امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,500
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
165,000
15%
ت 140,250
نظر شما چیست؟

کتاب شازده کوچولو نوشته ی آنتوان دوسنت اگزوپری، توسط مریم صبوری ترجمه و توسط انتشارات کوله پشتی منتشر شده است. نسخه‌های دیگری از این کتاب توسط مترجم‌های دیگر و عناوین متفاوت مانند شاهزاده کوچولو به فارسی برگردانده شده است.

معرفی کتاب شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو افسانه‌ا‌ی مدرن‌کلاسیک است که توسط هوانورد و نویسنده‌ی فرانسوی، آنتوان دوسنت اگزوپری نوشته شده و در سال ۱۹۴۳ با تصویرسازی خودش منتشر شده است. این کتاب به زبانی ساده، داستان کودکی مشهور به شازده کوچولو را روایت می‌کند که برای کسب خرد در جهان سفر می‌کند. این رمان به صدها زبان ترجمه شده، حدود ۲۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفته و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ شناخته می‌شود.

خلاصه کتاب شازده کوچولو

خلبانی که در یک بیابان گیر افتاده است، یک روز صبح از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند که در مقابل او، فردی کوچک و خارق‌العاده ایستاده است. غریبه می‌گوید: «لطفا برای من یک گوسفند بکش» و خلبان متوجه می‌شود که وقتی درک وقایع زندگی بسیار دشوار است، چاره‌ای جز تسلیم اسرار آن شدن وجود ندارد. بدین ترتیب، افسانه‌ی حکیمانه و مسحورکننده‌ای آغاز می‌شود که در آموزش راز آن‌چه واقعا در زندگی از سایر چیزها مهم‌تر است، جهان را برای همیشه برای خوانندگانش تغییر داده است.
تعداد کمی از داستان‌ها در جهان وجود دارند که به اندازه‌ی داستان کتاب شازده کوچولو هم توسط کودکان و هم توسط بزرگسالان به طور گسترده خوانده می‌شوند و مورد توجه همگان قرار می‌گیرند. شازده کوچولو در سراسر جهان، قلب خوانندگان در تمام سنین را تسخیر کرده و خواهد کرد. این کتاب که در سال ۱۹۴۳ در نیویورک منتشر شده، یک پدیده در سراسر جهان محسوب می‌شود.
نکته‌ها و حواشی جالبی درباره این کتاب وجود دارد؛ مانند اینکه در داستان یک گل وجود دارد و آنتوان دوسنت اگزوپری،‌ این گل را با الهام از همسرش کنسوئلو نوشته است. کنسوئلو زنی تندمزاج بود و بیماری آسم داشت و برای همین است که گل سرخِ این کتاب نیز سرفه می‌کند. نکته‌ی جالب بعدی این است که اگزوپری که خودش یک خلبان بوده، برای نوشتن این کتاب از زندگی خودش نیز الهام گرفته بود؛ شخصیت‌های خلبان و شازده‌کوچولو در واقع برگرفته از اگزپری در دوران جوانی و کودکی هستند. او همچنین در ۴۴ سالگی در سانحه‌‌ی هوایی درگذشت، سنی که قرابتی عجیب با ماجرای «شازده کوچولو» دارد، او نیز پیش از ترک سیاره‌اش ۴۴ بار به تماشای غروب آفتاب ایستاده بود.
کتاب شازده کوچولو داستانی فلسفی با ارزش‌های انسان‌گرایانه است که بیش از ۷۵ سال از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. شازده کوچولو با ایجاد پیوند میان نسل‌ها، انسان‌ها و قاره‌ها، نمادی از توسعه‌ی پایدار، صلح جهانی و حقوق کودکان محسوب می‌شود.

برشی از متن کتاب شازده کوچولو

بزرگ‌ترها بم گفتند کشیدن مار بوآی باز یا بسته را بگذارم کنار و عوضش حواسم را بیش‌تر جمع جغرافی و تاریخ و حساب و دستور زبان کنم. و این‌جوری شد که تو شش‌ساله‌گی دور کار ظریف نقاشی را قلم گرفتم. از این‌که نقاشی شماره‌ی یک و نقاشی شماره‌ی دواَم یخ‌شان نگرفت دلسرد شده بودم. بزرگ‌ترها اگر به خودشان باشد هیچ وقت نمی‌توانند از چیزی سر درآرند. برای بچه‌ها هم خسته‌کننده است که همین‌جور مدام هر چیزی را به آن‌ها توضیح بدهند. ناچار شدم برای خودم کار دیگری پیدا کنم و این بود که رفتم خلبانی یاد گرفتم. بگویی نگویی تا حالا به همه جای دنیا پرواز کرده‌ام و راستی راستی جغرافی خیلی بِم خدمت کرده. می‌توانم به یک نظر چین و آریزونا را از هم تمیز بدهم. اگر آدم تو دلِ شب سرگردان شده باشد جغرافی خیلی به دادش می‌رسد.

کتاب شازده کوچولو کامل

این کتاب معروف توسط مترجمان فراوانی ترجمه شده است و در فراکتاب در دسترس شماست، نسخه الکترونیک و چاپی این کتاب را با ترجمه های گوناگون و قیمت‌های متفاوت در فراکتاب مقایسه کنید.

کتاب شازده کوچولو برای بزرگسالان

کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها اثر روبرتو لیمانتو، برخی از جنبه‌های مهم روانشناسی را که در داستان شازده کوچولو شاهکار آنتوان دوسنت اگزوپری، وجود دارد، بررسی و شفاف می‌کند.این کتاب به شما می‌آموزد چگونه بتوانید ارتباط بهتری با خود داشته باشید و بیشترین بهره را از الهام‌هایی که دریافت می‌کنید، ببرید.

مفهوم کتاب شازده کوچولو چیست

 شازده کوچولو این شاهکار ادبی پر از درس هایی است که کودکان را برای ورود به دنیای بزرگ ترها آماده می کند.
ظاهربین نباش و تخیلت را به کار بگیر، احساسات واقعی ات را پنهان نکن، پیش از قضاوت دیگران خودت را قضاوت کن، خودت را زیادی جدی نگیر، بیشتر به دنبال کشف های واقعی باش و… ازجمله مفاهیمی است که از این کتاب می توان برداشت کرد.

موضوع کتاب شازده کوچولو

داستان کتاب شازده کوچولو درباره‌ی ملاقات خلبانی با یک موجود کوچولوی دوست داشتنی است. این خلبان همان نویسنده‌ ی کتاب آنتوان سنت اگزوپری است، او در یکی از سفرهایش به آفریقا، در صحرای آفریقا سقوط می‌کند و در آن‌جا شازده کوچولو را ملاقات می‌کند. داستان شاعرانه و عاشقانه شازده کوچولو از جایی شروع می‌شود که در سیاره‌ ب 612 که سیاره‌ی شازده کوچولو است گیاهی متفاوت در بین علف‌ها رشد می‌کند.

گلی که در این داستان نقش معشوق را بازی می‌کند. شازده کوچولو که عاشق گل سرخ می‌شود در مسیر سفر قرار می‌گیرد، سفری که در جست و جوی دوست به زمین می‌رسد. شازده کوچولو در سفرش با ساکنان هفت سیارک همنشین می‌شود و از آدم‌های هر سیاره حقیقت‌هایی درباره‌ی زندگی می‌آموزد.

کتاب شازده کوچولو برای کودکان

"بیش از شصت و پنج سال است که «شازده کوچولو»ی آنتوان دو سنت اگزوپری ذهن و قلب خوانندگان را تسخیر کرده است. ناگهان شازده کوچولویی استثنایی به خلبانی سرگردان در بیابان برمی‌خورد و حکایتی خردمندانه و سحرانگیز آغاز می‌شود. خلبانِ مبهوت به قصه سفرهای شازده - از سیاره‌ای به سیاره‌ای دیگر - گوش می‌دهد و درمی‌یابد درک حوادث زندگی چنان دشوار است که چاره‌ای نیست مگر سر فرود آوردن در برابر اسرار آن.

ترجمه انتشارات مهرستان که در فراکتاب در دسترس شماست را برای کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

قیمت کتاب شازده کوچولو

قیمت کتاب شازده کوچولو در فراکتاب با خفیف ویژه همراه است بنابراین علاقه مندان به خرید این کتاب می توانند برای تهیه آن به فراکتاب مراجعه نمایند.

کتاب تصویری شازده کوچولو

کتاب‌های مصور به کتاب‌هایی گفته می‌شود که به صورت نقاشی و تصویرهای دنباله‌دار ارائه می‌شوند. این داستان‌ها با به تصویر کشیدن وقایع اتفاق افتاده، به تجسم و افزایش قدرت تخیل کودک  کمک می‌کنند.

خرید کتاب شازده کوچولو

علاوه بر دانلود کتاب شازده کوچولو امکان خرید نسخه چاپی کتاب با تخفیف فراهم شده است.

دانلود کتاب شازده کوچولو مشخصات کتاب شازده کوچولو در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کوله پشتی
نویسنده: آنتوان دوسنت اگزوپری
مترجم: مریم صبوری
تعداد صفحه: 192
موضوع: کودک و نوجوان، داستان خارجی
قالب: الکترونیک و چاپی با تخفیف

صفحات کتاب :
192
کنگره :
‏‫PQ2623‭‬ ‭/ن3‏‫‬‮‭ش2 1391
دیویی :
‏‫‬‮‭[ج]843/912
کتابشناسی ملی :
2786032
شابک :
978-600-6687-02-5
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه شازده کوچولو