امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,500
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
65,000
30%
ت 45,500
نظر شما چیست؟
کتاب "جایگاه ما در جهان هستی: تئوری همه چیز (مبدأ و سرنوشت عالم)"، ترجمه ای است از کتاب "The Theory Of Everything: The Origin And Fate Of The Universe"، تألیف استفن ویلیام هاوکینگ می باشد و موضوع اصلی آن؛ دنیا، از ظهور تا فنا و به زبانی عامیانه می باشد.

متن این کتاب، بسیار روان و عامه پسند می باشد و سعی شده است تا مسائل و برهان ها، بسیار ساده و قابل فهم برای هر فردی بیان شده باشد.

هر یک از ما مدّت کوتاهی زندگی می کنیم که در آن سعی داریم تا اگر شده در کل جهان، اندکی کاوش کنیم.

انسان، کنجکاو آفریده شده است. ما از خود سؤالاتی می پرسیم و به دنبال پاسخ آن ها می گردیم. انسان ها، همواره با زندگی در این دنیای پهناور که هم مهربان و هم بی رحم است و تعمّق در آسمان های بی کران، از خود سؤالات بسیاری پرسیده اند و می پرسند:
چگونه می توانیم جهانی که خود را در آن یافته ایم درک کنیم؟ جهان چگونه رفتار می کند؟ واقعیت بیرون از وجود ما چیست؟
همه ی آنچه می بینیم از کجا آمده اند؟
آیا جهان به خالقی نیاز دارد؟

استفن هاوکینگ به عنوان یکی از بزرگ ترین متفکران جهان شناخته می شود. او یک فیزیکدان تئوری برجسته است که آثارش به بازسازی مدل های کیهانی و اصلاح آنچه در آن ها وجود دارد کمک های شایانی کرده است. تصور کنید در اتاقی نشسته اید و به آنچه هاوکینگ در مورد دستاوردهایش می گوید گوش می دهید و انگار که در حال شنیدن سخنان کریستف کلمب هستید که درباره اکتشافاتش در دنیای نو سخن می گوید.

هاوکینگ یک سری سخنرانی های هفت گانه دارد که در آن ها به همه موضوعات، از انفجار بزرگ مبدأ گیتی (مهبانگ) تا سیاه چاله ها و نظریه ریسمان پرداخته است. این گستره وسیع از موضوعات مختلف نه تنها نشان دهنده هوش سرشار هاوکینگ است بلکه شخصیت او را نیز نمایان می کند.

هدف این کتاب، پاسخ به سؤالاتی است که از طریق کشفیات جدید و پیش رفت های نظری مطرح شده اند. این پاسخ ها، تصویر جدیدی از جهان و جایگاه ما در آن ارائه کرده که نه تنها با آنچه مدت ها پیش تصوّر می کردیم بسیار متفاوت است، بلکه حتّی تصویر یک یا دو دهه ی پیش را به چالش می کشد.

در این کتاب سعی می کنیم به کمک یکدیگر به یک طرح کلی برای آنچه درباره تاریخ دنیا و جهان می پنداریم برسیم؛ از روزی که روز ماقبل نداشت تا آینده ای نه چندان دور!
صفحات کتاب :
119
کنگره :
‏‫‬‭QB985‏‫‬‭/ھ2ن6 1394
دیویی :
‏‫‬‭523/1
کتابشناسی ملی :
3233551
شابک :
978-600-7642-23-8‬‬‬
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه جایگاه ما در جهان هستی