دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

نقد کتاب اسم تو مصطفاست

دی 1402 . سمانه خوش انگشت

بررسی‌ها و نقدهای مختلفی دربارهٔ کتاب اسم تو مصطفاست صورت‌گرفته است که در جنبه‌های مختلفی از کتاب به بحث پرداخته‌اند. در این مقاله به برخی از این جنبه‌ها اشاره می‌شود

معرفی کتاب اسم تو مصطفاست

کتاب اسم تو مصطفاست نوشته راضیه تجار زندگی نامه داستانی شهید مصطفی صدرزاده که از زبان همسر ایشان سمیه ابراهیم پور در انتشارات روایت فتح به نگارش درآمده است.

هر انسانی داستانی دارد، داستانی منحصر به فرد و پرفراز و نشیب که روایتگر تمام گره‌های فرش رنگارنگ گفته شده ی زندگی اوست که هر روز با گره‌هایی بر تار و پودش نقشی را آرام آرام به نمایش می‌گذارد.
فرش نرم نرم بافته می‌شود، گره پشت گره و نقش پشت نقش. اما داستان بر خلاف نقش فرش، انتهایش نوشته شده نیست، باید صبر کرد و منتظر بود تا داستان نقش ببندد و سرانجامش به نمایش در بیاید.
کتاب اسم تو مصطفاست روایتگر یکی از این فرش ها و گره هاست.
شهید مصطفی صدرزاده درباره زندگانی می گوید: «اگر می‌خواهید کارتان برکت پیدا کند، به خانواده شهدا سر بزنید، زندگینامه شهدا را بخوانید!»

خلاصه کتاب اسم تو مصطفاست

هر انسان داستانی دارد، فرشی در حال بافته شدن با نقشه‌ای منحصر به فرد و رنگ آمیزی خاص که هر کدام محلی برای دیده شدن دارد و زمانی برای ظهور تا مخاطبش را فرا بخواند و در چشمش جلوه‌گری کند و هر داستان هم برای مخاطب خاصش روایت می‌شود تا در کنج دلش به یادگار آرام بگیرد.
روایت داستان زندگی افراد به ظاهر کم نام و نشان مانند گشت و گذار در لابلای فرش های دست بافت قدیمی پستوی خانه مادربزرگ است.
هر یک که به چشم می آید زیبایی خاصی را نمایان می کند که لحظه ای سکوت و حیرت را به همراه دارد. سکوتی شگفت انگیز. تجربه ای خاص و دلنشین.
تجربه‌ای خاص و دلنشین، شما را دعوت می‌کند به تماشای نقش‌های رنگارنگ قصه عزیزانی که زندگیشان سراسر از گره‌های رنگین تماشایی و خواندنی است.
کتاب اسم تو مصطفاست روایتی است داستانی از زندگی پهلوان شهید مصفی صدرزاده، به روایت همسر ایشان خانم سمیه ابراهیم پور. مصطفی صدرزاده، شهید مدافع حرم، در تاریخ 1 آبان سال 1394 در حلب سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

10 تخفیف

اسم تو مصطفاست

کتاب اسم تو مصطفاست نوشته راضیه تجار زندگی نامه داستانی شهید مصطفی صدرزاده که از زبان همسر ایشان سمیه ابراهیم پور در انتشارات روایت فتح به نگارش درآمد...
راضیه تجار
نویسنده
روایت فتح
ناشر
پیش نمایش و خرید
پیش نمایش و خرید

کتاب اسم تو مصطفاست

نقد کتاب اسم تو مصطفاست

چنبه های مختلف نقد کتاب اسم تو مصطفاست:

روایت زندگی شهید مصطفی صدرزاده و دستاوردهای ورزشی او.

نقش همسر مصطفی صدرزاده، راضیه تجار، در حمایت از او و تأثیر او بر زندگی و کارنامهٔ ورزشی او.

عناصر ادبی و سبک نوشتاری کتاب، از جمله ساختار داستان، زبان و سبک نوشتاری، توصیفات و تصویرسازی، تنظیم جملات و دیگر عناصر ادبی.

تاریخچه و رویدادهای تاریخی که در کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

مسائل اجتماعی، ارزش‌ها و باورها، نقش زنان و خانواده در جامعه و دیگر موضوعات اجتماعی و فرهنگی.

بررسی مهارت‌ها و دستاوردهای ورزشی شخصیت اصلی، توصیف مسابقات و تجربیات ورزشی، و تأثیر ورزش بر زندگی شخصیت‌ها.

این بررسی‌ها و نقدها در میزگردها، نشست‌ها و سایت‌های مختلفی انجام شده‌اند.

باتوجه‌به محتوای کتاب اسم تو مصطفاست و بررسی‌های موجود در میزگردها و نشست‌های مختلف، می‌توان گفت که نقدهای ادبی، تاریخی و ورزشی دربارهٔ این کتاب صورت‌گرفته است. کتاب اسم تو مصطفاست به‌عنوان یک رمان زندگی‌نامه، به موضوعات اجتماعی و فرهنگی مربوط به زندگی شهید مصطفی صدرزاده و دوران دفاع مقدس می‌پردازد. در این کتاب، به توصیف شخصیت و روحیه شهید مصطفی صدرزاده، ایدئولوژی دفاع مقدس، مفاهیم شهادت و مبارزه با استکبار جهانی، تأثیرات جنگ بر زندگی مردم و خانواده‌های شهدا، و همچنین مفاهیم دینی و اخلاقی در زندگی شهید مصطفی صدرزاده پرداخته شده است. به‌طورکلی، کتاب اسم تو مصطفاست به‌عنوان یک رمان زندگی‌نامه، می‌تواند به درک بهتر از مفاهیم دینی، اخلاقی و اجتماعی مرتبط با دوران دفاع مقدس کمک کند.

از زیبایی‌های این کتاب زبان ساده و گویای آن هست طوری که خواننده را به آن فضا می‌برد و حال و هوای آن شرایط را برای خواننده تداعی و مجسم می‌کند و نگاه شهید صدرزاده به زندگانی را این‌گونه بیان کرده است: «اگر می‌خواهید کارتان برکت پیدا کند، به خانواده شهدا سر بزنید، زندگینامه شهدا را بخوانید.»

رحیم‌زاده با اشاره  به بخشی از کتاب گفت:  نقدی که بر کتاب وارد بود و شاید در خواننده تأثیر منفی بگذارد بیان زبان فرزند شهید صدرزاده است آنجاها که می‌گوید:

«- مامان، بابا کجاست؟

-رفته با آدم بدا بجنگه.

-من بابام رو می‌خوام، نمی‌خوام بجنگه!

-بابات قهرمانه و قهرمانا تو خونه نمی‌مونن.

-نمی‌خوام قهرمان باشه، می‌خوام مثل باباهای دیگه، مثل بابای سارا پیشم باشه!

گوله گوله اشک‌هایش می‌آمد و مثل موج مرا به ساحل ناامیدی می‌کوباند. یک بار زنگ زدی، روز تولد دختر عمه اش بود. «بابا خوش به حال سارا که باباش براش تولد گرفته»

-مگه مامان برات تولد نگرفته؟

-اینکه بابای آدم بگیره خوبه!»

نقدهای مثبت:کتاب اسم تو مصطفاست به‌عنوان یک روایت داستانی از زندگی شهید مصطفی صدرزاده شناخته می‌شود و ویژگی‌های برجسته اخلاقی و رفتاری شهید در آن بیان شده است.

این کتاب به‌عنوان الگویی برای جوانان ایرانی مطرح می‌شود و می‌تواند الهام‌بخش برای خوانندگان باشد.

برخی از خوانندگان این کتاب را بسیار زیبا و تأثیرگذار می‌دانند و از خواندن آن لذت می‌برند.

نقدهای منفی: ممکن است برخی از خوانندگان نقدهایی مانند نقص‌های ساختاری، کمبود اطلاعات تاریخی یا نقص در روایت داستانی این کتاب را بیان کنند.

 

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب اسم تو مصطفاست

رهبر انقلاب در روز دوشنبه 30ام مردادماه سال 1402 در طی مراسمی با عنوان مثل مصطفی، این کتاب را تفریظ نمودند.

بسمه تعالی

صفا، اخلاص، صِدق، ایثار، ترجیح رضای حضرت حق بر همه چیز، بر همه‌ی عشق‌ها و همه‌ی محبوبها.. اراده و عزم راسخ در راه خدا و عشق به اهل بیت علیهم السلام، نمایشگر بخشی از شخصیت ممتاز شهید عزیز مصطفی صدرزاده است. سلام خدا بر او، و بر همسر صبور و دیگر وابستگانش، نوشته خانم تجار، شیرین و پخته و مبتکرانه است.

دانلود رایگان pdf کتاب اسم تو مصطفاست

دانلود رایگان کتاب اسم تو مصطفاست، امکان پذیر نیست، زیرا ناشر محترم، آن را در اختیار عموم به صورت رایگان قرار نداده است، بدیهی است دانلود رایگان آن تضییع حق نویسنده و ناشر می‌باشد.

کتاب اسم تو مصطفاست pdf

کتاب اسم تو مصطفاست  به صورت pdf در فراکتاب عرضه شده است. توجه داشته باشید به منظور حفظ حقوق ناشر، پس از خرید نسخه الکترونیک، این کتاب تنها در کتابخوان فراکتاب قابل دانلود و مطالعه می باشد.

کتاب صوتی اسم تو مصطفاست

کتاب صوتی اسم تو مصطفاست هنوز آماده نشده است. جهت خرید کتاب اسم تو مصطفاست به صورت چاپی و الکترونیکی، فراکتاب تخفیف ویژه ای را در نظر گرفته است. جهت اطلاع از قیمت و خرید با تخفیف به سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب مراجعه کنید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 1 میانگین: 5]
سمانه خوش انگشت
سمانه خوش انگشت
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *