دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

خرید و دانلود بهترین کتاب های مذهبی کودک و نوجوان

آبان 1401 . فراکتاب

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده مستمر کودکان از گوشی‌های همراه و یا رایانه‌ها، منجر به کاهش علاقه نسل جدید به مطالعه و علم اندوزی شده است. از سویی بسیاری از خانواده‌های ایرانی بدنبال خرید کتاب مذهبی کودک و نوجوان هستند، تا فرزندان‌شان با فرهنگ ناب اسلامی آشنا شوند.
در ادامه قصد داریم شما را با برترین آثار ادبی و مذهبی حوزه کودک و نوجوان، آشنا کنیم.

بهترین انتخاب برای خرید کتاب مذهبی کودک و نوجوان

حوزه کودک و نوجوان در سال‌های اخیر، با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه بوده است. البته در دهه گذشته و باتوجه به استقبال خانواده‌ها از آثار ادبی در حوزه کودک و نوجوان، انتشار کتب مذهبی، با رویکردی جدید و متناسب با نیاز کودکان، بیشتر شده است. سن کودکی، پر از انرژی است.
در این سن، کودکان، با آزمون و خطا سعی می‌کند، پاسخ سوالات خود را بیابند. در سنین نوجوانی، حتی فرد به سمت خودشناسی و معناشاسی گام برمی‌دارد. در این سن، بسیار الزامی است که پاسخی درخور سوالات و کنجکاوی نوجوانان، به ایشان داده شود. اما دستیابی به منابعی غنی و با ارزش، کای بس طاقت‌فرسا برای خانواده‌ها می‌باشد. در ادامه کتب مذهبی مناسب کودک و نوجوان را براتان معرفی کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم در این مسیر، پیشنهادات مناسبی را برایتان در نظر گرفته باشیم.

 

کتاب به من بگو خدا کیست؟

کودکان و نوجوانان، همیشه دوست دارند مفهوم ذاتی خداوند را بعنوان خالقی که مورد ستایش قرار می‌گیرد، درک کنند. هرچند که این کار شدنی نیست، اما برای ترغیب کودکان و نوجوانان، بهتر است از مفاهیم این کتاب ارزنده استفاده کرد. غلامرضا حیدری‌ابهری (نویسنده این اثر)، در این مجموعه تلاش نموده تا مجموعه سوالات پرتکرار کودکان و نوجوانان را گردآوری و با پاسخ‌هایی کودکانه، به آن‌ها جواب دهد.
در کتاب ب من بگو خدا کیست؟ کودکان عموما سوالات پرتکرار خود را درباره خدا می‌یابند. این کتاب همچنین می‌تواند یک راهنمای مناسب برای والدین باشد.

خرید کتاب به من بگو خدا کیست 03 با خدا سخن بگو

  کتاب به من بگو خدا کیست؟  

 

کتاب خداشناسی قرآنی کودکان

شاید در حوزه کودک و نوجوان، کمتر کتابی همچون این اثر خوش درخشیده است. کتاب خداشناسی قرآنی کودکان، پاسخی کوتاه و البته کاربردی به 40 سوال درباره ذات باری تعالی است که جواب‌ها مستقیما از داخل قرآن استخراج شده است. این کتاب در کنار تعلیم و تربیت مذهبی کودکان و نوجوانان، فرهنگ زیبای قرآن‌ شناسی را نیز ترویج می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب خداشناسی قرآنی کودکان

  کتاب خداشناسی قرآنی کودکان  

 

کتاب من با خدای کوچکم قهرم

کودکان با ذهن خلاق خود، از اتفاقات کسل‌کننده روزانه، وقایعی متفاوت و جذاب در ذهن خود می‌سازند. به دلیل همین ذهن خلاق، کودکان برخلاف بزرگسالان، خدا را نه قدرتی عظیم، بلکه دوستی آشنا برای خود می‌دانند. کتاب من با خدای کوچکم قهرم، که یکی از کتاب‌های مجموعه طعم شیرین خدا است، به زبان کودکانه، علل اتفاقات زندگی را تفسیر می‌کند. محسن عباسی ولدی در کتاب من با خدای کوچکم قهرم، بیشتر به سراغ کمبودها و مواردی که در روزمره کودکان است، می‌رود.

خرید کتاب طعم شیرین خدا جلد اول من با خدای کوچکم قهرم

  کتاب من با خدای کوچکم قهرم  

 

کتاب از خودم تا خدا

در سنین نوجوانی، همه ما به دنبال تاثیر خود بر جامعه و دنیا هستیم. می‌خواهیم بدانیم چه برنامه‌ای را باید دنبال بکنیم و به عبارتی، رسالت ما در این دنیا، چه بوده است. کتاب از خودم تا خدا، بهترین گزینه برای پاسخگویی به این سوال و شبهات است. در این اثر ارزشمند، محبوبه بافرانی (نویسنده)، در تلاش است تا رسالت و غایت نهایی زندگی انسان را ترسیم کرده و مسیر برنامه ما را در جامعه و دنیا، روشن سازد.

