امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درسنامه علم لغت

کتاب درسنامه علم لغت نوشته شیخ مهدی صارمی توسط انتشارات موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف منتشر شده است.
علم لغت یا به تعبیر دقیق تر، علم متن اللغة هر چند علمی با گزاره هایی جزئی است؛ اما بسان علم رجال و تاریخ از کلیات و موازینی گاه نانوشته تبعیت می کند.

سراسر علم متن اللغة از شیوه تبویب کتب تا سبک تفسیر لغت، با اصولی در هم تنیده که عدم اطلاع از آن ها، این علم را همچون دانه های تسبیحِ بی نخ، می نمایاند.

کتاب درسنامه علم لغت در قالب 40 درس گردآوری شد تا زمینۀ بهره وری آموزشی بیشتری داشته باشد. بخش های اول و دوم که نه درس اول کتاب را تشکیل می دهند شامل مباحث نه چندان پیچیده ای می باشد که برای عموم طلاب و دانشجویانی که در حال فراگیری زبان عربی هستند، قابل استفاده و مفید است.

بخشی از متن کتاب درسنامه علم لغت

عربی به معنای منسوب بودن به عرب یعنی دست کم ساکنان جزیرة العرب در عصر نزول، است. بر این اساس تمام لغات قرآن کریم مورد استعمال عرب بوده و برای کشف معانی آن ها باید به عرب مراجعه نمود؛ هر چند برخی لغات آن سابقۀ غیر عربی داشته باشند.

حتی ممکن است در مواردی واژۀ وارداتی دچار تغییراتی جزئی در معنی شده باشد که بدون شک مرجع تفسیر آن لغت عرب می باشد. البته این گفتار به معنای استغناء از بررسی لغت مذکور در زبان اصلی اش، نیست؛ چرا که آشنایی با سابقۀ یک لغت کمک شایانی به تفسیر بهتر آن می کند.

صفحات کتاب :
439
کنگره :
BP۸۲/۲
دیویی :
۲۹۷/۱۵۳
کتابشناسی ملی :
6174838
شابک :
978-600-887738-7‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه درسنامه علم لغت