دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

کتاب خوب برای هدیه

مرداد 1401 . فراکتاب

یکی از جذاب‌ترین هدیه‌هایی که می‌توان به افراد داد کتاب است. جورج ار ار مارتین نویسنده کتاب بازی تاج‌وتخت در جمله‌ای گفته است فردی که کتاب می‌خواند قبل از مرگ هزاران زندگی را تجربه خواهد کرد اما کسی که مطالعه ندارد فقط یکبار زندگی می‌کند.
این جمله نشان می‌دهد که مطالعه باعث می‌شود پا در دنیا ناشناخته‌ها گذاشته و چیزهای جدیدی یاد بگیریم. انتخاب کتاب به‌عنوان هدیه نکات زیادی دارد و در واقع می‌توان گفت خرید آن می‌تواند یک چالش برای افراد باشد. در ابتدا به بررسی برخی نکات مهم زمان خرید کتاب به‌عنوان هدیه پرداخته و ادامه آن چندین کتاب خوب برای هدیه دادن را معرفی می‌کنیم.

 

نکات مهم قبل از خرید کتاب خوب برای هدیه

در این بخش به بررسی 5 نکته مهم می‌پردازیم که زمان خرید کتاب بهتر است به آن توجه شود اما توجه داشته باشید که موارد متعدد دیگری در این مورد تأثیر دارند که اگر قصد دارید یک کتاب منحصربه‌فرد را تهیه کنید باید به آن توجه کرد.

جنسیت

جا دارد ابتدا به این نکته اشاره کنیم که کتاب‌ها دقیقاً جنسیتی نیست و نیم توان گفت یک کتاب دقیقاً برای خانم‌ها یا یک کتاب دقیقاً برای اقایان است اما این را باید در نظر گرفت که برخی از کتاب‌ها دارای قهرمان‌های اصلی هستند که برای یک گروه از جنسیت‌ها مناسب‌ترند؛ به جز این مورد برخی از کتاب‌های خودیاری و پزشکی نیز مخصوص گروهی خاص هستند. احتمالاً شما نباید کتاب بارداری را به پدرتان هدیه دهید.

گروه سنی

در سنین مختلف افراد مطالب مختلفی را مطالعه می‌کنند؛ این نکته باعث می‌شود ما به سن عزیزانمان زمان خرید کتاب توجه کنیم. اگر قصد خرید کتاب برای افراد زیر 18 سال را دارید جالب است بدانید نمی‌توان یک کتاب را برای این گروه خرید بلکه این رده سنی نیز باز تقسیم‌بندی‌شده و در هر بازه کتاب‌هایی وجود دارد که مناسب این گروه افراد است برای مطالعه دقیق این مورد می‌توانید به محتوای کتاب داستان برای سنین مختلف سر بزنید.

علاقه

هر فرد شخصیت و علایق منحصربه‌فردی دارد. برخی از افراد با مطالعه کتاب‌های تخیلی لذت می‌برند و برخی دیگر با مطالعه کتاب‌های تاریخی می‌توانند جدیدترین احساسات را تجربه کنند. این تفاوت‌ها است که باعث می‌شود زمان خرید کتاب به علاقه و سلیقه دیگران توجه کنیم.

زبان کتاب

تهیه کتاب برای افرادی که به زبان‌های دیگر تسلط دارند مانند شمشیری دو لبه است. دلیل این مورد این است که فرد تسلط کمتری روی زبان دوم خود دارد پس باید کتابی را انتخاب کرد که با سطح او همخوانی داشته باشد در غیر این صورت فرد با کتاب ارتباط نمی‌گیرد. پس اگر قصد خرید کتاب برای فردی دارید که به بیش از یک زبان مسلط است حتماً به این موردتوجه کنید.

نوع رابطه

یکی از جنجالی‌ترین بخش‌های خرید کتاب این قسمت است! قبل از بررسی هر موردی به این نکته توجه کنید که چه ارتباطی با فردی که می‌خواهید برای او کتاب بخرید دارید؟ به میزان ارتباط و نوع رابطه توجه کنید. برای مثال خرید کتاب مجرد بودن و مزیت‌های آن برای همسر گزینه مناسبی نیست! یا اگر همکاری متأهل دارید خرید کتاب عاشقانه نمی‌تواند گزینه خوبی باشد.

معرفی کتاب خوب برای هدیه دادن

در میان سایه‌ها

کتاب در میان سایه‌ها

این کتاب درباره دختر نوجوانی با نام ناتانائیل است و خانواده او است. این کتاب در سال‌های آخر جنگ جهانی نوشته شده و روایت‌های آن زمان را بیان کرده است. پدر و مادر این دختر او را نزد فردی به نام ماث گذاشته و خود راهی سفر می‌شوند. این دوری باعث ایجاد تأثیرات بدی روی ناتانائیل می‌شود که در این کتاب به بررسی این مورد و کشف حقیقت زندگی پرداخته شده است. نویسنده این کتاب مایکل اونداتیه بوده و این کتاب توسط محمدرضا قاسمی ترجمه شده است.

وقتی از عشق حرف می‌زنیم !

کتاب وقتی از عشق حرف می‌زنیم

این کتاب شامل مجموعه داستان‌های کوتاه از ریموند کارور یک نویسنده اصیل امریکایی است. او در این کتاب به بررسی مسائل و داستان‌های پیش‌پاافتاده و ساده‌ترین چیزهای که در طول زندگی به آن سروکار داریم اشاره می‌کند. اگر قصد خرید کتاب داستانی برای فردی را دارد این مورد گزینه مناسبی است. این کتاب توسط پریسا سلیمان‌زاده و زیبا گنجی ترجمه شده و توسط انتشارات مروارید به چاپ رسیده است.

