امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 17,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خانه پلاک 131

کتاب خانه پلاک 131 اثر محمدحسن ابوحمزه توسط انتشارات سروش منتشر شده است.
این اثر در 11 فصل با عنوان های خانۀ پاک، شیرینی زبان، نیمروی لذیذ، یقه اسکی، بی پاکت ها، اسکناس آبی، فقط برای یک قرون، پونز، انار، زخم گل، سکۀ یک تومانی با زبانی ساده و روان به نگارش درآمده است.

درباره نویسنده کتاب خانه پلاک 131

محمدحسن ابوحمزه زاده سال ۱۳۴۳ تا مقطع دیپلم تحصیل کرده است. اولین داستان وی در ۱۳۶۳ در مجله امید انقلاب و در مسابقه ای ادبی برگزیده و به چاپ رسید.

دومین داستانش به نام نجات را که بالای ارتفاعات قلاویزان توی دیدگاه دیده بانی نوشت در اولین جشنواره ادبیات داستانی بسیج برگزیده شد. سایر داستان های ابوحمزه در بیش از سی جشنواره ادبی مانند جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب اسلامی بنیاد فارابی برگزیده شده اند.

بخشی از متن کتاب خانه پلاک 131

غروب به خانه بازگشتم. قبل از هر کاری سراغ مادرم رفتم. گفتم: «من گشنه ام برام تخم مرغ بپز. »

مادرم که مشغول کار در آشپزخانه بود، گفت: «نیمرو چیه؟ امشب مهمون داریم، بوقلمون درست کردم. تا مشق هاتو بنویسی شام هم حاضر می شه. »

شب عمورضا مهمان ما بود. عمو که در روستا زندگی می کرد با پایان تابستان و کار کشاورزی، می آمد شهر. به همۀ فامیل سر می زد. محل استقرار او همیشه خانۀ ما بود. برخی از اقوام هم برای دیدن عمو به خانۀ ما می آمدند. عموعبدالله و زن عموعفت و دخترش، سودابه، که طبقۀ پایین می نشستند هم تا روزی که عمو میهمان ما بود در خانۀ ما بودند.

یک شب هم همۀ فامیل میهمان خانۀ عموعبدالله بودیم. «ننجون » از همه بیشتر خوشحال بود که هر سه پسرش کنارش هستند. آن شب خانۀ ما حسابی شلوغ بود. آخرین نفر دایی صفرعلی بود که با آن بلوز یقه اسکی سرخ رنگش آمد.

صفحات کتاب :
96
کنگره :
PIR۷۹۴۳
دیویی :
‏‫‬‭۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
8518130
شابک :
978-964-12-2123-4
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه خانه پلاک 131