کتاب برگزیده حماسه ماناس pdf

نماد افتخار و قهرمانی مردم قرقیزستان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب برگزیده حماسه ماناس

کتاب برگزیده حماسه ماناس اثر قادربیگ ماتیف توسط انتشارات بین المللی الهدی منتشر شده است. حماسه، روایت گری وقایع تاریخی یک ملت است که با مطالعه آن می توان به شناختی عمیق از فرهنگ و آداب و رسوم آن ملت دست یافت. حماسه ها فقط کارکرد ادبی و زیباشناختی ندارند، بلکه از آن جایی که بخشی از تاریخ یک پهنه تمدنی هستند می توان از طریق آن ها به بسیاری از مؤلفه ها و ویژگی های اجتماعی مردم آن پهنه پی برد که این امر می تواند در الگوهای تعاملات بین بشری به کار آمده و موجب نزدیکی و تفاهم بیشتر ملت ها شود.

درباره کتاب حماسه ماناس

کتاب حماسه ماناس اولین و مهم ترین کتاب در ادبیات حماسی کشور قرقیزستان به شمار می آید. این کتاب روایتی است از قهرمانی های ماناس چهره اسطوره ای قرقیز، که با خواندن آن می توان برگی سترگ از تاریخ و فرهنگ دیرینه مردم قرقیزستان را مرور کرد و قدم زنان در کوچه های این تاریخ به تماشای صحنه هایی نشست که خواننده را به ادارکی مؤثر رهنمون از سابقه و تاریخ یک ملت می رساند.

کتاب برگزیده حماسه ماناس که به‌صورت نثر است برگزیده‌ای از داستان‌های ماناس است. خواندن آن به همه علاقه‌مندان منطقه آسیای مرکزی به‌ویژه قرقیزستان توصیه می‌شود.

بخشی از متن کتاب برگزیده حماسه ماناس

از داستان ماناس چنین بر می آید که وی شهر تالاس قرقیزستان را در پایان عمر خود برای اقامت برگزیده است. آرامگاه وی به روایتی در این شهر قرار دارد؛ هرچند که برخی نسبت به واقعی بودن آن تردید کرده اند. وی در سن 52 سالگی در اثر جراحت وارد در میان نبرد درگذشت .

اکنون در تمام مدارس قرقیزستان هفت وصیت مشهور ماناس تدریس می شود . این وصایا بشرح ذیل است:

_ وحدت و همبستگی ملت

_ انسان دوستی، سخاوتمندی و بردباری

_ وفاق ، دوستی و همگرایی بین اقوام

_ آبرو، اعتبار ملی و وطن دوستی

_ تلاش سخت و کسب دانش برای رسیدن به شکوفایی و رفاه

_ تحکیم دولت قرقیز و دفاع از آن

در حماسه ماناس مانند هر میراث هنری و اخلاقی ملت دیگر مسئله انسان دوستی با احساس عمیق نشان داده شده است.

صفحات کتاب :
370
کنگره :
PL۴۴/۹
دیویی :
۸۹۴/۳۴۷۱
کتابشناسی ملی :
8878456
شابک :
9789644398483
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه برگزیده حماسه ماناس