امتیاز
5 / 3.7
خرید چاپی
2,000,000
10%
ت 1,800,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب ایران در عصر امامان نوشته احسان ناظم بکایی، روایتگر چگونگی عبور ایران از عصر باستان به دوره اسلامی است. انتشارات سایان دایره المعارف‌های فراوانی را منتشر کرده است که لیست کتاب های انتشارات سایان در فراکتاب موجود است.

خلاصه کتاب ایران در عصر امامان

کتاب ایران در عصر امامان به عنوان کتاب دایره المعارف تاریخ، تاریخ ایران در عصر امامان علیهم السلام را تصویر کرده است. تاریخ، ایران را به سرزمین فرصت‌ها و باورها می‌‌شناسد، به سرزمین مردمانی که در هر برهه‌ای از زمان اوضاع را چنان دگرگون می سازند و از آن بهره می برند که انگشت حیرت به دهان غیر ایرانی می‌ماند. بزرگترین اتفاقی که در تاریخ رقم خورده است، ظهور اسلام و گسترش آن است.

بسیاری از کشورها و ملت‌ها در مواجهه با اسلام که توسط اعراب به آن‌ها معرفی می‌شد نه تنها زبانشان که فرهنگشان دچار دگرگونی می‌شد، همچون مصر که زبانش به عربی تغییر پیدا کرد. ولی فارسی زبانان با حفظ اصالت فرهنگ و زبان توانستند حقایق اسلام را درک کنند و با بهره‌گیری از متون دینی آینده‌ای درخشان برای ایران رقم بزنند. ۳۵۰ سال صدر اسلام دوره پرهیاهو و شکوفایی فکری ایرانیان می باشد که با پژوهش و تلاش متون علمی و دینی را به زبان‌های عربی و فارسی ترجمه کردند.

در ادامه کتاب ایران در عصر امامان این موضوع پیگیری شده است که ایرانیان افزون بر انتقال دانش و راه‌اندازی نهضت ترجمه‌ی علوم از فارسی و یونانی به عربی، در انتقال خلافت از امویان به عباسیان و ایرانی‌سازی آن نقش چشمگیری داشتند. در ابتدای سده‌ی سوم هجری، ایرانی‌ها نخستین مردمانی لقب گرفتند که عَلَم خودمختاری و استقلال از خلافت را برافراشتند. تاریخ‌نگاران درباره‌ی این دوره، نظرات مختلفی دارند. برخی آن را سال‌های سرخوردگی و سکوت ایرانیان می‌دانند و برخی دیگر، سال‌های پرهیاهوی جنبش‌های فکری، عقیدتی و خیزش‌های گوناگون.

دانلود کتاب ایران در عصر امامان

امکان دانلود رایگان برای این کتاب وجود ندارد. pdf کتاب ایران در عصر امامان موجود نمی باشد.

خواندن کتاب ایران در عصر امامان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ ایران و تاریخ اسلام این کتاب را جذاب خواهند یافت.

بخشی از متن کتاب ایران در عصر امامان

هر اتفاق ویژه یا جدیدی که وارد سرزمینی می‌شود، بسته به آئین‌های سنتی و بومی آن، رنگ و شکل آن سرزمین را به خود می‌گیرد. آیین‌ها جمعی و تکرار شونده‌اند و اگر دین از آن ها پشتیبانی کند، مناسک نامیده می‌شوند، مثل مراسم حج. سوگواری محرم نیز مناسکی دینی است که تقدس و درگیر کردن احساسات عمومی، آن را ماندگار کرده است. غم ذاتا انسان‌ها را بهم نزدیک می‌کند و آن‌ها را به برپایی آئین‌های سوگواری می‌کشاند. برای مثال، بومی‌های آمریکا برای از دست دادن عزیزشان نوعی آیین دسته جمعی دارند‌. شرقی‌ها نیز آئین خاص خود را دارند. در ایران «سوگ سیاوش» یکی از کهن‌ترین آئین‌های سوگواری است و مقدمه‌ای بر سوگواری عاشورایی به حساب می‌آید.

افزون بر این، سوگواری‌های عاشورایی فرصتی استثنایی برای ایرانی‌ها بود، تا در قالب حمایت از علویان، خود را از دیگر سرزمین‌های اسلامی متمایز سازند و استقلال آیینی و تمدنی شان را نشان دهند. در واقع، ایرانیان با تغییر قالب‌های آیینی خود و ادغام آن‌ها با سوگواری‌های عاشورایی، نقشی نو به این آیین‌ها بخشیدند. برای مثال، مجالس نمایش «سوگ سیاوش» به مجالس تعزیه تبدیل شدند. در قسمتی دیگر از کتاب نویسنده با استعانت از کتاب « آثار الباقیه » ابوریحان بیرونی آورده است: بنی‌امیه این روز (عاشورا) را عید گرفتند. این رسم تا زمانی که ایشان بودند پایدار بود. حتی پس از انقراض شان این رسم باقی ماند.

چند تصویر از متن کتاب ایران در عصر امامان

pdf کتاب ایران در عصر امامان

متن کتاب ایران در عصر امامان

 

خرید کتاب ایران در عصر امامان

pdf کتاب ایران در عصر امامان

ایران در عصر امامان pdf در فراکتاب وجود ندارد و دانلود کتاب ایران در عصر امامان pdf رایگان نیز امکان پذیر نیست. دانلود رایگان کتاب‌ها باعث تضییع حق نویسندگان و ناشران می‌شود.

کتاب صوتی ایران در عصر امامان

کتاب صوتی و دیجیتال برای کتاب ایران در عصر امامان موجود نمی‌باشد.

خرید کتاب ایران در عصر امامان

خرید کتاب ایران در عصر امامان در فراکتاب در نسخه چاپی عرضه شده است و با تخفیف در دسترس شماست.

خرید کتاب ایران در عصر امامان

مشخصات کتاب ایران در عصر امامان را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: سایان
نویسنده: احسان ناظم بکایی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 289
موضوع: تاریخ ایران و اسلام

 

شابک :
9786008269885

کتاب های مشابه ایران در عصر امامان