کتاب بنیادهای اصلاح جامعه اسلامی

شرحی بر خطبه حضرت سید الشهدا در منا

امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بنیادهای اصلاح جامعه اسلامی

کتاب بنیادهای اصلاح جامعه اسلامی متن ده شب سخنرانی محمد حسن وکیلی در دهۀ اوّل محرّم سال 1436 است که در هیئت «لبّیک یا حسین » در حسینیّۀ «هنر » مشهد مقدّس بیان شده است.

یکی از خطب حضرت سیّدالشهداء که مضامین بسیار بلندی را در بردارد، خطبۀ مشهور به «خطبۀ منا » است که به گفته بسیاری از بزرگان، متنش بهترین سند بر استناد آن به ائمه معصومین (علیه السلام) است. حضرت در این خطبه با آسیب شناسی تاریخ یهود و نصاری، نکات مهمی را در عوامل انحطاط مسلمانان و روش مدیریت صحیح جامعه اسلامی و اصول پایۀ آن و ضرورت امربه معروف و نهی از منکر و مبارزه با مفاسد اقتصادی در جامعه اسلامی با استفاده از آیات قرآن کریم بیان می فرمایند؛ لذا این خطبه مورد عنایت بزرگان دین قرارگرفته و مقام معظّم رهبری حضرت آیةالله العظمی خامنه‌ای مدظلّه العالی چندین بار به آن اشاره نموده و بر مضامینش تأکید فرموده اند و پیش از ایشان بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی قدّس سرّه در کتاب ولایت فقیه خود آن را مستند تشکیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه قرار داده اند.

بخشی از متن کتاب بنیادهای اصلاح جامعه اسلامی

اگر معادلات عالم به این شکل باشد، که دو رکعت نماز شب را با کل دنیا نشود عوض کرد، پس معلوم است که یک حج را با هزار کره زمین هم نمی شود عوض کرد. کسی که چشمش از حج فقط به این است که افراد می روند دور خانه خدا می چرخند و سنگ می زنند و برمی‌گردند و بیش از این چیزی نمی‌بیند، طبیعتاً باید اعتراض هم بکند و بگوید: ما این پول ها را می‌دهیم به عرب ها، و در مقابل چیزی به دست نمی آوریم!

ولی کسی که چشمش به ملکوت باز است، می گوید این حاجی ها هرکدامشان که می روند و برمی گردند یک دریا نور با خودشان می آورند. حجم عظیمی از برکات و رحمت هایی که در این جامعه اسلامی وجود دارد، آثار همین حج رفتن هاست، برکات همین کربلا رفتن هاست، همین مجالس عزاداری سیدالشهدا است. همین هاست که دل ها را زنده نگه می دارد.

صفحات کتاب :
191
کنگره :
‏‫‬‮‭BP۱۰/۵‏‫‬‮‭/و۷۶ب۹ ۱۳۹۶
دیویی :
‏‫‬‮‭۲۹۷/۰۸
کتابشناسی ملی :
۵۰۶۱۵۳۰
شابک :
978-600-8877-03-5
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه بنیادهای اصلاح جامعه اسلامی