امتیاز
5 / 5.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
150,000
15%
ت 127,500
نظر شما چیست؟

در رمان دکتر جکیل و آقای هاید، رابرت لویی استیونسن به نیمه تاریک انسانی پرداخته است. جایی که شرارت‌ بر زندگی یک انسان غالب می‌شود.
سیاه و سفید، صفر و صد و ... این صفات امروزه در مورد انسان‌ها کاربردی ندارند. در واقع انسان مجموعه‌ای است از صفات خوب و بد. همه ما به میزانی خوب بودن را تجربه می‌کنیم و به میزانی بد بودن را؛ و اگر بنا باشد رنگی را برای برآیند صفات انسانی در اکثریت انسان‌ها در نظر بگیریم، خاکستری بهترین گزینه است. ترکیبی از رنگ سیاه به نمایندگی از شرارت‌ها و نیمه تاریک وجود و رنگ سفید به نمایندگی از خوبی‌ها و صفات نیک. 
انسان دائماً و در تمام طول زندگی‌اش در کشمکش بین این دو جنبه وجودی‌اش قرار دارد و باید بتواند درست انتخاب کند تا برآیند انتخاب هایش در طول زندگی او را به خوبی‌ها نزدیک‌تر کند.

خلاصه داستان دکتر جکیل و آقای هاید

دکتر جکیل مرد محترم و خیری است که متوجه می‌شود که گاهی به شرارت و بی‌بند و باری نیز میل دارد. این موضوع او را به دوگانگی شخصیت و کشمکش خوبی و بدی در انسان علاقه مند می‌کند. او در آزمایشگاهش محلولی می‌سازد تا جنبه های مثبت و منفی شخصیت‌اش را جدا کرده و نیمه تاریک وجودی اش را در غالب یک شخصیت دیگر بیدار کند و کنترلش را به دست گیرد. دکتر جکیل اسم او را آقای هاید می‌گذارد اما به زودی متوجه می‌شود که دیگر قادر نیست اعمال جنایتکارانه آقای هاید را کنترل کند و حتی نمی‌تواند از قالب او خارج شده و به هویت اصلی‌اش بازگردد. وجود آقای هاید او را به سمت تاریکی می‌کشاند.
داستان که عمدتاً از دیدگاه آقای گابریل جان اوترسون، وکیل لندنی و دوست دکتر هنری جکیل روایت می‌شود، به آرامی و با گفتگویی در خیابان بین اوترسون و دوستش آقای ریچارد انفیلد آغاز می‌شود. او می گوید که چگونه در ساعات اولیه صبح هنگام بازگشت به خانه شاهد یک حادثه "وحشتناک" بود: یک دختر کوچک که در خیابان می دوید توسط مردی به نام آقای ادوارد هاید زیر پا گذاشته شد و هاید او را در حال فریاد زدن روی زمین رها کرد. هاید که چهره ای نفرت انگیز دارد پس از دستگیر شدن، موافقت کرد که به خانواده کودک پول پرداخت کند. او از یک ساختمان فرسوده چکی را از مرد محترمی پس گرفت. انفیلد فرض می کند که هاید در حال باج گیری از مردی است که اوترسون می داند مشتری جکیل است و ...
رمان دکتر جکیل و آقای هاید یکی از بهترین عناوین در ژانر وحشت و گوتیک است.

سبک گوتیک چیست؟

ادبیات گوتیک دربرگیرنده داستان‌هایی است که با عناصر هراس، راز و موجودات ماورایی و ... درآمیخته است. معماری گوتیک نقش مهمی در فضاسازی داستان‌های این ژانر دارد و منبع الهام نویسندگان بوده است. شروع این ژانر در رمان و ادبیات را با داستان قلعه اوترانتو نوشته هوراس والپول در قرن هجده‌ام می‌دانند و ادگار آلن پو نویسنده مشهور آمریکایی این سبک را به اوج ‌رساند.

درباره رابرت لوییس استیونسن

رابرت لوئیس بالفور استیونسون؛ متولد ۱۳ نوامبر ۱۸۵۰ رمان‌نویس، مقاله‌نویس، شاعر و سفرنامه‌نویس اسکاتلندی بود. او بیشتر برای آثاری مانند جزیره گنج و پرونده عجیب دکتر جکیل و آقای هاید شناخته شده است.
استیونسون که در ادینبورگ به دنیا آمده و تحصیل کرده است، در بیشتر عمر خود از مشکلات تنفسی جدی رنج می‌برد، اما همچنان به نوشتن پربار ادامه می‌دهد. او در نهایت در سن 44 سالگی به علت سکته قلبی در خانه خود درگذشت.
در سال 2018، او پس از چارلز دیکنز، به عنوان بیست و ششمین نویسنده با بیشترین ترجمه در جهان رتبه بندی شد.

مجموعه کلکسیون کلاسیک

کتاب دکتر جکیل و آقای هاید یکی از کتاب های مجموعه کلکسیون کلاسیک نشر افق است. این مجموعه شامل بهترین رمان‌ها و داستان‌های بلند نویسندگان کلاسیک است. عناوینی مثل: بینوایان، موبی دیک، آوای وحش، کنت مونت کریستو، هاکلبری فین و ... که می‌توانند گزینه بسیار خوبی برای شروع کتابخوانی نوجوانان و همچنین علاقه مندان به ادبیات کلاسیک باشد.

بهترین ترجمه کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

کتاب دکتر جکیل و آقای هاید به دلیل شهرت و محبوبیت خود توسط انتشارات‌های زیادی مثل:
نشر مرکز، ترجمه مرجان رضایی
نشر ققنوس، ترجمه مهرداد وثوقی
نشر پارسه، ترجمه آیدین هدایتی
 به چاپ رسیده است. یکی از بهترین ترجمه‌های موجود از این کتاب ترجمه محسن سلیمانی است که توسط نشر افق وارد بازار شده است که یکی از عناوین مجموعه معروف، قدیمی و پرفروش کلکسیون کلاسیک است.

درباره محسن سلیمانی

محسن سلیمانی داستان نویس، طنز پرداز، روزنامه نگار و مترجم و پژوهشگر ادبیات است که در سال 1338 در تهران متولد شد و فارغ‌التحصیل رشته ادبیات انگلیسی است. ایشان همچنین در دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران چندسالی به تدریس داستان نویسی مشغول بوده‌اند.
محسن سلیمانی یکی از بهترین مترجم های حوزه ادبیات است که عناوین متعددی از ایشان هم در حوزه رمان و هم در حوزه آموزش داستان نویسی در انتشارات های مختلف به چاپ رسیده است.

در بخش‌هایی از کتاب می‌خوانیم

... در چند ماه گذشته نیمۀ پنهان شخصیتم را که قدرت ظاهر کردنش را داشتم بسیار مورد استفاده قرار داده بودم. اکنون به نظرم می‌رسید که قامت ادواد هاید رشد کرده و قوی‌تر شده است. در آن زمان بود که خطر را احساس کردم: اگر ادوارد هاید را بیش از حد آزاد می‌گذاشتم تعادل شخصیتم برهم می‌خورد و او به شخصیت غالب تبدیل می‌شد. دارو همیشه یکسان نبود. یک‌ بار دارو کاملا بی‌تأثیر بود. از آن زمان به‌ بعد مجبور شده بودم مقدار آن را دو برابر کنم و چندین‌ بار، با پذیرفتن خطر مرگ، میزان آن را سه برابر کردم...

کتاب دکتر جکیل و آقای هاید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

دانلود کتاب دکتر جکیل و مستر هاید فارسی pdf را به کسانی که به آثار کلاسیک ادبیات جهان علاقه دارند و همچنین علاقه‌مندان ژانر وحشت و گوتیک پیشنهاد می‌کنیم.

دکتر جکیل و آقای هاید pdf

امکان دانلود کتاب دکتر جکیل و آقای هاید در فراکتاب ممکن نیست اما شما می‌توانید نسخه فیزیکی این رمان جذاب را تهیه کنید.

خرید کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

شما می‌توانید نسخه چاپی کتاب دکتر جکیل و آقای هاید نشر افق با ترجمه محسن سلیمانی را با تخفیف ویژه از وب سایت یا نرم افزار فراکتاب تهیه کنید.

خرید کتاب دکتر جکیل و آقای هاید

مشخصات رمان دکتر جکیل و آقای هاید در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: افق
نویسنده: رابرت لویی استیونسن
مترجم: محسن سلیمانی
تعداد صفحه: 208
موضوع: رمان خارجی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
208
دیویی :
823/8
شابک :
9789643695392
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه دکتر جکیل و آقای هاید