امتیاز
5 / 3.3
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
این کتاب به آموزش پایه و کاربردی مسائل جنسی دخیل در روابط زناشویی و شایعترین و متداول ترین مشکلات آن می پردازد. هدف از مطالعه این کتاب آگاهی بخشی پایه ای به زوجین و جوانانی است که اطلاعات کافی در این خصوص ندارند. نام این کتاب را حامی عشق نهادیم چرا که اثبات شده است مهمترین حامی عشق پایدار بین زوجین برقراری یک رابطه جنسی سالم و مطلوب است.
برای نشان دادن ضرورت مطالعه این کتاب و دانستن این مفاهیم باید بگوییم اینگونه نیست که غریزه جنسی و ارضاء آن به سادگی دیگر غرائز مادی انسان باشد. باید دانست که اصولاً میل و رابطه جنسی پیچیدگی های بسیار زیادی از نظر فیزیولوژیک (یعنی ساختار بدن و هورمون ها و ...) و ذهنی (یعنی ناشی از مسائل عصبی و روانی) دارد که ممکن است ارضاء کامل و صحیح آن را در زوجین با مشکل روبرو کند.
همچنین باید دانست ساختار ذهن مردان و زنان طوری است که عدم ارضاء کامل و صحیح این میل هم بلحاظ لذت و هم رضایت موجب وارد آمدن فشارهای عصبی شدیدی در ارتباط طرفین خواهد شد. این فشارها ممکن است به حدی از آزار دهندگی رسیده که موجب پرخاشگری و کدورت بین زوجین را فراهم کند. در حالی که آن ها نمی دانند ریشه این اوقات تلخی ها جای دیگر یعنی همان ارضاء نشدن آن هاست...
امروزه گفته می شود حجم زیادی از پرونده های طلاق ریشه در همین برآورده نشدن نیازهای جنسی دارد. هر چند که در ظاهر بهانه های دیگری را زوجین برای جدایی مطرح می کنند اما عامل اصلی همان است که گفته شد.
باید گفت که بخش عمده ای از این مشکلات به عدم داشتن دانش و آگاهی کافی نسبت به این موضوع و مسائل پیرامون آن برمی گردد. خیلی اوقات یک آگاهی و آشنا شدن اولیه با اینکه چرا وضعیت چنین است می تواند کمک شایانی به حل مشکل بکند و حداقل اینکه طرفین را به سمت پیگیری های بعدی برای مراجعه به متخصصان و درمانگران جنسی هدایت کند.
ما در گردآوری این کتاب به موارد زیر پرداخته ایم که جزء موارد شایع و اصلی در این حوزه هستند.
 ضرورت و فواید ارتباط جنسی
 فیزیولوژی دستگاه تناسلی
 مراحل و چرخه رابطه جنسی طبیعی
 اختلالات موجود در برقراری رابطه جنسی مطلوب
 انحرافات در روابط جنسی

در فصل اول این کتاب مقدمه ای در رابطه با علت وجود غریزه جنسی در بدن، فوائد رابطه جنسی و مضرّات عدم برقراری رابطه جنسی مناسب را مطالعه می کنید.
در فصل دوم این کتاب توضیح جامعی در باره ساختار دستگاه تناسلی زنان و مردان به تفکیک ارائه می شود.
در فصل سوم این کتاب مراحل و چرخه رابطه یک جنسی طبیعی شرح داده می شود. چرخه رابطه جنسی از شروع تحریک تا مرحله رسیدن به اوج لذت را شامل می شود که زن و مرد در یک ارتباط آن را تجربه می کنند
و اما در فصل های چهارم و پنجم این کتاب به معرفی برخی از مهمترین مشکلات و اختلالات شایع در برقراری یک رابطه طبیعی و همچنین برخی انحرافات جنسی اخلالگر در برقراری رابطه طبیعی پرداخته می شود.
صفحات کتاب :
99
کنگره :
HQ31‏‫‭‏‫‬‭/ح2آ8 1396
دیویی :
613/96
کتابشناسی ملی :
4685182
شابک :
978-600-8743-24-8
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه آموزش روابط زناشوئی