امتیاز
5 / 4.3
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
خرید چاپی
40,000
10%
ت 36,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب آقا معلم، نوشته ی محمدعلی جابری یکی از کتاب های مجموعه قهرمان من می‌باشد و توسط انتشارات کتابک به چاپ و نشر رسیده است.

معرفی کتاب آقا معلم

دوازده اردیبهشت روز معلم است و همه ی شما با این روز خاطره دارید. روزی که هر سال آن را به معلمتان تبریک می گویید، اگر بتوانید برای او هدیه می برید و  در کنارش عکس می گیرید. آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا این روز را به نام معلم گذاشته اند؟! چرا دوازده فروردین یا دوازده خرداد را روز معلم نمی گویند؟!
بله درست حدس زدید، در دوازده اردیبهشت اتفاق خاصی افتاده است. در این روز منافق ها استاد مرتضی مطهری را به شهادت رساندند؛ کسی که تمام عمرش در راه برطرف کردن نادانی دیگران تلاش کرد و لحظه ای آرام ننشست. 
کتاب آقا معلم زندگینامه ای مختصر از این عالم مبارز انقلاب بر اساس خاطرات می باشد که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است.

خلاصه کتاب آقا معلم

معلم بزرگ ایران زمین در میانه ی زمستان سال ۱۲۹۸ در شهر فریمان به دنیا آمد. از همان کودکی علاقه ی زیادی به کتاب داشت. در ۱۲ سالگی به حوزه ی علمیه ی مشهد رفت و بعد از شش سال تحصیل راهی قم شد تا پای درس استادهای بزرگی مثل امام خمینی و علامه طباطبایی و... بنشیند. استاد بعد از ۱۵ سال تحصیل در قم در سال ۱۳۳۱ به تهران رفت تا آموخته هایش را به  دانشجویان یاد دهد. 
استاد مطهری در تهران، هم درس می داد، هم کتاب می نوشت و هم با رژیم شاه مبارزه می کرد. فعالیت های او علیه شاه باعث شد تا منبرهایش را تعطیل کنند، مانع تدریس او در دانشگاه شوند و حتی او را به زندان بیندازند. استاد مطهری پس از عمری تلاش و کوشش در سن ۶۰ سالگی به دست منافقان به  شهادت رسید.
کتاب آقا معلم دارای فصل هایی با عناوین زیر می باشد:
در یک نـگاه، مکتب خانه،  کره ی زمین، آبروی خراسانی ها، بالاتر از بیست!، داستان راستان، بیمارستان، غیبت استاد، راننده، دیر موقع بود...، افتخار روحانیت، تسبیح، بی گواهینامه، سفر شمال، گذشت، استقبال، چلوکباب، پاکت پول، نانوای حافظ شناس، رؤیای شیرین، آقا معلم و خودآزمایی

متن کتاب آقا معلم

بالاتر از بیست! 
هر کدام از روحانی ها که می خواستند در دانشکده ی الهیات تدریس کنند، باید در  امتحان استادی شرکت می کردند. البته قبل از امتحان هم باید از دو روحانی سرشناس تأییدیه می آوردند که در حوزه درس خوانده اند. سال ۱۳۳۲ استاد مطهری با اصرار دوستانش در این امتحان شرکت کرد. 
بعد از امتحان های کتبی فراوان، نوبت به امتحان شفاهی رسید. شیخ مرتضی پشت میز نشست تا پاسخگوی استادهای بزرگی مثل استاد شهابی، استاد فروزانفر و استاد راشد باشد. استادها یکی یکی سؤال می پرسیدند و او به خوبی جواب می داد. هر چه جلوتر می رفتند تعجب استادها بیشتر و بیشتر می شد. تا به حال ندیده بودند کسی این گونه بی نقص جوابشان را بدهد. امتحان تمام شد و او به همه ی سؤال ها، بدون استثنا، درست و کامل  پاسخ داد. 
شیخِ جوان که از اتاق امتحان خارج شد، پشت سرش آقای راشد هم بیرون آمد. کاملاً ذوق زده بود. برگه های او را به این و آن نشان می داد و می گفت: «آقایی از قم در امتحان استادی شرکت کرده که خودش از همه ی استادهای امتحان گیرنده باسوادتر است. اگر نمره ای بالاتر از بیست می توانستیم به او بدهیم باز هم کم بود.»

پی دی اف کتاب آقا معلم

پی دی اف کتاب آقا معلم، جهت دانلود در نرم‌افزار فراکتاب موجود می باشد. پس از دانلود می توانید آن را روز کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید. 

محمدعلی جابری

از دیگر کتاب های او می توان به کتاب های زیر اشاره کرد:
مجموعه قهرمان من مثل:
کتاب آقا محسن

کتاب عمو قاسم

جملات زیبا از شهید مطهری در مورد معلم

معلم باید نیروی فکری متعلم را پرورش دهد و او را به سوی استقلال رهنمون شود. باید قوه ابتکار او را زنده کند؛ یعنی در واقع، کار معلم آتش گیره دادن است. فرق است میان تنوری که شما بخواهید آتش از بیرون بیاورید و در آن بریزید تا آن را داغ کنید و تنوری که در آن هیزم و چوب جمع است و شما فقط آتش گیره از خارج می آورید و آن قدر زیر این چوب ها و هیزم ها قرار می دهید که اینها کم کم مشتعل شود.

خلاصه کتاب شهید مطهری pdf

کتاب آقا معلم مختصرا وجهه ای از شهید مطهری را بیان می کند و پی دی اف آن در نرم‌افزار فراکتاب موجود می باشد.

دانلود کتاب آقا معلم

جهت دانلود کتاب آقا معلم به نرم‌افزار فراکتاب مراجعه کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان مطالعه کنید.

دانلود کتاب آقا معلم مشخصات کتاب آقا معلم در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابک
نویسنده: محمدعلی جابری
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 47
موضوع: داستان کوتاه در مورد شهید مطهری(ره) برای کودکان و نوجوانان
قالب:
pdf و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
47
کنگره :
‭PIR8339
دیویی :
‭8‮فا‬3/62[ج]‬
کتابشناسی ملی :
8765199
شابک :
978225736078
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه آقا معلم