کتاب طعم شیرین خدا جلد چهارم

طعم شیرین خدا 4؛ لطف خدا، یادمون نره

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
85,000
10%
ت 76,500
نظر شما چیست؟

طعم شیرین خدا جلد چهارم نام مجموعه کتابی از محسن عباسی ولدی است و از اهداف آن، شناخت و دوستی با خدا از دریچه نگاه کودک و نوجوان می باشد. این کتاب به دلیل نگاه متفاوت و بیان جذاب، مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفته است. 

جلد چهارم  مجموعه کتاب طعم شیرین خدا (بچشان به کاممان طعم شیرین بی مثالت را) با عنوان اصلی: با رشته محبتت به کجا می کشی مرا؟ می باشد و توسط انتشارات آئین فطرت به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب طعم شیرین خدا  جلد چهارم

انگیزه نوشتن این جلد کتاب، تجربه شخصی نویسنده، از رفتن سر کلاس، دیدار و صحبت کردن از عشق، به خواست دانش آموزان می باشد. همین تجربه و گفتگو، مقدمه نوشتن کتاب است. بررسی دغدغه های مربوط به مسائل خداشناسی و درک صفات خدا، از دریچه ی نگاه نوجوان یکی از ویژگی های اصلی این کتاب می باشد.

خلاصه کتاب طعم شیرین خدا  جلد چهارم

در مقدمه کتاب نویسنده با گذر مختصری از خاطره یک روز رفتن سرکلاس دبستان، بیان می کند چگونه گفتگو با زبان خود آنها و با توجه به نیاز های اساسی و سوالات واقعی شان می تواند نتیجه بخش باشد. یک گفتگوی صمیمی و همراه با حلم برای باز شدن گره های ذهنی نوجوانان بسیار مناسب است.

کتاب در قالب هفت درس، به بیان دغدغه ها با موضوع خدا شناسی می پردازد. تفسیر درست از محبت خدا و ارائه دلنشین صفات او، موضوع اصلی کتاب می باشد. نوع نگارش خاص کتاب، با بیان محاوره، مخاطب را برای مطالعه تشویق می کند. اگرچه شاید در نظر اول کتاب نوجوان پسند باشد اما در واقع، برای هر گروه سنی قابل استفاده است. در پایان دروس خلاصه ای از آنچه در کل کتاب مطرح شده است، مجدد بیان می گردد.

تیتر دروس جلد چهارم کتاب:

درس اول: حسن ظن به خدا معناش چیه؟

درس دوم: آدم امیدوار باید نگران هم باشه؟

درس سوم: آیا معنای امید وترس رو درست فهمیدیم؟ 

درس چهارم: این همه فرصت بخشش رو میشه از دست داد؟  

درس پنجم: می شه خدا رو دوست نداشت و پرستید؟ 

درس ششم: از مناجات الراجین امام سجاد (ع) چه می دانیم؟

درس هفتم: آدمای خوبم از خدا می ترسن؟

متن کتاب طعم شیرین خدا  جلد چهارم

یکی از دام های شیطان اینه که با غرور به رحمت خدا، ما رو از عمل نیک، غافل کنه. یعنی میل ما رو به انجام کارهای خوب کم کنه و ترسمون رو برای انجام گناه از بین ببره.

اگر کسی با شنیدن حدیثایی که درباره رحمت خداست، با خیال راحت گناه کرد و گفت: ((خب دیگه، بی خیال! هرکاری دلمون خواست می کنیم، خدا هم آخرش می بخشه)) معلومه تو دامی افتاده که شیطون براش پهن کرده.

این رو یادمون نره که خدا سختگیر نیست. پس اگر اشتباهی کردیم و بعدش دل پشیمون پیشش بردیم، ما رو می بخشه. اما بحث اینجاست: کی ضمانت کرده ما به جایی نرسیم که دیگه دلمون سنگ شده باشه و وقتی گناه کردیم، حس پشیمونی بهمون دست نده؟

برشی از مناجات های پایانی هر درس: 

 آدم نا امید، از زندگی چیزی نمی فهمد.

آدمی که امید ندارد، جان ندارد.

مگر می شود جان نداشت و زندگی کرد؟!

آقا! تو همان روحی هستی که خدا در کالبد امید دمیده. کسی که با تو نیست نا امید است.

حتی اگر خیال کند غرق دریای امید است.

فکر کردن به تو، فکر کردن به زندگی ست.

خودت را از ما نگیر و ما را از امید های خیالی نجات بده. 

زندگی را به ما برگردان و لحظه ای ما را از یادت خودت خالی نکن.

محسن عباسی ولدی

عباسی ولدی نوبسنده، دانش آموخته ی حوزه علمیه، مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل تربیتی است که کتب زیادی را در زمینه تربیتی–معرفتی ارائه کرده و نیز بارها به عنوان کارشناس تربیتی میهمان برنامه های مختلف تلوزیونی بوده است. 

از جمله آثار این نویسنده می توان به مجموعه کتب من دیگرما، مجموعه کتب طعم شیرین خدا و نیز مجموعه کتب از نو باتو اشاره کرد که موضوع مشترک اکثر آثار ایشان بر مبنای تربیت بنا نهاده شده است. استفاده از آیات قران و روایات اهل بیت(ع) منبع اصلی این مجموعه می باشد.

پیشنهاد مطالعه کتاب با رشته محبتت به کجا می کشی مرا؟

 مجموعه طعم شیرین خدا، به بررسی صفات پروردگار با زبانی ساده می پردازد. ذات انسان از همان ابتدا بر اساس فطرت خدا جوی خود به دنبال پاسخ به نیاز ها و سوالات، درباره خداشناسی است، اما باید دانست شیوه های این معرفی باید بر پایه ی تعالیم اهل بیت و با توجه به حساسیت مورد نیاز خود باشد. آیات قران و روایات اهل بیت (ع) مبنای اصلی کتاب است و در این بین مناجات های زیبایی از امام سجاد (ع)، نیز زینت بخش متن کتاب می باشد.

اگرچه شاید در ابتدا نوع نگارش کتاب، مناسب مخاطب نوجوان باشد، اما در واقع هر نوع مخاطبی می تواند از این مجموعه، بهره مند گردد. لذا مطالعه کتاب، به تمامی گروه های سنی ونیز دغدغه مندان عرصه تربیت، پیشنهاد می گردد. 

مشخصات کتاب طعم شیرین خدا جلد چهارم را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 205
موضوع: نظام فکری و اعتقادی

شابک :
978-600-8031-44-4

کتاب های مشابه با رشته محبتت به کجا می کشی مرا؟