خرید و دانلود کتاب از خودم تا خدا

  کتاب از خودم تا خدا  

 

کتاب باران خوبی ها‎

نهج البلاغه یکی از کتب مذهبی بین ما شیعیان است. حکمت‌ها، نامه‌ها و احادیث امام علی (ع)، در این متاب ارزنده گردآمده و بعنوان کتابی ارزشمند برای چنگ اندازی به سیره اهل بیت، مخصوصا دوران حکومت امام علی (ع) محسوب می‌شود. کتاب باران خوبی‌ها، با زبانی شیوا، حکمت‌های اخلاقی نهج البلاغه را با زبانی ساده، برای کودکان و نوجوانان بازگو نموده است.

اگر بدنبال آشنا نمودن فرزند خود با اخلاق و روش زندگی مولای متقیان هستید، توصیه می‌کنیم حتما هر شب، بخشی از کتاب باران خوبی ها را در کنار خانواده و برای فرزندان خود، بخوانید. این کتاب علاوه بر متنی روان، برروی حکمت‌های اخلاقی نهج البلاغه، تمرکز کرده است.

خرید کتاب باران خوبی ها‎

  کتاب باران خوبی ها  

 

کتاب جهان یک خدا دارد

توحید بعنوان یک اصل دینی، اساس شکل گیری تفکر اسلامی است. به همین دلیل آشنایی کودکان با مقوله توحید، آن هم نه از روی تعصب، بلکه بصورت عقلایی، می‌تواند راهگشای درک دیگر اصول اساسی اسلامی گردد. کتاب جهان یک خدا دارد، با نگاهی کاملا ساده به مسئله توحید، با متنی کودکانه، به سوالات روزمره و شبهات کودکان پاسخی کامل می‌دهد.

اگر در برابر سوالات کودک دلبندتان درباره توحید و یگانگی خداوند، می‌خواهید پاسخی مناسب و عقلانی بدهید، توصیه می‌کنیم ابتدا خود و سپس فرزند عزیزتان، کتاب جهان یک خدا دارد را مطالعه نمایید.

خرید کتاب به من بگو خدا کیست 07 جهان یک خدا دارد

  کتاب جهان یک خدا دارد  

 

کتاب امام و بچه آهو

ضامن آهو که لقب امام رضا (ع) می‌باشد، بیش از پیش بر ذهن ما حک شده است. البته کودکان، نوجوانان و بطور کلی نسل جدید، شاید هنوز با کل داستان این واقعه آشنایی کاملی ندارند. کتاب امام و بچه آهو، به طور کامل، داستان امام رضا (ع) و ضمانت ایشان را نقل می‌کند.

این کتاب که به زبان شعر نگاشته شده است. بدلیل متن متوازن خود، به سرعت بر ذهن کودکان و نوجوانان می‌نشیند. این کتاب از نشر قدیانی به چاپ رسیده است. انتشارات قدیانی، که البته با نام کتاب‌های بنفشه نیز شناخته می‌شود، بیش از یک دهه در حوزه کودک و نوجوان، مشغول چاپ و انتشار کتب مذهبی است.

خرید کتاب امام و بچه آهو

  کتاب امام و بچه آهو  

 

کتاب انقلاب و لاله ها

انقلاب جمهوری اسلامی ایران، یکی از وقایع عظیم در برهه زمانی خود بود. جدا از پیشرفت‌هایی که از طریق انقلاب تاکنون بوجود آمده است، اتفاقات و وقایع منتهی به انقلاب نیز جالب و البته آموزنده است. سوسن طاقدیس (نویسنده) در این اثر تلاش نموده است، اتفاقات سه دهه منتهی به انقلاب جمهوری اسلامی ایران را به زبانی ساده و روان برای کودکان شرح دهد.

خرید و دانلود کتاب انقلاب و لاله ها

  کتاب انقلاب و لاله ها  

 

کتاب اصول و شیوه های تربیت توحیدی کودکان

والدین و خانواده، بعنوان اولین بنیان تربیتی برای کودکاتن و نوجوانان در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند. طبیعی است که اگر والدین و خانواده نتوانند بدرستی آموزه‌های دینی را فراگیرند، نمی‌توانند در امر تربیت دینی و مذهبی کودکان خود موفق باشند. کتاب اصول و شیوه های تربیت توحیدی کودکان، کتابی است برای بزرگسالان، اما با زبان بچگانه و روان که هر خانواده‌ای، باید مطالعه آن را در برنامه خود قرار دهد.

خرید کتاب اصول و شیوه های تربیت توحیدی کودکان

  اصول و شیوه های تربیت توحیدی کودکان  

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 0 میانگین: 0]
فراکتاب
فراکتاب
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *