امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,600
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهنمای تنظیم وقف نامه

کتاب راهنمای تنظیم وقف نامه در موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی و به همت سید احمد حسینی تهیه و تنظیم شده است. موسسه مطالعات راهبردی جزوه آموزشی - کارگاهی «نگرشی دیگر به وقف» را تولید و در اختیار ارباب معرفت و مشتاقان تحقق جامعه اسلامی و تمدن اسلامی قرار داده است. از آنجا که اجرای این متن آموزشی اثر قابل توجهی در انگیزش افراد برای اقدام عملی در زمینه وقف کردن اموال خود داشته است و لذا علاقه مندان به دنبال «دفترچه راهنمای وقف» می گردند. از اینرو، به نظر رسید تولید این دفترچه، مراحل این اقدام موثر و خدا پسندانه را شفاف بیان و انجام این کار خیر را تسهیل کند.

گزیده ای از کتاب راهنمای تنظیم وقف نامه

در این قسمت به طور اختصار جهت راهنمایی خیرین به بیان «مراحل انجام» و «ثبت وقف» می پردازیم:

1) واقف با همراه داشتن سند اثبات کننده مالکیت مال مورد نظروقف و سایر مدارک اداری مورد نیاز، به ادارات اوقاف و امور خیریه نزد مسئول امور اوقافی جهت مشاوره مراجعه می کند.

2) واقف به طور دقیق مال مورد وقف، مصرف درآمد وقف(اگر وقف انتفاع نباشد)،متولی و حق التولیه و سایر موارد لازم را مشخص می کند.

3) چنانچه دارائی فرد، سهام کارخانجات باشد، واقف می تواند با رعایت قانون تجارت و انتقال سهام با نام قبض«سهام بی نام» به عنوان تولیت و تنظیم وقف نامه اقدام کند.

4) ...

صفحات کتاب :
45
کنگره :
BP۱۹۳/۲‏‫‬‮‭/ح۴۶ر۲ ۱۳۹۰
دیویی :
۲۹۷/۳۷۲
کتابشناسی ملی :
2397573
شابک :
978-600-92426-0-3‬
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه راهنمای تنظیم وقف نامه