امتیاز
5 / 4.9
دریافت الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟
حجةالاسلام‏ والمسلمین حاج سید جواد بهشتی که در اکثر برنامه ‏ها مشاور و همکارم بود در تابستان 77 نوارهای مرا در اختیار آقای حسین رعیت پور و آقازاده خودشان آقای مصطفی بهشتی و دو نفر از صبیّه‏ های بنده (زهرا و زینب) قرار داد تا خاطرات، طنزها و تمثیلاتی را که در لابلای برنامه‏ ها، از خودم یا دیگران بوده، استخراج نمایند جلد اول آن خاطرات شخصی بنده است و جلد دوم خاطراتی از دیگران است که بیان نموده‏ ام. این خاطرات، کوتاه، شیرین و آموزنده است، و امیدوارم جرقه‏ هایی که در آنها است، هر کدام کلید یک جریان فکری و تربیتی شود.
"یکی از فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام این است که شبی هزار رکعت نماز می خواند. افراد زیادی می گویند: مگر می شود در یک شب هزار رکعت نماز خواند؟! علامّه امینی قدس سره صاحب کتاب شریف «الغدیر»، ماه رمضانی به مشهد مشرّف شد و هر شب هزار رکعت نماز در حرم مطهر خواند تا امکان این امر را اثبات کند."
"شخصی دو پسر داشت، یکی را فرستاده بود آمریکا و دیگری را به سپاه پاسداران. احوال فرزندانش را پرسیدم گفت: یکی را فرستاده ام جبهه که اگر انقلاب پیروز شد بگویم این طرفی هستم، دیگری را فرستاده ام آمریکا که اگر ورق برگشت بگویم آن طرفی هستم. دیدم شوخی معنی داری است، البتّه بعضی به طور جدّی اینگونه هستند"
"در زمان طاغوت دوستی در قم داشتم که می گفت: وقتی می خواهم به مسافرت بروم، مقداری سوهان و شیرینی می خرم و همین که وارد اتوبوس شدم به راننده و شاگرد راننده تعارف می کنم. در بین راه یا موسیقی روشن نمی کند و یا اگر روشن کرد با تذکّر من خاموش می کند."
"به منزل استاد بزرگوارم آیت ‏اللَّه ستوده ‏قدس سره رفته بودم. به ایشان گفتم: چرا اینقدر تعداد کتاب‏های شما کم است شاید از پنجاه جلد کمتر بود. فرمود: به آقا ضیاء عراقی گفتند: کتاب‏ های شما همین چند تاست؟ گفت: بله، از همین چند تا هم شرمنده هستم. چون ممکن است نتوانم حقشان را ادا کنم."
صفحات کتاب :
57
کنگره :
‫‬‭DSR1670‭‬ ‭/ق4‫‬‭آ3 1393
دیویی :
‫‬‭955/084092
کتابشناسی ملی :
3632842
شابک :
‭9786005421477‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه خاطرات حجت الاسلام قرائتی 2