امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از پیله تا پروانه

کتاب از پیله تا پروانه اثر پرستو الهیاری توسط انتشارات مانیان منتشر شده است. این کتاب درباره‌ی یک حقیقت مهم و بسیاری از دروغ‌های دردناک است. حقیقت مهم این است که فقط خود تو مسئول فردی هستی که در آینده می‌شوی و همچنین مسئول میزان شادی و رضایتی که از زندگی داری؛ این مفهوم اصلی کتاب  از پیله تا پروانه است.

کتاب از پیله تا پروانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب می‌تواند به مخاطب نشان دهد که باطن زندگی‌اش را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکند. خواندن این کتاب را به والدین گرامی و به معلمین و دبیران گرامی هم توصیه می‌کنیم.

بخشی از متن کتاب از پیله تا پروانه

چه قدر بچه‌ها در طول زندگانی قربانی این نوع کهن‌الگوها شده‌اند؟!

با خود گفتم حالا که رشته‌ی موسیقی قسمت نشد، حداقل نقاشی را ادامه دهم ولی بازهم اجازه ندادند که در رشته‌ی کاردانش، نقاشی را انتخاب نمایم و ازآنجایی‌که از درس ریاضی و هم‌خانواده‌هایش اصلاً خوشم نمی‌آمد، به‌ناچار رشته‌ی انسانی را انتخاب کردم.

بعد از انتخاب رشته‌ی انسانی نیز دوباره تبعیض‌ها شروع شد و معلمان دانش‌آموزانی را که در درس عربی بسیار قوی بودند را بیشتر دوست داشتند و بین آن‌ها و دانش‌آموزانی که کمی متوسط یا ضعیف بودند بسیار تبعیض قائل می‌شدند. در دوره‌ی پیش‌دانشگاهی دبیر عربی ما به خاطر اینکه من نتوانستم جواب یک سؤال عربی را بگویم من را با دانش‌آموزانی که در درس عربی بسیار قوی بودند مقایسه کرد و به‌شدت خار و تحقیرم کرد!

در سال دوم دبیرستان به خاطر اینکه نتوانسته بودم رشته‌ی موردعلاقه‌ام را انتخاب کنم و ادامه تحصیل بدهم بسیار غمگین و سرخورده بودم. در کلاس به درس گوش نمی‌دادم و موقعی که معلم‌ها می‌خواستند امتحان بگیرند درس نمی‌خواندم یعنی نمی‌توانستم چون دست خودم نبود و نمی‌خواستم بپذیرم و داشتم مقاومت می‌کردم که شاید بشود شرایط را عوض کرد تا من بتوانم در رشته‌ی موردعلاقه‌ی خودم ادامه تحصیل بدم.

صفحات کتاب :
109
کنگره :
TX۳۹۲
دیویی :
۶۱۳/۲۶۲
کتابشناسی ملی :
8942431
شابک :
9786223102172
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه از پیله تا پروانه