دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

معرفی کتاب حضرت حجت آیت الله بهجت

اردیبهشت 1402 . انسیه ثابت

درباره کتاب حضرت حجت

کتاب حضرت حجت که در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱، و در سیزدهمین سالگرد ارتحال عالم عالی‌قدر آیت‌الله بهجت، از آن رونمایی شد، مجموعه‌ای از بیانات آیت‌اللّٰه بهجت پیرامون حضرت ولی ‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف است. این کتاب که از سوی نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت منتشر شد، در کمتر از یک سال به چاپ چهارم رسید.

دست‌اندرکاران و پژوهشگران مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت، با توجه به اهمیت ویژه موضوع مهدویت، و در پی تصمیم برای تدوین کتابی با محوریت حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، کتاب حضرت حجت را پس از سال‌ها تلاش و مداومت منتشر کرد.‌ این کتاب با تمرکز بر روی سیره و شیوه زندگی آیت‌الله بهجت، که یکی از استثنائی‌ترین چهره‌های دینی و مذهبی جهان اسلام هستند، و همچنین سخنان ایشان، ساخته و پرداخته شده است.این کتاب، قطره‌ای از دریای معرفت عارفی باتقوا چون آیت‌الله بهجت و چکیده‌ای از نود سال تحصیل علم و جهاد اکبر و تثبیت اخلاص و نزول توفیق الهی است.

خلاصه کتاب حضرت حجت

این کتاب در چهار فصل تهیه و تنظیم شده است. در این کتاب هر فصل، گلستان، و هر زیرفصل، گلشن، نام دارد.

۱. گلستان اول: راه وصال؛

گلستان اول این کتاب به بیان دیدگاه آیت‌الله بهجت در دو بخش پایه‌های اعتقادی و عملی ارتباط با امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف می‌پردازد.

گلستان اول قواعد اساسی فکری و عملی ایشان را در رابطه با چگونگی ارتباط با ولی عصر (عج) نیز بیان می‌کند.

۲. گلستان دوم، دسته گل‌های نرگسی؛

گلستان دوم بیشترین حجم مطالب در کتاب حضرت حجت را شامل می‌شود. در این بخش بعضی از حکایات از باب اهمیت آنها و همچنین به دلیل این که چندین نکته‌ی منحصر به فرد را شامل می‌شوند که زمانی که مانند پازل در کنار یکدیگر چیده شوند، تصویر جامعی را به مخاطب ارائه می‌کنند. این بخش از کتاب حضرت حجت بیانات گران‌بهای آیت‌الله بهجت (قدس‌سره) پیرامون امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است.

در گلستان دوم کتاب حضرت حجت حجم بالای مطالب و تنوع موضوعی آن در دوازده گلشن طبقه‌بندی و منظم گشته شده است.

۳. گلستان سوم، توتیای دیدگان؛

گلستان سوم روایتگر تعداد کمی از تشرفتات متعدد آیت‌الله بهجت (قدس‌سره) محضر حضرت ولی عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است که علیرغم کتمان‌های مکرر، از ایشان بازگو شده.

این تشرفات حاکی از سال‌ها تحصیل علم، جهاد اکبر، تثبیت اخلاص و جلب رضایت خدا و امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است. خواندن این بخش هر عاشق شیدایی را برای دیدار یار حقیقی تشنه تر می‌کند و آتش عشقش را شعله‌ورتر می‌سازد.

۴. گلستان چهارم، ملحقات (سخنی با خردمندان)؛

گلستان چهارم کتاب حضرت حجت، به توضیح و تبیین پاره‌ای از موضوعات و مفاهیم مطرح‌شده در فرمایشات آن عالم ربانی اختصاص دارد که با تلاش پژوهشگران این مرکز و با درنظر گرفتن مبانی و منظومه فکری حضرت آیت الله بهجت، مقالاتی علمی پژوهشی جهت علاقه‌مندان به مباحث مهدویت تنظیم و تدوین گردیده است. همچنین در این بخش سؤالات و شبهاتی که ممکن است خواننده را به دلیل فقدان دانش کافی پیرامون آن، دچار تزلزل یا توقف نماید، مطرح شده و با استناد به منابع حدیثی تشیع و اهل سنت به آن‌ها پاسخ داده شده است.

کتاب حضرت حجت pdf

pdf کتاب حضرت حجت

حضرت حجت pdf

برشی از کتاب

چطور علماء صاحب کرامات و تشرفات این قضایا و کرامات را داشتند ولی ما دور هستیم؟!

او محجوب از دیدگان ظالمان است. در عبارت «من ادعی المشاهده…» ظاهرا منظور ادعای بابیت و مانند آن است. راوی می گوید: مامور شدم مقداری شمش طلا از نیشابور به بغداد ببرم و به دست حسین بن روح برسانم.

بین راه در کاروانسرایی که منزل کردیم، یکی از آن ها گم شد و من خودم محبور شدم یکی دیگر بخرم و به جای آن بگذارم. وقتی نزد حسین بن روح رسیدم، ایشان همه را گرفت و آن را که من خریده بودم کنار گذاشت و فرمود: این مال ما نیست! مال ما در همان جا که منزل کرده بودید زیر خاک پنهان شده است و بعدا به سراغ آن برو و آن را بیرون بیاور و سال دیگر که آمدی من نیستم به شخص بعد از من بده.

می گوید همین کار را کردم و سال بعد به سمری که نایب بعدی بود دادم.

خرید کتاب حضرت حجت

برای خرید کتاب کافی است تا از لینک زیر مراحل خرید خود را تکمیل کرده و سفارش خود با تخفیف ویژه از ثبت نمایید.

کتاب حضرت حجت آیت الله بهجت

مجموعه بیانات و اشارات آیت الله بهجت(ره) پیرامون حضرت ولی عصر(عج)

این کتاب مجموعه بیانات و اشارات آیت الله بهجت(ره) پیرامون حضرت ولی عصر(عج) می باشد.

خرید کتاب حضرت حجت

دانلود کتاب حضرت حجت بهجت

دانلود این کتاب در فراکتاب در دسترس قرار گرفته است و می‌توانید آن را فقط در نرم افزار مطالعه نمایید.

کتاب حضرت حجت آیت الله بهجت pdf

pdf کتاب حضرت حجت در فراکتاب در نسخه الکترونیک عرضه شده است و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب به صورت آنلاین و یا آفلاین مطالعه نمایید.

دانلود رایگان کتاب حضرت حجت بهجت

دانلود رایگان این کتاب در نرم افزار فراکتاب برای مدتی محدود در اختیار شماست. همه آثار الکترونیک و صوتی در نرم افزار را می‌توانید برای مدتی محدود رایگان بخوانید یا بشنوید.

 

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 8 میانگین: 3.9]
انسیه ثابت
انسیه ثابت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *