‌های عظیم سالیانه شیعیان جهان، بسیاری از نویسندگان و شاعرین معاصر در تلاش هخستند تا با قلم خود، گوشه‌ای از این اتفاق عظیم را به تحریر درآورند.
عموما آثار ادبی حول محور حادثه اربعین، دارای نثر روان و البته فرهنگ معاصر هستند. این آثار بیش از هر کسی، مناسب قشر جوان و نوجوان است، چراکه علاوه بر روان بودن و استفاده از اصطلاحات بروز، به خوبی دارای فضاآرایی و قدرت خلاقیت و تصور خواننده را به چالش می‌کشد. در ادامه بخشی از بهترین کتاب های اربعین را معرفی کرده‌ایم.

 

کتاب صوتی عمود 1400

 

  دانلود کتاب صوتی عمود 1400  

 

شاید به تصویر کشیدن واقعه راهپیمایی اربعین، برای جوانان از دید عاشقان حضرت امام حسین (ع)، یک اتفاق عادی باشد، اما کتاب صوتی عمود 1400 اربعین حسینی را از زبان کسی روایت می‌کند که به سرزمین‌های مختلفی سفر کرده است. این فرد که خود نویسنده (علی اکبر والایی) است، سفرنامه خود را در این کتاب آورده است.
علی اکبر والایی در کتاب عمود 1400 حس متفاوت حضور در راهپیمایی اربعین را به تصویر کشیده و سعی کرده به چرایی این بخش از سال بپردازد. در کتاب عمود 1400، روزهای اربعین، برای شما با زبانی متفاوت و از جوانب مختلف بیان می‌شود. اگر فردی هستید که بدنبال شناخت دیدگاه‌های مذهبی متفاوت هستید، دانلود کتاب صوتی عمود 1400، پیشنهاد ما برای شماست.

 

کتاب از این ستون به آن ستون

 

  دانلود کتاب از این ستون به آن ستون  

 

غالب نویسندگان آثار ادبی حول محور اربعین، خود در راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌اند. کتاب از این ستون به آن ستون که یکی از آثار محمدرضا وحیدزاده است، در دو سال گذشته، جزو آثار برتر حوزه ادبیات عاشورایی نمایشگاه تهران شده است. این اثر در سال 1398 منتشر شده و همچنان جزو بهترین آثار این حوزه است.

از خصوصیات مهم کتاب از این ستون به آن ستون، استفاده از نگارش بسیار ساده، روان و کوتاه است. این کتاب 76 صفحه‌ای به خوبی توانسته قشر جوان را به خود جذب نماید. حجم کم، محتوای کاملا بصری و تجربه‌محور نویسنده، نقاط قوت این اثر ارزشمند است. اگر بدنبال کتابی هستید که تنها با صرف زمانی کوتاه، به طور کامل آن را مرور کنید، توصیه ما به شما همین اثر محمدرضا وحیدزاده است.

 

کتاب جوادی کجایی ؟

 

  دانلود کتاب جوادی کجایی ؟  

 

اگر در میان آثار روز اربعین و ادبیات عاشورایی جستجو کنید، کمتر اثری را پیدا می‌کنید که جنبه‌های طنز آن هم از اتفاقات واقعی حین راهپیمایی اربعین را تشریح کرده باشد. کتاب جوادی کجایی؟ نوشته فاطمه تقی زاده، نوشته‌ای جوان‌پسند با نگارشی جالب و جدید است.
در نگارش این کتاب از لحن کهن، اما استراتژی داستان‌گویی معاصر استفاده شده است. همین نکته باعث شده تا خواننده به هنگام مطالعه، به هیچ عنوان خسته نشود. این اثر بدلیل حجم کم، بهترین گزینه برای مطالعه در اوقات فراغت است. از سویی در کتاب جوادی کجایی؟ اتفاقات روزهای اربعین، بصورت تکه تکه بیان شده و حوادث جالب آن گلچین شده است، به همین دلیل شما به هنگام مطالعه این کتاب، به هیچ‌عنوان خسته نمی‌شوید.

 

کتاب قدم عاشقی

 

  دانلود کتاب قدم عاشقی  

 

کتاب قدم عاشقی، یک گنجینه ارزشمند از مجموعه سخنرانی‌های استاد محمدرضا عابدینی است. این کتاب یک اثر برای شناخت و رسیدن به معرفت حقیقی حول محور راهپیمایی اربعین است. کتاب قدم عاشقی گام به گام، خواننده را با خود در مسیر کسب معرفت از سیره اهل بیت همراه می‌کند.
کتاب قدم عاشقی، ریشه اتفاقات را در واقعه کربلا بررسی کرده و به چرایی راهپیمایی و برگزاری این مراسم عظیم پاسخی درخور می‌دهد. این کتاب را به قشر جوان توصیه می‌کنیم. چرا که با مطالعه این کتاب، می‌توانند دلیل واقعه اربعین را درک کنند و به ابهامات خود را برطرف نمایند.

 

کتاب اسرار اربعین موسوی

 

  دانلود کتاب اسرار اربعین موسوی  

 

ماه ذی‌قعده و دهه اول ماه ذی‌حجه که به اربعین موسوی مشهور است، یکی از بازه‌های تاریخی است که شیعیان آن را گرامی‌داشته و نویسنده (محمد تقی فیاض بخش) سعی نموده در این اثر، نکات ظریف و درون‌مایه‌های آن را به همگان معرفی نماید.
در این کتاب نویسنده به این بخش از تاریخ سال اشاره کرده و دستورات اخلاقی و عرفانی خاصه این ماه‌ها را تحت بررسی موشکافانه قرارداده است. نقل دقیق گفته‌ها به صورتی که تمامی اسناد آن ذکر شده است، نقطه قوت این اثر گردآوری محسوب می‌گردد.

 

کتاب چای عراقی

 

  دانلود کتاب چای عراقی  

 

شاید به جرعت بتوان گفت، پیش از کتاب چای عراقی، کمتر اثری به واقعه اربعین، از دید اتفاقی جمعی توجه کرده بود. کتاب چای عراقی شاید تنها اثری است که بصورت کاملا تجربی، راوی اتفاقاتی است که برای گروه‌های زیارتی حادث شده و افراد این چالش‌ها را بصورت جمعی تجربه کرده اند.
محمدرضا شرفی خبوشان بعنوان گردآورنده کتاب چای عراقی، حکایت‌های گفته شده در کلاس‌های سازمان معارف را جمع نموده و آن‌ها را با دقتی بی‌نظیر از نظر زمان و معنا، در کنار هم قرارداده است. روند نگارش این کتاب، بصورت داستانی و روایی است. کتاب چای عراقی را به کسانی توصیه می‌کنیم که می‌خواهند در مسیر زیارت اربعین حسینی، همراه کاروان‌های زیارتی، حس معنوی این حادثه عظیم را تجربه کنند.

 

کتاب‌ های ادبیات عاشورایی

سیره و زندگینامه امام حسین (ع) با وجود دوران کوتاه، جزو برجسته‌ترین و ارزشمندترین بخش تاریخ جهان اسلام است. این بخش از تاریخ شیعه، آنچنان عرفانی است که هر ساله با وجود خلق آثار ادبی گوناگون، همچنان نمی‌توان به شناخت کامل آن دست یافت. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه فراکتاب، سبک نگارشی مدنظرتان را انتخاب و مطالعه نمایید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 0 میانگین: 0]
فراکتاب
فراکتاب
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *