دسته‌بندی‌ها:
آموزشی اخبار و رویدادهای حوزه کتاب بررسی و نقد کتاب خلاصه کتاب عمومی مسابقات و چالش های کتابخوانی معرفی انتشارات معرفی کتاب معرفی نویسندگان و مترجمان
مجله فراکتاب
پیش فرض

کتاب در مورد حاج قاسم سلیمانی

مهر 1402 . گیسو عابدشاهی

قاسم سلیمانی، فرزند حسن و فاطمه سلیمانی در سال 1337در روستای قنات ملک از توابع شهرستان راُبر کرمان در خانوادهای کشاورز و مذهبی به دنیا آمد. پدر و مادر وی از عشایر طایفه ی سلیمانی می باشند. حاج قاسم سلیمانی از فرماندهان مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه بود. داعش گروهی تکفیری بود که پس از سقوط صدام در عراق و خلأ قدرت در این منطقه با حمایت محوری عبری، عربی، آمریکایی پدید آمد. در این مقاله چند کتاب در مورد حاج قاسم سلیمانی را معرفی می کنیم.

سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت سرانجام توسط موشکهای لیزری پهپاد آمریکایی در بامداد روز ۱۳ دی ماه 1398 به همراه شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس حشد الشعبی، سردار پورجعفری رئیس دفتر شهید سلیمانی، شهید وحید زمانی نیا و شهید هادی طارمی و شهید محمدرضا الجابری رئیس تشریفات حشد الشعبی در پی حمله پهپادی نیروهای آمریکایی به کاروان آن ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.
در زیر بعضی از کتاب هایی که در مورد شهید قاسم سلیمانی می باشد آمده است:

کتاب حاج قاسمی که من میشناسم

کتاب حاج قاسمی که من میشناسم،‌ خاطرات علی شیرازی از دوران جنگ و حضور به‌ عنوان یکی از نیروهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود. این آشنایی از سال 1361 طی عملیات فتح المبین آغاز می شود. پس از آن به مدت سه سال مسئولیت تبلیغات لشکر ثارالله توسط سردار سلیمانی به ایشان محول می شود. خاطرات کتاب حاج قاسمی که من می‌شناخم از 12 فصل تشکیل شده است. خاطرات این کتاب از زمان جنگ آغاز شده است و تا فعالیت‌های من در کنار شهید سلیمانی در نیروی قدس ادامه می‌یابد. در این اثر فراز و فرودهای مختلف از زندگی شهید سلیمانی از نگاه راوی نقل و ثبت شده است. سخت‌ترین بخش برای روایت این خاطرات نیز لحظه‌ای است که خبر شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را شنیدند، است.
دانلود کتاب حاج قاسمی که من میشناسم
هم اکنون امکان دانلود کتاب حاج قاسمی که من میشناسم pdf در فروشگاه فراکتاب وجود ندارد و در واقع ما همواره تلاش کرده‌ایم برای شما عزیزان امکان خرید راحت‌تر و ارزان‌تر کتاب را فراهم کنیم و فعلا خرید کتاب حاج قاسمی که میشناسم با تخفیف ویژه ممکن است. دانلود رایگان کتاب حاج قاسمی که من میشناسم اگر جایی در دسترس قرار گرفته باشد بدون اجازه ناشر انجام شده است.

خرید کتاب حاج قاسمی که من میشناسم

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب حاج قاسمی که من میشناسم در قالب کتاب چاپی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را تهیه کنید. نسخه چاپی کتاب حاج قاسمی که من می شناسم در فراکتاب با قیمت 60 هزار تومان و تخفیف 15 موجود است.

 

کتاب حاج قاسمی که من میشناسم | کتاب درباره سردار سلیمانی

کتاب حاج قاسمی که من میشناسم

کتاب حاج قاسمی که من میشناسم به روایت علی شیرازی از همرزمی و دوستی ایشان با حاج قاسم سلیمانی می پردازد. نویسنده در این کتاب خاطرات نزدیک به چهل سال رفاقت با شهید سلیمانی را بازگو می کند.

مشاهده کتاب

کتاب از چیزی نمیترسیدم

کتاب از چیزی نمی ترسیدم زندگینامه ای است که حاج قاسم با دست مجروحش نوشته است. شرح زندگی مردی از دل روستای دورافتاده در کرمان که چند دوره از زندگی ساده و گیرای خودش را برایتان روایت کرده است.
این، داستان شکل‌گیری زندگی شخصیت مردی است که از چوپانی به جایگاهی به بلندای وسعت آسمان‌ها رسید.

سردار دلها به عنوان کسی که از نظر همۀ کسانی که او را می‌شناسند، از همان دسته کسانی است که از چیزی نمی‌ترسیده.
او سردار دل‌های همۀ ما بود و هست و خواهد بود.
کتاب از چیزی نمی ترسیدم به این دلیل برای همۀ ما مهم است که حاج قاسم سلیمانی برای جهان شناخته‌شده و یک شخصیت بسیار محبوب بود و هست و خواهد بود.

این کتاب از دسته کتاب هایی است که رهبر انقلاب برای آن یادداشت (تقریظ) نوشته‌اند.

کتاب از چیزی نمیترسیدم | کتاب درباره سردار سلیمانی

کتاب از چیزی نمی‌ترسیدم

کتاب از چیزی نمی ترسیدم زندگینامه خودنوشت سردار حاج قاسم سلیمانی است که مربوط به سال 1335 تا 1357 است. این کتاب که مزین به یادداشت رهبر معظم انقلاب است.

مشاهده کتاب

سیمای سلیمانی

کتاب سیمای سلیمانی نوشته علی شیرازی حاصل گردآوری خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که از منظر همرزمان، فرماندهان، سیاسیون و… روایت شده و کار نشر آن را انتشارات خط مقدم برعهده داشته است. کتاب سیمای سلیمانی کوشیده تا در هفت فصل، ناگفته‌هایی از سران کشور، مسئولین سیاسی، فرماندهان و نزدیکان سردار دل ها را روایت کند.‌
کتاب سیمای سلیمانی مخاطب را با ویژگی‌های سردار دل ها و شهید بزرگ جبهه مقاومت “از زبان دیگران” آشنا کند. تبیین مکتب و عظمت وجودی سردار سلیمانی کتاب‌های گوناگونی می‌طلبد. نگارش «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» از سوی حجت‌الاسلام علی شیرازی رقم خورد و خاطرات شخصی وی از سردار سلیمانی نیز در کتاب حاج قاسمی که من می‌شناسم از نشر خط مقدم در دسترس است.

دانلود و خرید کتاب سیمای سلیمانی (pdf و چاپی)

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب pdf سیمای سلیمانی و همچنین خرید کتاب چاپی سیمای سلیمانی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 2 حالت تهیه کنید.

کتاب سیمای سلیمانی | کتاب درباره سردار سلیمانی

کتاب سیمای سلیمانی

کتاب سیمای سلیمانی کوشیده تا در هفت فصل، ناگفته‌هایی از سران کشور، مسئولین سیاسی، فرماندهان و نزدیکان سردار دل ها را روایت کند.‌

مشاهده کتاب

کتاب سلیمانی عزیز

کتاب سلیمانی عزیز حاوی خاطراتیست متفاوت و خوانده‌ نشده از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی. از کرمان تا کرملین، از جنگ با آمریکایی‌ها در نجف تا نبرد با داعش در شهر محاصره‌ شده آمرلی، از عمو قاسم فرزندان شهدای مدافع حرم تا ژنرال سلیمانی دلهره‌آور اوباما. کتاب سلیمانی عزیز نتیجه مصاحبه‌ها، گفتگوها و خاطرات شفاهی دوستان، هم‌رزمان و آشنایان شهید سلیمانی که سعی دارد با قلمی ساده و دلنشین، گوشه‌ای از زندگی مرد همیشه در صحنه جبهه مقاومت را ‍‍ پیشکش نگاه خوانندگان کند.

کتاب سلیمانی عزیز | کتاب درباره سردار سلیمانی

کتاب سلیمانی عزیز

گذری بر زندگی و رزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و متن کامل وصیت نامه شهید سلیمانی، در فروشگاه فراکتاب امکان خرید کتاب چاپی و دانلود pdf و صوتی این کتاب وجود دارد.

مشاهده کتاب

 

در فروشگاه فراکتاب صفحه ای با عنوان «کتاب های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» وجود دارد که همه کتاب هایی که پیرامون این شهید بزرگ نوشته شده گردهم آورده ایم، شما علاقه مندان برای دیدن موارد بیشتر میتوانید به صفحه کتاب های سردار سلیمانی مراجعه کنید و بقیه کتاب ها را مشاهده و مطالعه بفرمایید.

اسرار سلیمانی

کتاب اسرار سلیمانی مقالات جمعی از صاحب‌نظران درباره شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گردآوری شده به کوشش «احد کریم‌خانی» است.
«اسرار سلیمانی» دربردارنده مقالاتی از علی‌اکبر ولایتی، حسین سلامی، محسن رضایی، حسین امیر‌عبدالهیان، سعدالله زارعی، یدالله جوانی، محمد صادق خرازی، عبدالله علی‌عسگری و … است.
کتاب اسرار سلیمانی تلاشی است برای تدوین دیدگاه‌های سران سیاسی و صاحب‌نظران اجتماعی درباره‌ی شخصیتی نظامی که تأثیرات شگرف اجتماعی او روزبه‌روز ابعاد تازه‌ای می‌یابد و از این محل ضرورت بحث و بررسی درباره‌ی این شخصیت بیشتر به نظر می‌آید. شخصیتی که به پدیده‌ای اجتماعی و تاریخی بدل شده تا آنجا که مقام معظم رهبری درباره او و مفاهیم پیرامونش تعبیر به «مکتب سلیمانی» کردند.
گفت‌وگو، دقت و پژوهش درباره‌ی شهید سلیمانی، منش و روش او و حوزه فعالیت‌هایش همچنان جای کار بیشتری دارد و «اسرار سلیمانی» اولین تلاش‌های انتشارات خط مقدم در این راستاست.
برای خرید نسخه چاپی و الکترونیکی کتاب اسرار سلیمانی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

سربازنامه

کتاب سربازنامه منظومه‌ای بلند و حماسی سروده افشین علا با تصویرسازی محمدحسین صلواتیان است. این مثنوی بلند چند ماه پیش از انتشار رسمی از سوی افشین علا به رهبر معظم انقلاب تقدیم شده و مورد تمجید معظم‌له نیز قرار گرفته بود. ایشان در یادداشتی بر این مجموعه مرقوم فرمودند: «زیبا و شیوا و خوش لفظ و معنا سروده شده است. منظومه ماندگاری خواهد شد ان شاالله. این قریحه و این توفیق را به آقای افشین علا تبریک می گوییم».
خرید کتاب سرباز نامه
کتاب سرباز نامه را با قیمت مناسب می توانید از فروشگاه کتاب فراکتاب تهیه نمایید تا از طریق پست به آدرس پستی شما ارسال شود.

عمو قاسم

کتاب عمو قاسم نوشته ی محمدحسن میرزایی و زینب نمازیان، خاطراتی جالب و آموزنده از دوستان، همرزمان و خانواده ی شهدا درباره حاج قاسم سلیمانی را به تصویر کشیده است.

درباره ی کتاب عمو قاسم

کتاب عمو قاسم، کتابی کم حجم اما گیراست و مخاطب به راحتی می تواند آن را مطالعه کند. نویسنده در این کتاب با بیان بیست داستان، تلاش کرده کودکان و نوجوانان را با زوایای مختلف شخصیت حاج قاسم آشنا کند. نام این کتاب برگرفته از خاطره ی دختر شهید محرابی است که در بخش از خاطرات خود می گوید: «عمو قاسم» به من گفت که من از این به بعد دو دختر به اسم زینب دارم و من را هم دختر خودش دانست و به حفظ رابطۀ خصوصی و خالصانه با شهدا به من توصیه کردند. از نکات مثبت و تأثیر گزار کتاب این است که نویسنده برای نهادینه سازی پیام هر داستان، تمرینی را ذیل آن طراحی کرده تا مخاطب را به تفکر وادارد. تصویر سازی جداگانه برای هر داستان بر جذابیت کتاب افزوده است.
خرید کتاب عمو قاسم
نسخه الکترونیک کتاب عمو قاسم در فراکتاب در اختیار شماست و پس از مروری کوتاه و رایگان در نرم افزار می توانید آن را خریداری کنید.

من قاسم سلیمانی‌ام

کتاب من قاسم سلیمانی ام دربرگیرنده 5 نمایشنامه است که بیان کننده ایدئولوژی و جهان بینی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و با هدف تامین گروه های نمایشی جوان در حوزه متن نمایشی نگاشته شده است.
نویسنده کتاب من قاسم سلیمانی ام مرتضی شاه کرم است و ویراستاری این اثر را محبوبه قاسمی ایمچه انجام داده است.

لیست نمایشنامه های کتاب من قاسم سلیمانی ام

کتاب «من قاسم سلیمانی ‌ام» شامل پنج نمایشنامه‌ی زیر است:
• مهندس مین (مهندسِ مین)
• کاخ ریاست جمهوری
• سرباز سردار
• مفقود دوم
• من قاسم سلیمانی ‌ام

دانلود کتاب من قاسم سلیمانی ام

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب من قاسم سلیمانی ام فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب کتاب الکترونیکی تهیه کنید. و همچنین نسخه چاپی این کتاب در سایت و اپلیکیشن فراکتاب موجود می باشد.

شاید پیش از اذان صبح
کتاب شاید پیش از اذان صبح در وصف سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی به قلم احمد یوسف زاده به نگارش در آمده است. نویسنده با قلمی زیبا از خاطرات سال‌های دور و نزدیک، از جنگ هشت ساله دفاع مقدس (زمانی که سربازی از سربازان فرمانده بوده است) و خاطرات بعد از جنگ با وی سخن می‌کند، گویی حاج قاسم روبروی اوست و مخاطب کلامش می‌باشد.
دانلود کتاب شاید پیش از اذان صبح
نسخه دیجیتال کتاب پیش از اذان صبح در فراکتاب با استفاده از پی دی اف کتاب شاید پیش از اذان صبح منتشر شده است و می‌توانید بعد از نصب نرم افزار آن را به صورت آنلاین و یا آفلاین مطالعه نمایید. اما دانلود کتاب شاید پیش از اذان صبح pdf به صورت جداگانه امکان پذیر نمی‌باشد.
خرید کتاب شاید پیش از اذان صبح
کتاب شاید پیش از اذان صبح pdf برای مطالعه در نرم افزار در دسترس شماست. همچنین نسخه چاپی کتاب را می‌توانید از فراکتاب با تخفیف تهیه نمایید.

کتاب من قاسم سلیمانی هستم

شناسنامه شهید قاسم سلیمانی

کتاب «شناسنامه شهید قاسم سلیمانی» یک کتاب 16 صفحه‌ای است که ناهید رحیمی عهده‌دار تدوین اثر بوده و انتشارات کتابک آن را منتشر کرده است.

صفحه‌آرایی جلد و صفحات داخلی کتاب بسیار شبیه صفحات شناسنامه‌های قدیمی است و در آن مشخصاتی از نام پدر، محل تولد سردار سلیمانی و آخرین مسئولیت‌های وی درج شده است. به جای حک مهر «باطل شد» نیز صفحه‌آرای کتاب مهری با عنوان «به فیض شهادت نائل آمد» را بر صفحه اول کتاب حک کرده است.

برای خرید نسخه چاپی کتاب شناسنامه شهید قاسم سلیمانی به سایت واپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

برای ثبت رای روی ستاره ها کلیک کنید!
[تعداد: 0 میانگین: 0]
گیسو عابدشاهی
گیسو عابدشاهی
دیدگاه شما چیست؟
شما اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *