کتاب تجارت بهشت pdf

داستان هایی از بازار همراه با برخی احکام خرید و فروش و رازهای افزایش روزی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تجارت بهشت

کتاب تجارت بهشت نوشته حسین ناظردوست توسط موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام نور منتشر شده است. این اثر دربردارنده داستان هایی از بازار همراه با برخی احکام خرید و فروش و رازهای افزایش روزی می باشد.

یکی از چیزهایی که امروز نیاز بازار و درخواست مردم می باشد رعایت بیشتر احکام و آداب اسلامی در بازار است. گرچه کسبه محترم اکثراً سعی در رعایت آن دارند ولی به خاطر پیچیدگی های زندگی و تجارت، کمی نسبت به آن غفلت شده و از بازار اسلامی فاصله گرفته ایم. کتاب تجارت بهشت سعی کرده است ما را با برخی از احکام خرید و فروش در قالب داستان آشنا کند.

بخشی از متن کتاب تجارت بهشت

پدر پول های هزارهزاری

مرحوم شیخ عبدالحسین خوانساری می گوید: در کربلا عطّاری بود مشهور و معروف، مریض شد و جمیع اجناس دکّان و اثاث خانه منزل خود را به جهت معالجه فروخت اما ثمر نکرد؛ و جمیع اطبّاء اظهار ناامیدی از او کردند.

مرحوم شیخ می گوید: یک روز به عیادتش رفتم؛ حالش بسیار سخت بود؛ به پسرش گفت: اسباب منزل را به بازار ببر و بفروش و پولش را بیاور برای خانه مصرف کنید تا به خوب شدن یا مردن راحت شوم!

گفتم: این چه حرفی است می زنی؟! دیدم آهی کشید و گفت: من سرمایه زیادی داشتم و جهت پولدار شدن من این بود که یک سال مرضی در کربلا شایع شد که علاج آن را دکترها منحصر به آبلیموی شیراز دانستند، آبلیمو گران و کمیاب شد. نفسم به من گفت: قدری آبلیمو داری! چیز دیگر ممزوج به او کن، بوی آبلیمو از آن فهمیده می شود؛ آن را به قیمت آبلیموی خالص بفروش تا پولدار شوی!

همین کار را کردم، و آبلیمو در کربلا منحصر به دکّان من شد و سرمایه ی زیادی از این مال مغشوش بدست آوردم تا جائی که در صنف خودم مشهور شدم به پدر پول های هزارهزاری (ابوالألوف یعنی میلیونر).

صفحات کتاب :
126
کنگره :
BP۲۵۴/۶۵‏‏‫‬‭/ن۲۳ت۳ ۱۳۹۴
دیویی :
۲۹۷/۶۵۵
کتابشناسی ملی :
4166963
شابک :
978-600-6462-80-6‬‬‬
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه تجارت بهشت