زندگی کوتاه شگفت انگیز اسکار وائو

کتاب زندگی کوتاه شگفت انگیز اسکار وائو

اسکار وائو که شخصیت اصلی این کتاب است پسری است اهل دومینیکن که به‌عنوان یک مهاجر در امریکا بزرگ شده است. این پسر رؤیاهای منحصربه‌فردی برای زندگی است در سر دارد اما زندگی آن‌طور که می‌خواهد پیش نمی‌رود و در این کتاب به بررسی چالش‌ها و اتفاق‌هایی که در طول مسیر می‌افتد می‌پردازد. نویسنده این کتاب خونو دیاس بوده و این کتاب توسط نادر قبله ترجمه شده است.

ترس و تنفر در لاس وگاس

کتاب ترس و تنفر در لاس وگاس

داستان این کتاب این‌گونه شروع می‌شود که روزنامه‌نگاری به نام رائول به همراه دوست خود که وکیل است راهی سفر می‌شوند. هدف دوک از این سفر تهیه گزارش است اما سفر بر اساس برنامه پیش نرفته و این دو فرد در سفر کارهایی را انجام می‌دهند که ناهنجار و غیرمتعارف است.
ریشه این رفتارها در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرد. این کتاب یکی از کتاب‌های مناسب برای هدیه دادن به مردها است و شکل متفاوتی از روزنامه‌نگاری را ارائه می‌دهند. نویسنده این کتاب هانتر اس تامپسون بوده و این کتاب توسط حسام زاهدی ترجمه شده است.

چرا ملت‌ها شکست می‌خورند ؟

این کتاب به بررسی نحوه شکل‌گیری و فروپاشی حکومت‌های مختلف در دنیا می‌پردازد. این تحلیل از لحاظ اقتصادی است و در آن شاهد اثراتی مسائل اقتصادی روی حکومت‌ها هستیم. این مسئله باعث می‌شود که راحتت تر به اقتصاددان اعتماد کنیم. اگر فردی به سیاست علاقه‌مند است این کتاب گزینه مناسبی است.

اول شخص مفرد

این کتاب شامل 8 داستان کوتاه و جذاب از هاروکی موراکامی نویسنده معروف ژاپنی است. راوی تمام این داستان‌های یک پیرمرد بوده که در طول این داستان‌ها در دوره نوجوانی‌اش گذشته است.
بسیاری از افراد این مورد را باور دارند که نویسنده این کتاب این داستان‌ها را بر اساس داستان‌های زندگی شخصی خود نوشته است. این کتاب توسط امیر قاجارگرد و امیر مرزبان ترجمه شده و توسط انتشارات خوب منتشر شده است.

سهره طلایی

کتاب سهره طلایی

داستان این کتاب درباره تئو دکر 13 ساله است که مادر خود را در یک سانحه ازدست‌داده است. پدرش هم قبل از تر این مورد آنها را ترک کرده است و این‌گونه تئو با یکی از دوستان خود که ثروتمند است زندگی می‌کند. نویسنده در این کتاب شخصیت نوجوان را به‌خوبی توصیف می‌کند و در ‌لحظه زندگی و تجربیات عجیبش همراه او است.
این داستان نشان‌دهنده تأثیرات مرگ و عبور از چالش‌های سخت زندگی است و در واقع الهام‌بخشی برای افراد است. نویسنده این کتاب دانا تارت بوده و این کتاب توسط مریم مفتاحی ترجمه شده است.

هفت عادت مردمان مؤثر

از نام این کتاب مشخص است که نویسنده به بررسی 7 عادت مؤثر در زندگی افراد موفق می‌پردازد. نویسنده این کتاب بر این باور است که راه موفقیت با تغییر عادت و ایجاد عادت‌های کوچک اتفاق می‌افتد. در این کتاب راهکارهای درست در حوزه کاری، تحصیلی، خانوادگی و … به افراد داده می‌شود. اگر دوست دارید کتابی در حوزه رشد و توسعه فردی در اختیار افراد قرار دهید این گزینه مناسبی است.

آمریکانا

 

این کتاب روایت زندگی زوجی نیجریه‌ای است که در دوره جوانی تصمیم به مهاجرت به امریکا گرفته و در زندگی خود تغییراتی شگرفت اعمال می‌کنند. یکی از این زوج‌ها به امریکا می‌رود اما واقعه 11 سپتامبر مانع از مهاجرت دیگری شده و این موضوع باعث می‌شود که فرد به‌صورت غیرقانونی به لندن مهاجرت کند.
این اتفاق باعث می‌شود این زوج 15 سال از یکدیگر دور شوند و اتفاقات جالبی در این دوران رخ می‌دهد که در این کتاب به آن پرداخته شده است. نویسنده این کتاب چیماماندا انگوزی ادیچی بوده و این کتاب توسط روح‌الله صادقی ترجمه شده است.

مردی به نام اوه

این کتاب پس از فروش به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون و سوئد تبدیل شد. این داستان در ارتباط با پیرمردی تنها است که بازنشسته شده و اخلاق خوبی نیز ندارد همچنین هیجانی نیز برای ادامه زندگی ندارد و می‌خواهد خودکشی کند اما هر بار یک اتفاق مانع این مورد می‌شود. اوه یکی از شخصیت‌های محبوب است که در سال‌های اخیر معرفی شده است. این شخصیت زیبایی‌هایی دارد که به دل افراد می‌نشیند.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی چندین کتاب خوب برای هدیه دادن پرداختیم. هر کتاب مناسب گروهی از افراد است و توصیه می‌شود که به نکات گفته شده توجه کنید. همچنین خوشحال می‌شویم به ما بگویید چه کتاب‌هایی را هدیه داده‌اید و مناسب چه گروه افرادی است.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 0 میانگین: 0]
فراکتاب
فراکتاب
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *