کتاب دوباره فردوس

روایتی از اولین اردوی جهادی جوانان انقلابی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 27,000
خرید چاپی
75,000
10%
ت 67,500
نظر شما چیست؟

کتاب دوباره فردوس روایت اولین اردوی جهادی جوانان انقلابی در سال 1347 در شهر فردوس است. این کتاب را سید علیرضا مهرداد نویسندگی کرده است و انتشارات انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است.

معرفی کتاب دوباره فردوس

در کتاب دوباره فردوس خاطرات شفاهی رهبر معظم انقلاب و همراهان ایشان و بازماندگان حادثه روایت شده است. در زمانی که رژیم شاهنشاهی با سازمان شیر و خورشید خود  تنها دوبار کمک ناچیز به شهر تقریبا با خاک یکسان شده فردوس می‌کند.

که به هر نفر 100 گرم شکر و اجناس مختصر دیگر در طول حدود دو ماه بعد از ویرانی بوده است. در همان روزهای ابتدایی که خبر این زلزله در روزنامه اطلاعات چاپ شد، مقام معظم رهبری که در آن زمان روحانی 29 ساله بود پایگاه امداد روحانیت را تشکیل می‌دهند و خود نیز به فردوس می‌روند و در مدت دو ماه به کمک به مردم شهر فردوس مشغول می‌شوند.

سید علیرضا مهرداد

سید علیرضا مهرداد متولد اول تیرماه سال 1345 در شهرستان فردوس است. ایشان نویسنده و پژوهشگر است و بیشتر در حوزه دفاع مقدس کار می‌کند. برخی دیگر از آثار ایشان که در فراکتاب نیز موجود است کتاب شهد فروش، شمسه، بروید پیدایش کنید، متولد چهل و دو، علویه نرگس و ...

زلزله فردوس

در سال 1347 در 9 شهریور (31 اوت 1968) زلزله‌ای به بزرگی بیش از 7 ریشتر منطقه دشت بیاض و فردوس را لرزاند. مجروحان حادثه دشت بیاض به فردوس که آسیب کمی دیده بود منتقل می‌شوند اما در 10 شهریور هم زلزله‌ای دیگر به بزرگی 6.4 ریشتر شهر فردوس را تقریبا با خاک یکسان می‌کند و مجروحان زلزله روز قبل هم متاسفانه در بیمارستان از بین می‌روند.

خواندن کتاب دوباره فردوس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب خاطرات و علاقه مندان به تاریخ معاصر پیشنهاد می‌کنیم.

متن کتاب دوباره فردوس

این استقبال، دومین استقبال از مردم از او در این خطه گرم و صمیمی بود. در سال زلزله جمعی محدود و کاربر به پیشوازش آمدند: حسین بخشایش، سید جمال جلیلی، میرزامحمد هوشنگ‌نژاد. اینان دوستان قدیم آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی بودند که حالا آمده بودند کنار آسیدعلی‌آقا خامنه‌ای برای تدبیر امور مردم. آشیخ مجتبی خوب می‌شنخت سیدعلی‌آقا را. گفته بود که ایشان اهل سکون و سکوت نیست و گره‌ها را به سرپنجه تدبیر باز می‌کند. روحی بر جنب و جوش و روحیه‌ای تشکیلاتی دارد. دستش اگر خالی ولی سرش پر است.

همچون سفرهای دیگر رئیس جمهور، شروع دیدارها با زیارت مزار شهدای شهر آغاز می‌شد. نشانه قدرشناسی از قهرمانان و پهلوانان کشور.ساکنین بهشت اکبر چه بسا آقا ار دیده بودند؛ در لباس ارتش یا سپاه، وسط جبهه‌های عرب و جنوب. اگر هم ندیده بودند، حتما شنیده بودند که نماینده امام هستند در شورای عالی دفاع و خیالشان راحت بود که با حضور ایشان کسی زمین نمی‌دهد برای خرید زمان. آرامستان بهشت اکبر در محله عنبری احداث شده بود؛ همان جایی که روحانیون امدادگر در روزگار زلزله اجاق آشپزی شان را علم کرده و دیگ‌های عطوفت را به جوش آورده بودند.

دانلود کتاب دوباره فردوس

نسخه الکترونیکی کتاب دوباره فردوس در فراکتاب در دسترس شماست و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و یا به صورت آنلاین مطالعه کنید.

ویدئوی معرفی کتاب دوباره فردوس

مسابقه کتاب دوباره فردوس

مسابقه کتابخوانی دوباره فردوس با عنوان پویش کتابخوانی دوباره فردوس تا 20 فروردین 1402 در حال برگزاری است و به برندگان خود ۱۴ کمک هزینه‌ی سفر به مشهد مقدس هریک به ارزش ۳۰ میلیون ریال اهدا خواهد کرد.

نحوه شرکت در مسابقه کتاب دوباره فردوس

برای شرکت در مسابقه کتاب دوباره فردوس پس از خرید کتاب از فراکتاب و مطالعه آن به سایت khameneibook.ir/Book-Reading مراجعه نمایید و در آن به ده سوال مسابقه در مدت 20 دقیقه پاسخ دهید. قبل از پاسخ سوالات کتاب دوباره فردوس باید ثبت نام نمایید و با هر شماره همراه تنها یکبار می‌توانید جواب سوالات کتاب دوباره فردوس را وارد نمایید.

خرید کتاب دوباره فردوس

خرید کتاب دوباره فردوس را می توانید در فراکتاب با تخفیف ویژه انجام دهید.

خرید کتاب دوباره فردوس

مشخصات کتاب دوباره فردوس را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: انقلاب اسلامی
نویسنده: سید علیرضا مهرداد
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 240
موضوع: خاطرات اردوی جهادی در زلزله سال 1347 فردوس
قالب: epub و چاپی

 

کنگره :
‭DSR1690‬
دیویی :
955/0844
کتابشناسی ملی :
8960583
شابک :
9786227491654
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
238

کتاب های مشابه دوباره فردوس