امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 4,900
نظر شما چیست؟
فرآیند "مراقبه درمانی" با کنار زدن پرده میان دو جهان برونی و واقعیت درونی (هم برای مددجو و هم برای درمانگر متخصص) شروع می شود. شخصی که متخصص مراقبه درمانی شود می تواند شاهد افشای واقعیت درونی مددجو باشد و این فرآیند را تسریع بخشد. واقعیت درونی مددجو جهانی اسرار آمیز و با پیچیدگی لایتناهی است. آشکار ساختن این واقعیت درونی باعث شفابخشی و یکپارچه سازی بهتر ابعاد مختلف مددجو می شود.

مراقبه درمانی ترکیبی از شیوه های درمانی کهن و جدید می باشد. شیوه های درمانی یا تاثیر گذاری بر روی شخصیت روش های مراقبه ای هستند که در فرهنگ کهن کشورمان از آن استفاده نموده ایم. این روش های تزکیه ای در طول تاریخ توانسته اند به انسان ها کمک کنند تا روش های صحیح تفکر و زندگی را پیدا کنند.

هم اکنون نیز این روش ها در خدمت بشر قرار دارند. روش های مراقبه ای معمولاً تاثیرات عمیق و ماندگاری را بر روی فرد می گذارند. مراقبه درمانی روش جدیدی است از ترکیب روش های کهن مراقبه و روش های جدید آنالیز و روان کاوی جدید. این دو در ترکیب با همدیگر می توانند تاثیرات عمیقی بر شخصیت فرد گذارند.

این روش بیشتر در خدمت متخصصین و روانکاوان و یا مشاوران می تواند قرار گیرد، ولی قابل استفاده عموم مردم نیز می باشد. مراقبه درمانی نگرشی متفاوت از نگرش های معمولی را به افراد می آموزد.

این نگرش جدید می تواند افق های درمانی جدید را در ذهن مددجو و مشاور ایجاد نماید. تاثیراتش همانطور که گفته شد عمیق و سریع می باشد. با استفاده از این روش طول جلسات درمانی کاهش می یابند و مددجو سریع تر می تواند تعادل روانی و ذهنی خود را بیابد.
صفحات کتاب :
256
کنگره :
‏‫‭RC۴۸۱‏‫‭/‮الف‬۸م۴ ۱۳۸۸
دیویی :
‭۶۱۶/۸۹۱۴
کتابشناسی ملی :
‎۱‎۱‎۲‎۵‎۷‎۶‎۵
شابک :
978-964-8561-37-1‬‬‬
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه مراقبه درمانی