امتیاز
5 / 3.0

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

 

کتاب افسانه کاریزما هنر جذاب بودن از اولیویا فاکس کابان ترجمه علی اکبر جنیدی جعفری و ناشر آن شباهنگ است.

در ادامه مطلب میخوانید:

معرفی کتاب افسانه کاریزما هنر جذاب بودن

همه ی ما کما بیش درباره کاریزما و افراد کاریزماتیک چیزهایی شنیده ایم، کسانی که دیگران را تحت تاثیر قرار می دهند، به خود فرا می خوانند و جذابیت شان همه جا به کمک شان می آید. کتاب پیش رو قصد دارد دانش کاریزما را در اختیار خواننده بگذارد و شیوه اجرای آن را به او بیاموزد تا مخاطب هنر جذاب بودن را کسب کند و لذت کم نظیر آن را بچشد.
افسانه کاریزما کتابی است از اولیویا فاکس که در آن به خوانندگانش می‌آموزد چگونه می‌توانند با تمرین و تلاش مستمر بالاترین سطح کاریزما را برای خود ایجاد نمایند و از آنجایی که شاید تعداد زیادی از افراد حاضر نباشند بهای آن را که تحمل برخی مصائب می‌باشد بپردازند، این موضوع به افسانه‌ای در جوامع گوناگون تبدیل گرده است.
علت نام­‌گذاری کتاب این است که به عقیده نویسنده افراد می­توانند با تلاش و تمرین مستمر، به بالاترین سطح کاریزما دست یابند و این که فقط برخی افراد می­توانند آن را تجربه کنند، یک افسانه است.
کاریزما توانایی جلب توجه و تحسین دیگران است؛ افراد کاریزماتیک به راحتی می­توانند با افراد دیگر صمیمی شوند و نیروی قدرت و اراده­ خود را افزایش دهند و این مهارتی است که خود شخص می‌تواند آن را توسعه دهد.
این کتاب، کتابی با موضوع خودیاری است که به خواننده چگونگی ایجاد و حفظ شخصیت کاریزماتیک در تجارت و زندگی شخصی را آموزش می دهد. بنا به باور سنتی، کاریزما یک خصوصیت مادرزاد است و نمی توان آنرا آموخت؛ ولی در واقعیت، کاریزما مهارتی است که بسته به شرایط مورد نیاز، قابل توسعه، فعال و غیرفعال شدن است.

خلاصه کتاب افسانه کاریزما هنر جذاب بودن

با خلاصه کتاب افسانه کاریزما یاد می‌گیرید چگونه با برخورداری از کاریزما، در همهٔ جنبه‌های زندگی خود به موفقیت برسید.
کاریزما مفهومی جذاب و بحث‌برانگیز است که معمولاً ما را به یاد رهبران بزرگ سیاسی می‌اندازد. تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که اگر جای انسان‌های کاریزماتیک بودید چه حسی داشتید؟ تصور کنید به‌محض اینکه وارد جمعی می‌شدید، بلافاصله توجه همه به شما جلب می‌شد، همه دوست داشتند به صحبت‌های شما گوش بدهند و برای انجام هر کاری از نظرات شما استفاده کنند.
افراد کاریزماتیک تأثیر زیادی بر دیگران می‌گذارند، بسیار دوست‌داشتنی و پر جذبه هستند و بدون آنکه خود را به‌زحمت بیندازند، به‌راحتی می‌توانند دیگران را متقاعد کنند. آن‌ها در مقایسه با افراد عادی، انسان‌های موفق‌تری هستند، دوستان زیادی دارند و از آرامش بیشتری برخوردارند.
باور عموم بر این است که ما یا با کاریزما متولد می‌شویم و یا تا پایان عمر این کمبود را در درون خود احساس خواهیم کرد و هروقت افراد کاریزماتیک را ببینیم، حسرت می‌خوریم که چرا از این «موهبت خدادادی» برخوردار نیستیم.
ممکن است فکر کنید به‌اندازهٔ کافی کاریزماتیک نیستید یا اینکه به‌هیچ‌وجه شخصیت کاریزماتیکی ندارید و دوست دارید از این ویژگی جادویی اندکی بهره‌مند باشید. نویسندهٔ کتاب افسانه کاریزما در این کتاب کاریزما را به دیگران آموزش می‌دهد.
مبحث مطرح شده در کتاب افسانه کاریزما، با قلمی روان و بیانی ساده توسط نویسنده قهارش در ۱۰ بخش اصلی با این عنوان‌ها ارائه می‌گردد:
1. رسیدن به موفقیت در جنبه‌های مختلف زندگی با استفاده از کاریزما
2. کاریزما مادرزادی نیست
3. همه چیز از ذهن، آغاز می‌گردد
4. حضور در لحظه اکنون
5. ترکیب قدرت و مهربانی یعنی کاریزما
6. سبک کاریزمای متناسب خود را پیدا کنید
7. یک تصویر اولیه درست از خود به جا بگذارید
8. غلبه بر ناراحتی‌های ذهنی و فیزیکی
9. ناراحتی‌های ذهنی جدی نیستند
10. به خاطر افکار منفی احساس بدی نداشته باشید

پایه محکمی که نویسنده بر اساس آن، کتابش را تألیف کرده یعنی مقالات و مطالعات معتبر علمی، دلیل قانع‌کننده دیگری است که مخاطبان را به سوی این اثر مکتوب می‌کشاند. اینکه می‌توان کاریزما را در مواقع متفاوت، فعال و غیرفعال کرد آن هم با ارائه مثال‌هایی واقعی از جمله نقاط عطف این اثر خواندنی می‌باشد. با تمام این توصیفات، مطالعه کتاب به صورت متمرکز و با تکرار چندباره آن، جزئیاتی را برای همگان روشن می‌سازد که در عین ساده بودن، فوق‌العاده کاربردی‌اند و بسیاری هم از آن شاید بی‌اطلاع باشند. برای مثال صحبت در مورد سه عامل تشکیل‌دهنده کاریزما که شامل: ۱- حضور کامل در تعامل فعلی ۲- صمیمیت دلسوزانه نسبت به دیگران و ۳- نشان دادن توانایی بالا برای تحقق امور می‌باشند، ذهن مخاطب را چنان باز می‌نماید که اشتیاقش برای اجرایی یاختن مؤلفه‌های این ویژگی رفتاری، نسبت به قبل دوچندان می‌شود.

متن کتاب کاریزما

«جای تعجب ندارد که داشتن کاریزما در دنیای تجارت نیز یک امتیاز به شمار می‌آید. یک فرد کاریزماتیک به راحتی دیگران را به خود علاقه‌مند می‌سازد. وجود کاریزما در آن فرد دیگران را مجاب می‌کند که به او اعتماد کرده و از دستورات او پیروی کنند. اگر یک مصاحبه کاری در پیش دارید و یا می‌خواهید در کار فعلی خود پیشرفت کنید، کاریزما به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که در یک محیط کاری، همه‌ی افراد به عملکرد افراد کاریزماتیک نمره بالایی می‌دهند. محققان دریافتند که زیردستان مدیران کاریزماتیک به ‌شدت به اهداف مدیران خود پایبند هستند. آن‌ها اغلب فراتر از وظایف رسمی خود عمل کرده و حتی زندگی شخصی خود را فدای اهداف کاری‌شان می‌کنند.
اما کاربرد کاریزما فقط به کسب‌وکار و تجارت ختم نمی‌شود، بلکه می‌تواند در مشاغل دیگر و در آموزش نیز سودمند باشد. برای مثال، کاریزما می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا در مصاحبه‌های دانشگاه بهتر عمل کنند و یا در مدرسه بیشترین تأثیر را روی معلمان خود داشته باشند. همچنین می‌توانند با اعتماد به ‌نفس بیشتری در جامعه حضور پیدا کرده و محبوبیت بیشتری در بین همسالان خود کسب کنند.
همچنین دانشجویانِ کاریزماتیک نیز خیلی راحت‌تر می‌توانند تحقیقات خود را منتشر کنند یا کمک‌هزینه تحصیلی بگیرند. یک استاد دانشگاه کاریزماتیک را نیز همه‌ی دانشجویان دوست دارند و بعد از پایان کلاس یا در محیط دانشگاه، دور این استادها جمع می‌شوند. به همین ترتیب، پزشکان کاریزماتیک در بین مردم محبوب‌ترند، بیماران از دستورات پزشکی آن‌ها بیشتر پیروی می‌کنند و در صورت بروز مشکل، احتمال کمتری دارد که از آن‌ها شکایت کنند. کاریزما در خارج از محیط‌های شغلی و آموزشی نیز بسیار سودمند است، مثلاً مادران خانه‌دار باید بتوانند افراد مختلفی مثل فرزندان‌ خود یا معلمان مدرسه را راضی نگه دارند.
بنابراین کاریزما فقط مختص رهبران یا تاجران نیست، بلکه همه افراد به کاریزما احتیاج دارند؛ از زن‌های خانه‌دار گرفته تا دانش‌آموزان و پزشکان. کاریزما می‌تواند به همه کمک کند تا زندگی شادتر، سالم‌تر و موفق‌تری را برای خود رقم بزنند. خبر خوب این است که هر کسی می‌تواند شخصیت کاریزماتیک داشته باشد؛ آیا می‌خواهید بدانید که کاریزما چگونه عمل می‌کند؟»

کتاب کاریزما هنر جذاب بودن pdf رایگان

کتاب افسانه کاریزما هنر جذاب بودن pdf در فرکتاب وجود ندارد. دانلود رایگان کتاب افسانه کاریزما pdf باعث تضضیع حق مترجم و ناشر خواهد شد.

دانلود رایگان کتاب صوتی افسانه کاریزما

دانلود کتاب صوتی افسانه کاریزما هنر جذاب بودن نیز در فراکتاب موجود نیست.

بهترین ترجمه کتاب افسانه کاریزما

برگردان این کتاب توسط علی اکبر جنیدی جعفری برای مخاطب فارسی‌زبان بسیار روان و قابل‌فهم است و مترجم با تطبیق‌های متعددی که با کتاب اصلی داشته است آن را در نهایت امانتداری ترجمه کرده است.

خرید کتاب کاریزما هنر جذاب بودن مشخصات کتاب افسانه کاریزما هنر جذاب بودن را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات
ناشر: شباهنگ
نویسنده: اولیویا فاکس کابان
مترجم: علی اکبر جنیدی جعفری
تعداد صفحه: 384
موضوع: موفقیت و سبک زندگی
قالب:  چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
384
دیویی :
158/2
شابک :
9786001301957
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه افسانه کاریزما : هنر جذاب بودن