دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

معرفی رمان پارادوکس عشق

خرداد 1402 . گیسو عابدشاهی

کتاب  پارادوکس عشق نوشته‌ی محمد جولایی تهرانی و موسی زمان زاده دربان، با رویکرد هم‌گرایی علوم به بررسی رابطه‌‌ی عشق با مهارت‌هایی از قبیل مدیریت و مهندسی می‌پردازد و در این رهگذر، از ابزارهایی مانند متن ادبی، اشعار و جملات عاشقانه‌ی قصار استفاده می‌کند.

به نظرات و ایده‌های گوناگون و متناقض بین انسان‌ها و یا اشیاء پارادوکس گفته می‌شود. هم‌چنین به معنای ارتباطات تعاملی و دو طرفه با معیار مختلف ارزش ذاتی در بین اشیاء و موجودات است.

پارادوکس عشق – عشق‌های رنگی رنگی سفید:

رنگ سفید در حقیقت فقط یک رنگ نیست لیکن نبود ماهیت یک رنگ به حساب می‌آید. سفید یکی از رنگ‌های خنثی بوده که برای به تصویر کشیدن صداقت، پاکی و کمال به کار می‌رود و مکمل آن، رنگ سیاه است.

معرفی پارادوکس عشق

عشق اصل و پایه هر چیزی است. در اصل عشق هیچ قید و شرطی ندارد. یعنی حتی موضوعی خارج از بعد زمان است. به همین دلیل کتاب به ‌سراغ موضوعاتی رفته است که مرتبط با عشق باشد و بتواند پیوندی متفاوت و متناسب بین آن برقرار کند و به همین دلیل نیز دست به مطالعه بین‌رشته‌ای بین موضوع عشق و نظرهای اصلی و کاربردی علوم مهندسی و مدیریتی زده است. لطافت موضوع عشق باعث می شود این مباحث خشک، کاربردی شوند و بتوان از آنها استفاده های مفیدتری کرد. این کتاب، مفهوم عشق در کنار یک مفهوم مهندسی و مدیریتی قرار می دهد.
معنی پارادوکس این است که: نظرات و ایده‌های گوناگون و متناقض بین انسان‌ها و یا اشیا و یا ارتباط تعاملی و دو طرفه با معیار مختلف ارزش ذاتی در بین اشیاء و موجودات است.
از نظرات و ایده‌های متغاوت و متناقض میان افراد و یا اشیاء و یا ارتباطات تعاملی و دو طرفه با معیار گوناگونی ارزش ذاتی در بین اشیاء و موجودات رنگ سفید در واقع یک رنگ نیست بلکه نبود ماهیت یک رنگ به شمار می‌رود. سفید یکی از رنگ‌های خنثی بوده که برای توصیف پاکی و کمال به کار می‌رود و مکمل آن، رنگ سیاه می‌باشد.
جناب محمد جولایی تهرانی یکی از نویسندگان این کتاب، کتاب‌های زیادی درمورد مدیریت و برنامه‌ریزی زندگی خانواده‌ها نوشته است و در این مورد تجربه‌ی بالایی دارد پس می‌توانیم از این تجارب ایشان استفاده کنیم.
این کتاب دارای اشعار، کاریکاتورها و حکایاتی است با موضوع “عشق” و “مرگ” که از شعرا و نویسندگان مختلف جمع آمده است. در قطعه‌ی “غم شیرین” که از مجموعه‌ی “ماسه و کف” از “جبران خلیل جبران” برگرفته شده، آمده است: “تنها عشق و مرگ همه‌ چیز را دگرگون می‌کنند”.

پارادوکس عشق

کتاب پارادوکس عشق

پارادوکس عشق به نویسندگی محمد جولایی تهرانی و موسی زمان زاده دربان، با موضوع هم‌گرایی علوم به رابطه‌ی میان عشق با مهارت‌هایی مانند مدیریت و مهندسی می‌پردازد و در آن از شعر و جملات عاشقانه‌ به دو زبان فارسی و انگلیسی استفاده می کند. ناشر این اثر انتشارات شکیب می باشد.

دانلود پارادوکس عشق

بخشی از کتاب پارادوکس عشق

عشق یعقوب بر آن شاهد حق از آن آمد که هر که در آن مجلس دیده ور بود، هم چون زلیخا جای وی از چشمه ی حسن وی در جان ساخت. اکرمی مثواه بر خوان، و عقل را از این عقلیت برهان، که چون حق آن شاهد را از جمال قدم جمال پوشید، از عاشق و معشوق عذر “ولقد همت به و هم بها” نیوشید.”

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
گیسو عابدشاهی
گیسو عابدشاهی
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *